Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jer der har heste hjemme..
Forfatter: 
Dato:  15-11-2016 22:05

 

Hvor langt kører i for at komme ud og ride i naturen?

 

Vi vil flytte (pga. manden job) og kikker nye boligmuligheder, men jeg syntes det er svært at vurdere turmulighederne fra et nyt sted. Så er det selvfølgelig muligt at kører til skov/strand, men hvor almindeligt er det og kan det overhovedet fungere i praksis?

Her har vi mange turmuligheder fra stalden (og vi kan have løsgående høns. ) så jeg frygter lidt hvis vi skal til at køre efter det...

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Langt igen
Forfatter: 
Dato:  15-11-2016 23:18

Vi har 2 km til strand, men 5-6 km til skov. Er det til ridning- eller hundeluftning?

 

På mine kanter, skal man desværre langs med en landevej, hvor der bliver kørt umanerligt stærkt. Jeg har gået der, og jeg hader det!

 

Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 naturridning
Forfatter: 
Dato:  16-11-2016 17:33

Nu er Chanell mere eller mindre gået på pension, men inden da red vi til skoven, som ligger ca 4 km væk. Det er langs en mindre landevej, hvor der sjældent kommer biler og rabatten er god. Så her lavede vi konditræning i trav og vupti, så var vi i skoven

 

Chanell er 100% trafiksikker og jeg kan også ride langs den store landevej, hvor folk kører et sted mellem 80 og 150 km/t, men også her er der en god rabat og Chanell er fuldstændig kold overfor hurtigtkørende forbipasserende køretøjer. Her kan jeg enten komme over til et mindre netværk af grusveje(ca 1 km væk) eller til et lidt større netværk af grus/græsstier(ca 4 km væk i den modsatte retning af skoven).

 

Jeg ville ønske, at jeg havde turmulighederne lidt tættere på, så jeg ville da overveje det nøje, hvis jeg var dig.


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejmme
Forfatter: 
Dato:  16-11-2016 19:30

Har hestene opstaldet hos mine forældre.

 

halvanden km til skov og strand, og 2-3 min på lille vej, men fordi det er ude på landet, tænker lastbiler/store køretøj "her bor sgu ikke nogen, så det gør ikke noget, at jeg kører 100K i timen"

 

-.-

 

Træls!


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er....
Forfatter: 
Dato:  16-11-2016 21:21

Jeg er glad for hvor jeg bor, og da jeg var yngre, der red jeg på vejen de 2 km til en lille skov, hvor jeg kunne ride 40-60 min.

 

Men med to ungheste for 4-5 år siden, så skulle jeg ikke ud og "lege" med lastbiler og brianbiler.

 

Da jeg er vant til at kører i ridehal, når vejret er dårligt, ja så har jeg købt skovkort til fantastisk rideterræn, og kører de 10-12 min derhen og rider direkte i skoven :-)

Da det er kæmpe skove, så rider jeg forskellige steder fra gang til gang.

 

Men skulle jeg købe et nyt hus/gård, så ville direkte adgang til en natursti/ridesti/skov være et stort ønske - om ikke bare til at kunne skridte varm/af i 10-20 min uden at blive kørt ned.

 

Til gengæld bor vi så høns og katte kan løbe frit og sikkert rundt :-)

 

mvh Charlotte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 under 1 km
Forfatter: 
Dato:  17-11-2016 05:30

Jeg bor klods op af nationalparken thy, så vi har under 1 km til skoven. omkring 2-3 km til søen. Og en køretur på 15-20 min til stranden.

Hvis du vil bo i jylland, så kan jeg varmt anbefale thy. Et utrolig dejligt sted at have hest, og der er også rigtig mange hesteejer her i området, så rig mulighed for nye turkammerater :)


- Sarah

 

Følg stald Foldager på facebook: www.facebook.com/staldfoldager

Eller følg mig på instagram: sarahvonfoldager

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ca ...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2016 09:17

Ja ca 20 minutter i skridt til lille skov. Ellers har jeg små landeveje og lidt markveje at ride på, samt mine egne marker. Uden om de nye folde har jeg lagt en sti, så vi der også kan ride tur.

Har ca 10 mnutter med trailer og bil til skjoldnæsholm skoven, dog for dyrt, så skal vi i stor skov kører vi til gratis skoven ude ved hvalsø.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 30 min
Forfatter: 
Dato:  17-11-2016 09:42

Har aldrig haft hest et sted hor jeg kunen ride til skov/strand- har altid skulle læsse i trailer.

 

Nærmeste ( gode) ridested i naturen, hedeland har jeg en lille ½ times kørsel til- men jeg kører gladeligt 1 time til en bedre skov

 

Ridehus kører jeg 10 km efter på denne årstid

 

ridebane har jeg hjemme, men bruger den ikke frost vejr- kolde regnverjsdage etc- jeps jeg er et mageligt menneske

 

Har man traileren & bilen der kan trække er an godt stillet

 

karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Løsning
Forfatter: 
Dato:  17-11-2016 21:31

Jeg har godt nok ikke hest men i løsning, har vi skærven (skoven) som er meget stor og sikret god at ride i.


Heste er et billed, der kun gør sig levende, får dem som har hængt det op.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ride i skoven
Forfatter: 
Dato:  21-11-2016 14:48

Vi har en mindre skov for enden af vores private vej.

 

Den er ikke kæmpe, men den er der :) Det tager omkring 20 min. at skridte ned til skoven og så kan man ride en god times tid rundt i skoven, så det er fint til mit brug.

 

Vejen ned til skoven er en privat grusvej og der ligger kun 3 gårde på vejen, hvor vores er et af dem, så man møder nærmest aldrig en bil.

 



M.v.h. Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-12-2016 23:13

Vi har hestene hjemme, og her er ok muligheder for tur. Men vi har et problem med mtb ryttere, og stien går langs med vandet og er snoet. Ofte er der en skrænt mod vandet. Så jeg tør ikke ride der mere.

Derfor køre jeg stort set hver gang jeg skal ride tur.

 

Det er jeg træt af, idet det tager lang tid og jeg har to rideheste.

Så vi har valgt at flytte ud til en skov. Skal kun krydse en lille vej og så er der en skøn skov og strand.

 

Turridning betyder så også meget for mig

 

(ikke eneste grund til vi vil flytte - men for mig et kæmpe trækplaster)

 

Det er en lang proces der forventes at starte til sommer.


Line

 

Nu med

 

Hyggebo´s Contini DV

Yosin vest lyshøj OLH

Tronkærs Unni OLH

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 75 km riderute mm
Forfatter: 
Dato:  04-12-2016 07:40

Jeg har riderute lige i baghaven samt flere andre skove/stisystemer lige om hjørnet uden at skulle ud på befærdede veje. Det var altafgørende med naturmulighederne og ingen trafik omkring ejendommen da vi købte nyt hus (også pga job i anden landsdel). Vi kom fra noget tilsvarende og hverken min mand eller jeg ville gå på kompromis med det. Han rider dog ikke, men vi er begge udemennesker og går/cykler osv hver dag og nyder at træde lige ud i det

Vi har desuden hunde og katte og har dermed ikke nerver til trafik og samtidig ville vi have jord nok til at alle kan boltre sig uden nødvendigvis at komme udenfor matriklen.

 

Hvor i landet kigger I på hus?

0
0
Svar på denne tråd
 
 har hesten stående herhjemme
Forfatter: 
Dato:  04-12-2016 17:58

Vi har hestene stående hjemme, men har ingen turmuligheder med mindre, der skal rides ved vejen og det gør jeg ikke!

Så her bliver krikken smidt i traileren og kørt ca. 15 min. til den skov, som jeg red i, som barn.

 

Jeg kører alligevel afsted to gange pr. uge til undervisning og nogen weekender til stævner, så for at køre i skoven er ligemeget for mig.

 

Selvfølgelig havde det været fedt at kunne skridte ud i naturen lige fra stalden, men da vi købte gården var det hallen, som blev prioteret højere end turmuligheder. Det har jeg ikke fortrudt.


 

www.staldlauenborg.dk

Salg af smukt designet pandebånd

Smuk palomino hoppeplag sælges ( se profil )

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider