Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ideer til julegaver til mig!
Forfatter: 
Dato:  20-11-2016 02:55
Hej alle.

Jeg regner med at overtage min parts hest som lånehest.

Jeg lægger her og kan ikke sove, og har derfor besluttet mig for at dagdrømme om julegaver.

Men er der noget specielt man gør klogt i at ønske sig, når man umiddelbart overtager en hest med alt udstyr??

Bare kom med alle seriøse og useriøse ideer.

Hestens liv vil dog nok ændre sig. Nu går hun i løsdrift - det ved jeg ikke, om jeg kan finde igen.
Vh Helene
0
0
Svar på denne tråd
 
 Julegaver
Forfatter: 
Dato:  20-11-2016 09:45

Nøh, umiddelbart kan jeg ikke komme i tanker om noget - det er så åndssvag at købe alt muligt mærkeligt, bare fordi man synes at man jo SKAL købe noget

 

Jeg tror altså ikke, at der er basis for en særlig lang ønskeseddel dér, desværre - men jeg vil gerne ønske dig tillykke med at du nu "har hest" helt selv.

 

Hilsen Sif

 


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Julegaver
Forfatter: 
Dato:  20-11-2016 09:50

Tillykke med lånehesten - det er da bestemt værd at ligge søvnløs over

 

Man kan aldrig få for mange underlag, og det skader heller ikke at have minimum to gjorde, et ekstra sæt stigebøjleremme eller en 'reservetrense'

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  20-11-2016 12:31

Tillykke med den nye lånehest.

 

En praktisk ting, hvis det ikke følger med, er en fuld udstyret førstehjælps kasse til både store og små skader. Den guld værd, når uheldet er ude. :-)

Og så er der altid div plejemidler og gøjl i den dur. Det kan man da ikke få for meget af

Wellness til hyppen, massage eller andet.

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ahh....
Forfatter: 
Dato:  20-11-2016 16:10
Ahh...

Jeg kan godt lide jeres ideer.

Fortsæt, fortsæt...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2016 04:19

Har du selv det DU skal bruge?

Bukser, jakke, handsker osv.

 

"alt udstyr" er jo et stort spørgsmål.

Nogen mener, man ka klare sig med 1 underlag, sadel og hovedtøj.

Andre ville aldrig gå ned på udstyr - noget at skifte med.

 


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-11-2016 20:59

Da jeg købte min partpony, var det også med alt udstyr, så det eneste, jeg har købt af udstyr de sidste 6 mdr., var et nyt regndækken, så jeg havde et at skifte med :-)

 

Og så har jeg netop købt et refleksdækken mere, fordi jeg havde brug for et uden hul til sadlen.

 

I stedet har jeg brugt en del penge på plejemidler:

- svampe

- læderpleje

- shampoo til hest

- fluespray

- sårbehandling

- engangsbandager (til førstehjælpskassen)

- helosan salve

- osv. osv. osv.

Det er måske en smule mærkeligt at putte på ønskesedlen, men det løber hurtigt op, hvis man intet har, og jeg er så glad for min kasse med alle disse ting, så jeg ikke først skal ud og købe, når jeg står og mangler det akut.

 

Men derudover syntes jeg pludselig, at jeg selv manglede en masse udstyr:

 

Rideregnfrakke

Heldragt til ridebrug

Vinterridehandsker

Sweaters/bluser til ridebrug (så man kan se ordentlig ud i stalden ;-) )

Vinterridestøvler

Ridevest

Ekstra ridebukser

 

Selvfølgelig bærer det også præg af at jeg flyttede hesten fra et sted med ridehus til et sted uden. Det stiller nye krav til mit udstyr. Men måske det alligevel kan bruges som inspiration :-)


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det var mig i den situation..
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 10:33

 

Så ville jeg ønske mig:

 

* Et ekstra regnedækken (det fremgår ikke om hyp er dækkenhest, men det er rart at kunne smide et tørt dækken på de dage, hvor det regner meget, især når det står ned, flere dage i træk.).

* Legetøj til hesten (Jeg har flere slags, men en af de bedste er de der fendere som jeg har købt i Aldi til en billig penge.

* Godt kamera er et must! (Jeg kan faktisk ikke mindes at have set en billedtråd fra dig. )

* Man skal lære så længe man lever og bøger kan man aldrig få for mange af.

* Billet til Herning.

* Undervisning / clinic feks. v. gæstetrænere, man kan altid lære noget nyt.

 

Hvis du ikke er 'afsat' så er det jo også værd at overveje en partner, som du og hest, kan have glæde af... dyrlæge, smed eller lign.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Happy wife, happy life

0
0
Svar på denne tråd
 
 Annette, jeg lytter
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 12:17
Men hvad mener du med afsat?

Jeg tager billeder med min tlf.
Hesten tror at man kan sutte på mobiltelefonen. Så alt bliver meget hurtigt til hesteselfies på meget kort hold. Faktisk ret kikset
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad man ønsker skal man få...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2016 08:53

 

Afsat? Er du gift, har kæreste eller lign. En fordel at vælge en som kan lave foder til hesten, bygge en stald, beskære eller lægge nye sko på eller noget i den retning. Been there, done that.

 

Nå, men hvis du tager billeder med en telefon så skulle du måske ønske dig et photoshoot af en proff. fotograf. En dag bliver billeder til minder og så er det altså rart at have dem i en god kvalitet! Et af de bedste billeder der blev taget af min hest igennem 24 år var netop taget af en proff.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Happy wife, happy life

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ahh, afsat
Forfatter: 
Dato:  24-11-2016 21:03
Nok er jeg læge og tæller derfor som akademiker, men jeg er vokset op på landet og har i en (åbenbart) meget tidlig alder lært at færdes i en stald, og har et minimum af håndværker færdigheder såsom pudse murværk op, kitte vinduer men har omstændighederne taget i betragtning lavet chokerende lidt bobcat arbejde.

Hjemme hos os er det kvinden der køber powertools og jeg har ikke tænkt mig at skifte min mand ud med en indbringende håndværker. Penge og gør+det-selv kan jeg selv lave.
Min mand er langhåret, fuldskægget, loyal, støtter mig i alt væsentligt og stiller spørgsmål ved det ligegyldige og er altid fuld af kærlighed og god at putte op af om natten...
Jeps, jeg er afsat!

Mm.. Flere kys fra manden. Eller en klon... Kan man ønske sig det?
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider