Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Billig safari - findes det?
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 18:12

Hej,

 

Vi er blevet gift og har fået en god bunke penge, som vi sagtens kan finde en masse at bruge på. Mine forældre, som har givet os ca halvdelen, har ytret, at de håbede, vi ville bruge pengene på noget, vi ikke ville kunne få ellers.

 

Vi har derfor snakket om at tage ud at rejse for nogen af pengene, og vores første tanke var, at vi ville på safari. Jeg har altid ønsket mig at se Victoria Falls, så det passer jo meget godt.

 

Jeg er dog noget overrasket over, hvor dyrt det er at tage på safari... Umiddelbart kan jeg ikke finde noget til under 20.000 kr. pr. person. Vi synes, det vil være mega lækkert, men når nu vi har så mange andre ting, vi også sagtens kan bruge pengene på, så gør det temmelig ondt at skulle brænde de fleste af på en 10-dages tur. En rejse for livet, ja, men til gengæld må vi jo så stadig gå hver dag og se langt efter de ting, vi ønsker os til vores ejendom...

 

Er der nogen af jer der ved, om sådan en safari kan købes "billigt" nogen steder? Jeg har kigget lidt på flybilletter, men det så ikke ud til at hjælpe særlig meget på prisen.... Vi behøver ikke en stor luksustur med alle mulige udflugter, vi vil måske gerne en enkelt tur ud på savannen og så vil vi meget gerne se vandfaldet. Jeg synes generelt at turene er meget pakket med den ene safari efter den anden. Vi vil selvfølgelig ikke på en discount-tur, men mindre kunne måske gøre det...

 

Har I nogle gode råd eller ideer til os?

0
0
Svar på denne tråd
 
 billig safari
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 20:24

Hvis i skal gøre det billigst muligt, skal i selv planlægge turen.

 

Når i køber en pakke, betaler i en masse ekstra for sikkerheden i at alt er klaret for jer.

Find selv nogle gode flybilletter, book hotel osv.

 

Til april skal jeg til Nepal med min far, og bl.a. gå op til basecamp på Mount Everest.

En pakke til denne tur koster ca. 20.000 kr. pr. person.

Ved selv at sammensætte den kommer vi ned på ca. 11.500 kr. pr. person :-)


 

Nynne & Grumse

 

- Follow us on facebook www.facebook.com/NynneogGrumse/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 safari
Forfatter: 
Dato:  23-11-2016 10:54

Jeg tror jeg vil flyve til Johannesburg og tage til Kruger Nationalpark - det er en af de største og flotteste i Sydafrika, og I kan med garanti selv planlægge en god tur med vilde dyr og afslapning. I kan derfra tage tilbage til Johannesburg og flyve til Victoria Falls enten på Zambia eller Zimbabwesiden. Vandfaldene er dog klart flottest på Zimbabwe siden. Hvis I vil have lidt mere adventure, kan I også tage til Hwange og se endnu flere dyr :-)


Hvis I vil på mere rundrejse kan I tage bussen (14 dollars) til Bulawayo, hvor de har Matopos med en masse næsehorn. I kan også tage til Antelope Park ved Gweru, men det er lidt mere Ree Park udgaven :-)

 

Håber det gav et lille indspark, men du må endelig spørge, hvis der er noget.




o Statsministeren o


1
0
Svar på denne tråd
 
 Safari...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2016 07:34

Grunden til at safari er end dyrere ferieoplevelse, skyldes ofte at der betales et gebyr til bevarelse af reservatet dyrene lever i samt beskyttelse af dyrene (udover selvfølgelig lønninger osv til rangers/guider)- i Sydafrika finder man nok de billigste safaris, dette fordi safaris det foregår i indhegnede reservater, mange er endda privat ejede, og derfor lettere (billigere) at "kontrollere".

 

Jeg tænker at hvis du selv vil arrangere en safari og der skal være mulighed for at se The Big Five, at Entabeni Game Reserve i Limpopo provinsen nok er den billigste mulighed plus det er kategoriseret som malaria-frit område, så kig evt. på lodges/overnatningsmuligheder i det reservat (ligger små 3 timers kørsel nord for Johannesburg, hvor der også kan findes ret prisfornuftige flybilletter til)... Check evt. denne liste (og husk, at på de fleste safari lodges er stort set alt inkluderet; måltider, daglige Game Drives plus andre safariaktiviteter, på nogle endda også alle drikkevarer): www.places.co.za/accommodation/ limpopo/entabeni-nature-reserve/ game-lodges

Her er en lille artikel, dog om bjerggorillaerne (som er ret dyre at besøge), men som fint fortæller lidt om hvorfor safaris generelt er en dyrere oplevelse: africageographic.com/blog/gorilla- trekking-permits-expensive/

 

Vic Falls ligger noget "afsides" og pga af logistikken med at komme dertil samt de begrænsede muligheder for indkvartering i området, så er det forholdsvis dyrt at opleve dette - fordelen er dog, at det, netop af samme grunde, ikke er overrendt af masseturisme - og som Lindgren skriver, det er flottest at opleve fra Zimbabwe siden.

Safari er en fantastisk oplevelse, så selvom I ikke får oplevelserne til discountpris, så er jeg sikker på at I vil have fornemmelsen af at oplevelserne var "hver en krone værd"

Mange hilsner
Melina


Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Safari
Forfatter: 
Dato:  22-12-2016 16:14

Sarafi ER bare dyrt. Men vil foreslå jer, at prøve at høre om Jysk Rejsebureau (JR) kan sætte noget sammen til jer.

 

Vi skal selv på rundrejse i Vietnam til marts, og endte med at booke gennem JR. De satte turen sammen præcis som vi gerne vil have det. Det er meget flexibelt, da i selv vælger afrejsedagen, hvor i vil flyve fra, og hvor mange dage i vil tilbringe hvor, hvad i gerne vil se. Vi har alle udflugter med i prisen, privat chauffør og privat guide til alle udflugter, alt udenrigs- og indenrigstransport, mange måltider.

 

Det var ca. 2000 kr billigere pr. person ved JR end den rundrejse Bravotours sammensætter. Turerne minder en del om hinanden, vi får blot flere udflugter, og vores tur er med privat chauffør og guide, hvilket er et stort plus for os. Magter ikke busudflugter, hvor man skal vente på at alle skal af og tisse, og folk ikke er tilbage ved bussen til tiden osv osv.

 

Der er godt nok stor forskel på, at rejse til Vietnam eller Sydfrika. Men det var blot for at gøre opmærksom på, at skræddersyet rejse, godt kan være billigere end en rejse ved et almindeligt charterbureau.



Venlig hilsen Cathrine



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider