Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nedgroet negl operation. Andre?
Forfatter: 
Dato:  17-11-2016 21:16
Jeg har efterhånden døjet med en nedgroet negl i nogen år, og nøglen virker ikke, så skal opereres. Ville lige høre om der er kogen der vil fortælle hvordan de oplevede deres?
0
0
Svar på denne tråd
 
 operation
Forfatter: 
Dato:  18-11-2016 18:38

Jeg fik opereret mine for 2 år siden, og det er det bedste jeg har gjort! Jeg fik mange skrækhistoeirer (specielt fra fodterapeuterne) - men det hele er gået så fint.

 

Jeg kom i fuld narkose (det var nok lige over the top, lokalbedøvelse havde været fint), og så blev der fjernet en smule af neglen i begge sider, og lavet et sting i hver side som holdt huden ind til neglen.

 

Det helede fint, og jeg har ingen problemer haft (i hvert fald ikke sammenlignet med før operationen)


 

Nynne & Grumse

 

- Follow us on facebook www.facebook.com/NynneogGrumse/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg fik lokalbedøvelse,
Forfatter: 
Dato:  18-11-2016 19:56

 

og det lugter altså som når bøffer brænder på en grill. Rigtig modbydeligt, når man kombinerer det med tanken om at man selv er bøffen

 

Det løste problemet uden mén - undtagen når man banker tæerne ind i noget bastant, så ryger tåneglen nemt af, og det giver lidt lokalirritation.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 25 år siden
Forfatter: 
Dato:  19-11-2016 06:55

Det er vel mindst 25 år siden, jeg blev opereret i begge storetæer (dog ikke samtidig). Lugten husker jeg ikke, mere lyden fra da der blev skrabet noget ekstra knogle af. Fuld narkose lyder som en unødig risiko at tage for en så simpel og ukompliceret operation . Jeg har ikke haft problemer siden, men begge negle er lidt skøre/flossede i hjørnet på ydersiden over mod modsatte fod. Men mine tånegle er også ret tynde/bløde, hvilket vel også var årsagen til at bøjler ikke virkede. De faldt hele tiden af.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Operation
Forfatter: 
Dato:  19-11-2016 09:03

Det havde sin grund Ditte, men som jeg skrev, så havde lokalbedøvelse været fint :-)


 

Nynne & Grumse

 

- Follow us on facebook www.facebook.com/NynneogGrumse/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-11-2016 20:43

Jeg har næsten lige fået fikset min ene storetå for en månedes tid siden og jeg er SÅ glad for det! Jeg brækkeden tåen for halvanden år siden da en hest ville bruge den som springbræt. Neglen faldt af efter en månedes tid, men groede desværre forkert ud i den ene side. I halvandet år døjede jeg med betændelse og konstant smerte, men var meget tøvende mht operationen pga alle de skræmme historier jeg havde læst på nettet, og nu fortryder jeg kun at jeg ventede så længe!!

 

Fra det øjeblik lokalbedøvelsen satte ind har jeg på intet tidspunkt haft flere smerter end jeg havde dagligt før, jeg vil faktisk ikke engang sige at jeg har haft smerter overhovedet! Operationen varede under 5 min, og det føles lidt ubehageligt, men gjorde ikke ondt og jeg var ellers blevet meget pylret mht til min tå pga så lang tid med smerter og min smertetærskel lige der var nærmest ikke eksisterende. Bagefter havde jeg lidt den følelse "var det bare det?", men da jeg så det stykke han havde skåret af som groede ned i tåen kan jeg pludselig godt forstå at det gjorde så ondt. Jeg blev ikke syet, hvilket lød ret barbarisk i mine øre inden, men nu er jeg glad for det, jeg tror bare det ville have givet flere problemer end det ville have gavnet, forbindingen holdte det hele på plads

 

De første par dage efter operationen var det eneste jeg kunne mærke at forbindingen sad lidt stramt (pga tåen trods alt var lidt hævet) og en svag dunken i den når jeg gik på den, men det gjorde overhovedet ikke ondt. Da forbindingen kom af efter 4 dage var tåen allerede pænere end før operationen og nu her er tåen lige så god som ny! Der er intet at se eller føle på den, den ser lige så fin ud som før operationen, og jeg tager ingen hensyn til den mere. Jeg fik det klaret på roskilde privat hospital, og har været super tilfreds med hele forløbet.

 

Hvis du har flere spørgsmål er du mere end velkomme til at skriv og held og lykke med det

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Skrækhistorier....
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 20:35

Jeg har aldrig hørt nogle skrækhistorier. Der var en fordel ved at blive opereret, før internettet blev opfundet


0
0
Svar på denne tråd
 
 Negle...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2016 13:33

Jeg er også blevet opereret i begge tæer for nogle år siden. Har aldrig smerter mere, så det er fantastisk. Til gengæld har jeg så heller ingen følelse i den ene negl, og den er helt blød.... Så kommer tit til at rive den af. :-)

 

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider