Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kan jeg sige mit 1 uge gamle job op?....
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 10:51

Gud det er lang tid siden jeg har skrevet et indlæg herinde, jeg bliver helt nostalgisk

Nå, men sagen er den, at jeg er i lidt af et personligt dilemma. Jeg har lige fået et job i en stor stald, og det er rigtig fint, med nogle søde kollegaer, en rar chef, og fine ordnede forhold. Men der arbejdes rigtig hårdt, som man nu gør i en stald, og derfor er jeg ikke sikker på, at jeg kan klare jobbet rent fysisk og mentalt. Jeg kan nemlig mærke en gammel rygskade igen, og så har jeg nogle psykiske udfordringer, der gør at jeg nok ikke helt kan overskue at have det pres, et fuldtidsjob ligger på mig, lige nu.

Kort sagt har jeg vidst overvurderet mig selv, og bliver nok nødt til at sige op.


Jeg er lige ved at dø ved tanken om, at stoppe efter så kort tid. Det synes jeg næsten ikke jeg kan byde nogen...

Så spørgsmålet er, om jeg skal vente lidt og se om det mod alle odds bliver bedre, eller bare tage tyren ved hornene og få det sagt, så de kan finde en anden hurtigst muligt?

Et rimelig deprimerende indlæg - I'm sorry, men I sidste ende er jeg vel nok bare bange for reaktionen ved det hele, det er sgu en lidt ærgerlig situation...

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hvordan ved du du ikke kan...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 11:09
... Før du har prøvet det af?

Du søgte vel jobbet i den ærlige forventning, at du kunne.
Det er der en grund til.

Du ved nu, at du bliver øm af uvant arbejde gennem en uge.
Jamen, det eneste logiske er, at du fortæller chefen at du har en rest af et rygproblem og du godt vil høre om der er massage ordninger eller andet, så du kan holde dig stærk?
- og ellers, spørg din egen læge hvad man ved virker på dit rygproblem, og hvad der er af kvalificerede fys'er osv.

Hvorfor tænke i at give op? Et nyt job er altid hårdt en måned eller to, fordi man bruger meget energi på alt det ukendte.

God arbejdslyst! Du får brug for det! Giv dig tid til at falde til!
12
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 13:04

Hej!

 

Jeg har selv haft et staldjob på et tidspunkt.

Og jeg husker også den første tid som... ikke særligt rar.

Det var et stutteri, og det var bare hårdt, jeg var ikke vant til fysisk arbejde i den grad.

Jeg humpede afsted den første tid, fordi jeg bare ikke var vant til at gå så meget! Jeg var konstant på benene hele arbejdsdagen, heste skulle trækkkes til og fra fold, der skulle fodres, muges i alle boksene, fejes, osv.

Jeg havde svært ved at få bakset wrappen over i trillebøren, jeg havde svært ved den tunge fodervogn fordi den kørte mega skævt, jeg hadede at kravle op på høloftet og skovle mere foder ned i skakten, fordi stigen var gammel og ustabil, og man skulle kravle over en kæmpe mur for at nå hen til foderet, og der var ingen plads...

 

Jeg har stået med TÅRER i øjnene af frustration og træthed og opgivenhed Tænkte jeg aldrig ville blive så effektiv, at jeg kunne nå at holde pause i løbet af dagen.

 

Men det blev bedre. Man bliver stærkere, man lærer teknikken med redskaber/dumme fodervogne, man lærer sig tricks så det bliver nemmere, og til sidst måtte jeg have en bog med derud, for at underholde mig i pausen, indtil der skulle ske noget nyt med hestene, så hurtig blev jeg.

Men du kan tro jeg var smadret i kroppen i starten, jeg nærmest humpede afsted på mine ødelagte fødder

 

Så mit råd er, giv det en chance. Det har kun været en uge. Du bliver jo stærkere jo mere du gør, du vænner dig til det psykisk efter noget tid, du lærer små teknikker der gør arbejdet nemmere og mindre belastende.

I din fritid kan du lave styrkeøvelser for ryggen, som jeg er sikker på din fys har givet dig dengang du fik skaden.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

10
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 20:55

Man kan ikke vurdere efter kun en uge, om man kan holde til fysisk uvant arbejde.

 

Jeg arbejder godtnok ikke i en stald, men på et slagteri, og det er mega hårdt fysisk. Gud hvor har vi mange nyansatte som stopper igen efter 1-2 uger fordi de har ih og åh så ondt i ryggen og benene. Os gamle ansatte kan nok ikke helt lade være med at tænke at de giver op alt for let, for vi ved nemlig at det tager 3-4 uger inden kroppen ikke er helt øm og ødelagt mere.

 

Så jeg synes lige du skal give dit nye job mindst 3 uger mere inden du beslutter dig.


Hedevang

 

Mangler du en flot festkage?

http://Kagetilkaffen.dk

 

 

 

 

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2016 12:33

Jeg startede et rengøringsjob i maj, og var nogle dage vitterligt ved at sætte mig over i et hjørne og tude - eller sove - fordi jeg 1) ikke var vant til at stå op kl. 03 om natten, og 2) bare ikke var vant til arbejdet.

 

Det tager et stykke tid at vænne sig til. Jeg ville vente en måneds tid, og se om ikke det bliver bedre (Y)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

4
0
Svar på denne tråd
 
 Ryg og lændebælte fra Back on Track
Forfatter: 
Dato:  23-11-2016 14:56

Hej TS


Giv det lige lidt mere tid, så kan du vurdere det. En uge er ikke meget. Giv det fx. 2-3 uger, så har du en ide om det.

 

Anskaf evt et rygbælte/lændebælte fra Back on Track (de er dyre og små i størrelsen, og man ser lidt fjollet ud med det, men det virker!)

 

Lykke til

1
0
Svar på denne tråd
 
 Job ---------
Forfatter: 
Dato:  24-11-2016 13:28

Hvorfor tog du jobbet i første omgang.

Jeg forstår ikke mennesker som ikke kan komme over et eller andet,men køre på det er så synd for mig syndromet.

Ingen respekt herfra hvis ikke at du prøver i mindst et halvtår,så kan du komme tilbage og forklare dig igen her.

Eller vil du hellere have at andre skatteydere skal forsørge dig,jeg spørger bare.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

4
3
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider