Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Laves den type låneaftaler stadig?
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 10:30

Da jeg red de større stævner for 10-15 år siden, var det ikke unormalt, at man ikke red på sin egen pony, men det var en der var stillet til rådighed fra især avlere, en familie hvor rytteren var vokset fra eller en familie der først skulle bruge ponyen om nogle år. Grundet til dette var blandt andet, at kvalitet jo kostede, men på denne måde havde man mulighed for at ride på noget, man ellers ikke ville have haft råd til.

Jeg har avlet en del de sidste 10 år, og har et par gange selv haft udlånt en hest eller pony, af 'standart kvalitet' og de fleste gange med succes og uden de store øv-historier. Dog avler jeg primært til salg.

 

Men nu kommer så mit dilemma. Jeg har en 2års (snart 3års) kat. max 3. hoppe gående (129cm). Hun er avlet med henblik på dyrskuer og videre avl. Hun har været udstillet som plag, med super beskrivelser bla. en excellent travbevægelse og flere titler allerede. Og jeg kan godt mærke på mig selv, at jeg egentlig gerne så hende i sporten og gå championater. Men jeg har ikke en rytter i stalden, der passer i størrelsen, så derfor har jeg overvejet at udlåne hende. MEN jeg vil jo ikke 'bare' udlåne hende, det skal jo være til en rytter, som har interesse i at ride championater og som har nogle ambitioner på stævnebanerne. Og det skal også være en rytter der finder det i egnen interesse, at ride sådan en pony.

Min plan var at sætte hende i proff. tilridning i 2 måneder for min regning, inden låner får hende, og så afholder jeg udgiften til vacc., tænder, ponymåling, konkurrenceregistrering hos DRF og tilmelding til championater og hvis der er andre steder jeg gerne vil have hende startet (efter aftale med låner). Men alle dagligdagsudgifter står låner for, inkl. det arbejde der lægges i ponyen.

 

Findes den type udlån stadig? Hvor skal jeg lede efter låner? Eller er det urealistisk?

 

Lige et enkelt billede af damen:

Billede

 


Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

 

www.facebook.com/sejlstrup/

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 11:56

tror jeg godt du kan finde en låner.. der er jo også en del beriderelever der låner heste hos avlere/ejere (til fordel hos begge parter).

Der er bare det dilemma hos de små ponyer, at der er langt imellem de gode ponyryttere.. så hvor du lige skal finde dem henne kan jeg ikke lige komme med et bud på... men jeg er da ret sikker på der finde en ponyrytter, hvor forældrene kan se fordelen i at låne fremfor at eje.. de skal bare lige findes..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider