Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp til gave
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 12:41

Hej herinde,

 

Jeg må nok komme med en tilståelse først - jeg har ingen hest! ... jeg håber dog, at I vil hjælpe mig alligevel! :)

 

Hver gang man sidder med et problem og taster spørgsmålet ind i Google, bum, så dukker heste-nettet op med en tråd ... VILDT altså! Så jeg tænker, at der må sidde nogen vildt kompetente folk herinde, der kan få selv Mads & Monopolet til at blegne!

 

Anyway ... here we go:

 

Jeg har en svigermor. Hun er 66 år gammel, alene og hver gang, hun har fødselsdag eller det er jul, så står vi som mange andre overfor den ultimative udfordring - hvad skal kvinden ha i gave denne gang ?!?!

Vi har haft succes med en ny iPhone på et tidspunkt, en Moccamaster (fordi hendes gamle var gået i stykker) og en vinterfrakke, som jeg var med ude at købe ... ellers så har det været lidt noget hø hver gang. Vi har foræret hende køkkenting, porcelæn, brugskunst (vaser, lysestager mv.), tøj/sko, cremer og parfumer, DAB radio, computer, kamera, you name it .. det hele er røget i kælderen eller aldrig pakket ud og står i spisestuen, for der er jo ingen grund til at tage tingene i brug, når hun allerede har noget. Selv parfumen, som er hendes ynglings Chanel no 5 vil hun ikke åbne, for den skal gemmes! Så der er stadig plastic om.

 

Hun går ikke med smykker, så den er også udelukket. Jeg har overvejet wellness til et eller andet, men jeg ved, at hun aldrig vil komme afsted. Vi har prøvet en forlænget weekendtur til Paris med os, hvortil svaret var, at det havde hun ikke lyst til og det var for mange penge! Sidste år i julegave var en ny bordplade og vask til hendes køkken, som hun ikke har fundet tid til at få lavet endnu ;-)

 

Jeg har et super godt forhold til hende og vil rigtig gerne købe noget, hun blir glad for ... hun går bare ik rigtig op i noget eller har nogen interesser udover rengøring og finde rengøringsprodukter på tilbud, haha. Og hver gang jeg spørger ind til, hvad hun ønsker sig, får jeg det klassiske svar: "jamen jeg ønsker mig ikke noget".

 

Så nu spørger jeg jer orakler herinde ... er der nogen, der sidder med et genialt forslag, der har fungeret, fordi de selv kender til problematikken ? :)

 

Jeg håber at I vil hjælpe mig.

 

Dbh Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 16:31

Vi giver ofte oplevelser. Altså ikke de der pakkerordninger, men oplevelser som vi sørger for at planlægge og hvor vi selv skal med. Forældre vil jo bare allerhelst være sammen med deres børn og børnebørn :-)

 

Tænker jeres Paris ide var god men måske bare "over the top"?

 

Sidst gav vi en 25 km hærvejsmarch som var planlagt af os 4 børn. Det faldt i rigtig god jord og vi havde en fantastisk dag.


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gaven til hende som har alt
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 17:23

Pyh, den er svær.

Hundiversitetes forslag er rigtig godt, synes jeg

Et andet forslag kunne være et "blomster-abonnement". Jeg ved ikke hvad det kaldes, men jeg ved at man kan købe en ordning, der sørger for at sende en buket friske blomster til hende fx en gang om måneden i et år, eller hvor meget man nu har at gøre godt med.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blomster abonnement
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 17:26

Her er et link til noget: www.posy.dk/ ?gclid=Cj0KEQiA9ZXBBRC...lsrc=aw.ds

Man kan sikkert også lave en aftale direkte med den lokale blomsterhandler/gartner.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gave forslag
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 19:05

Jeg tror Paris var for overvældende for hende, vælg noget som er mere overskueligt.

 

Min mor er lige blevet 80år, jeg tog hende med til museet på Amalienborg og derefter fik vi frokost hos Told og Snaps. På vores gåtur i København fortalte hun om at hendes bedstefar havde haft forretning på det gadehjørne og at min farmor havde boet nede af den gade. Alt i alt en overskuelig dag for en ældre dame og hun kunne få lov til at fortælle om ting der var vigtige for hende.

 

Måske du kan bruge dette.

 


Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke mangle ting
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 19:54
Når hun siger, at hun ikke ønsker sig ting, og i ikke har positive erfaringer med at købe ting, er det nok sandt, at det ikke er det, som hun ønsker sig.

Interflora kan levere "blomster buket abonnement" - jeg har brugt det trick på min mor, med stor succes.

Jeg er kun 33 år, men lige så besværligt.
De ting jeg køber er tøj (vil jeg gerne kunne prøve før anskaffelse), ting til hunden / hundetræning, ting til hesten / rideudstyr, gode bøger (hvad er så det?) og så samler jeg på fyldepenne, der lægger godt i hånden!
Min lillebror løste det til ug:
En dags udflugt lige efter midt hjerte i sommers. Det blev til råhygge langs esplanaden og frokost på en super restaurant dernede.
Om et par uger skal jeg i biffen med ham, se den nye Harry Potter film og på god restaurant inden!

Ud over oplevelser kan man også give arbejdsdage.
Lav et gavekort. Skriv datoen / weekenden på med det samme inkl hvem der kommer!
Og meld ud, at der skal være arbejde, for I kommer alligevel! Bestil evt frokost udefra fx pizza eller højbelagt.
Det er chokerende hvor meget en håndfuld friske mennesker kan nå at lave, klippe hæk, kalke, rense den vandlås der ellers er halvt stoppet...
Find selv på flere projekter.
2
0
Svar på denne tråd
 
 1000 tak for gode ideer
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 22:14

1000 tak for alle de gode ideer, der er kommet :-) ift Paris som nogle af jer har kommenteret på. Hun snakker altid om at hun skal ud at rejse .... jeg har kendt hende i 13 år nu og hvert år skal

hun minimum ud og rejse 1-2 gange - hun er dog aldrig kommet nogen steder ! Derfor tog vi teten med en forlænget weekend til Paris, så hun fik muligheden for at opleve noget, inden det er for set. Hun ville rigtig gerne derned ... åbenbart var det så bare mere end drøm end noget, hun gerne ville udleve :-)

 

Men blomster abonnementet tror jeg måske vi kører videre med. Lyder som en god ide. Hjemmelavede gavekort osv - åh jeg frygter bare at hun melder fra 2 timer før (har hun det desværre med).... og det er lidt surt at sidde i bilen på Storebæltsbroen hvor man får besked på at skulle vende om :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 HN har svaret. :D
Forfatter: 
Dato:  12-11-2016 08:54

 

Jeg tager da gerne udfordringen op. :) Been there done than!

 

Hvad giver man personen som har alt incl. en god "rod" (home sweet home) lyder det til.

 

For mig er det blevet en vane at give en pakkekalender til dem jeg er på julegave med i min egen familie. Det bliver til ca. 7 /år.

 

De første år var bare sjove og jeg havde kun det udgangspunkt at jeg elskede at pakke gaver ind (det gør jeg imponerende nok stadig ) og så kunne min kreativitet få frie tøjler. Jeg kan huske at min faster fik sin leveret sin på et kraftigt reb for hun havde jo ikke lige en af dem der med ringe. Nå men nu fungere det jo også 'bare' at komme gaver i en kurv, men min far hænger sin op på trappen til 1 sal.

 

Here it goes.

 

2 er over 70 år og får typisk ting som 'noget børnene har lavet. Det kan være perleplade som bordskånere (med tynd træplade under), dekorerede tændstik æsker, fine tegninger osv. 1 dec. er typisk et kalenderlys eller det kan være en skrabekalender, chokolade kalender eller lign.

Så er der alt muligt fra god rødvin, snaps, kryderurter til at komme i (det har vi feks. i haven), kaffe, strømper (gerne hjemmestrikket), chokolade og gerne flere slags, julesmåkager (evnt. hjemmebagt), opvaskebørster, karklude, grydesvampe, marcipanbrød, juleøl, fuglekugler (evnt. beholder), godbidder til hunden/katten, håndklæder, skrabelod / bogstavjagt eller lign., julepynt (lavede sidste år nogle jule kugler, hvor jeg havde indsat relevante billeder), kalender med billeder til kommende år, sutsko, bare for at nævne nogle af de ideer jeg har brugt, altså ting som gør December lidt sødere, sjovere og hyggeligere.

 

Hvis man bor tæt nok så kan man jo have 'jeg kommer med rundstykker' dag, 'jeg hjælper med julerengøringen' dag, eller 'vi bager julesmåkager sammen' dag eller lign.

 

Min pakkekalender adskiller sig fra andre på den måde, at der er 25 pakker. Det er der fordi min far altid siger julen bliver kørt op i et stort brag, og bum kold landing d. 25, så med 25-pakker så er det ligesom en blød landing. Den 25 er feks. frø jeg har høstet i haven fordi, den 21 er det korteste dag og derfra går det den "rigtige" vej igen og så går der ikke lang tid til man kan forspire sommerblomster. :)

 

Rent budget mæssigt så koster gaverne fra 0.- til flere 100.- og tids mæssigt løber det nogle gange helt løbsk.

 

Nu er det så, sådan at familien kun ønsker sig den her pakkekalender. De hygger sig med det. Nogle pakker op om morgenen og andre går hele dagen og glæder sig til fyraften og pakkekalender-tid.

 

Jeg holder styr på det hele i excel (det er nødvendigt med ca. 200 gaver).

 

Fordelen er så også at jeg har FRI i December! Der skal jeg kun købe 4 gaver og jule med børn, mand og dyr.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider