Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jeg har lyst til at gøre noget vildt
Forfatter: 
Dato:  10-11-2016 21:35

og jeg ved simpelhen ikke hvad det skal være..

Til januar-august 2017, har jeg i princippet "fri" fra min uddannelse og kan gøre hvad jeg har lyst. Jeg er 22 år, har arbejdet og studeret hele mit voksne liv og dette er "min chance" for at der skal ske noget vildt!

Har i nogle forslag?

Selv har jeg tænkt på at rejse. Måske tage til udlandet og bo på en ranch? Opleve junglen i Sydamerika? Gå caminoen (er jeg nok ikke i form til, hehe) eller noget helt andet? Jeg er MEGET åben for forslag, og i må endelig dele ud, hvis i selv har nogle erfaringer, måske fra jeres sabbatår?

Derudover så er jeg single, og trænger virkelig til at møde nogle nye mennesker!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gør det!
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 10:27

Gør det! Benyt endelig chancen, nu den byder sig.

Jeg ville helt klart rejse ud i verden, hvis jeg var dig. Hvad og hvor er jo helt op til dig.

Vil du f.eks. lære et nyt sprog, så tag hen et sted, hvor du ikke taler sproget i forvejen (eller måske har en basis som du gerne vil forbedre). Hvis du kan finde noget som har en eller anden grad af relevans til dit studie, så ville det også være en chance for at få erfaring til når du skal ud og søge job (du ved, de der "rigtige" job man skal søge, når man bliver voksen. :-D ) Hvis du vil have en rigtig pause fra alt hvad der har med læring at gøre, så er det også helt fint.

Et længerevarende udlandsophold giver erfaringer, som man ikke kan få på anden måde. Og det er rigtig (!) godt givet ud i forhold til jobsøgning og livserfaring i det hele taget.

Hvis jeg var dig, så ville jeg lave en lang liste af muligheder, baseret på egne lyster og input fra andre, og så kan du begynde at sortere i listen. Noget afhænger selvfølgelig også af økonomiske muligheder, og derfor vil en kombination af rejse og arbejde nok være et must, men selv inden for denne kategori er der mange muligheder. Din fysik kan også eventuelt sætte begrænsninger, men måske ikke.

Jeg har ingen specifikke forslag, men min egen efaring efter mange år i udlandet (det blev så 15...), siger, at det er det bedste man kan gøre for sig selv. :-)

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes da,
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 12:45

at du selv har flere gode forslag - man behøver f.eks. ikke at gå hele caminoen, hvis man ikke har lyst/kondi til det Jungleture sammen med andre unge er arrangere via f.eks. Dansk Studie Center.

 

Selv brugte jeg mine to sabbatår mellem gym og uni på bl.a. at arbejde på gårde i Island, gå på sproghøjskole i DK og backpacke i Australien og New Zealand. Hvis du arbejder undervejs i udlandet, så behøver opsparingen ikke at være så stor.

 

Jeg vil til hver en tid anbefale, at man kommer ud at opleve verden på en anden måde end hvad charterrejser normalt tilbyder. Det giver utroligt meget at se noget helt fremmed fra nye vinkler, og du vil med garanti både lære noget om dig selv og resten af verden, som du slet ikke var klar over tidligere.

 

God vind!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elsker selv USA
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 12:58

Jeg er totalt pjattet med USA. Det er mulighedernes land ... og vi rejser derover en gang om året på ferie og kan slet ikke vente med at komme tilbage, efter vi lige er taget hjem igen :)

 

Så det vil være mit forslag ... se at komme afsted og oplev noget! Der er masser af bureauer osv, der kan formidle kontakt med familier mv derovre ... men sørg for at vælge noget, som DU synes er spændende. Synes du fx ikke at være aupair (passe hus og børn) er skide fedt, så vælg for guds skyld noget andet! :-) Skal du rejse alene afsted, så vil jeg foreslå, at du finder noget at lave mens du er afsted - ellers kan det måske godt blive en lidt ensom affære.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gør det....
Forfatter: 
Dato:  13-11-2016 16:53

Jeg kan da kun istemme de andre og sige, tag ud og rejs. Det fortryder man aldrig og det giver en så meget. Jeg arbejder for et rejsebureau, der arrangerer grupperejser og højskole i udlandet. Det er præcis sådan nogle som dig, der rejser med os. Dem, der gerne vil ud og opleve verden, møde nye mennesker og komme hjem med en masse selvindsigt. Jeg ser dagligt, hvor meget folk får ud af at bruge nogle måneder i udlandet, så jeg kan kun sige Gør det!!!!


Stephanie...


Lidt om mig: http://www.stepher.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rejserejserejse
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 08:41

Hejsa, jeg tilslutter mig ideen om at rejse. Og vil foreslå dig at deltage i et frivilligprojekt, dem er der rigtig mange af og meget forskellige, så du kan finde noget der passer til dig. Det kan være alt fra at arbejde med papegøjer i sydamerika, skadede eller forældreløse afrikanske dyr i Afrika, arbejde på børnehjem, bygge skoler eller brønde, undervise i engelsk. Der er så mange fede muligheder, hvor du kommer til at opleve noget helt unikt, sammen med andre unge frivillige og de lokale i det land du vælger at tage til. Det er så fedt! Gør det!

Det frivillige arbejde, kan sagtens kombineres med anden rejse, men det kræver jo så at du har en vis portionpenge at bruge af i den periode.

Eller kan et job i udlandet også anbefales, jeg har arbejdet på Island et par måneder, det var også ret fedt. Ellers har jeg arbejde hjemme i DK og så brugt pengene på at rejse....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rejs ud!
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 12:27

Rejse ud!

 

Jeg var selv afsted i mit sabbatår mellem gymnasiet og universitet. Jeg arbejdede for en militaryrytter i New Zealand og havde simpelthen 4 fantastiske måneder. Landet er helt ubeskrivelig smukt og endnu bedre at opleve fra hesteryg. Jeg var med til en masse stævner og fik set en stor del af landet - efterfølgende rejste jeg selv rundt i New Zealand og i Australien, hvor der også er mange hestejobs.

Jeg fik betalt kost og logi (+ fik en masse undervisning)og derudover fik jeg lidt lommepenge (2000 kr om måneden).

Der er masser af jobmuligheder.

Jeg fandt mit job på http://www.yardandgroom.com men der findes også andre sider fx http://www.workaway.com

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 African Hoofbeatz
Forfatter: 
Dato:  15-11-2016 17:41

Jeg besøgte det her projekt i Afrika - Journey to horsemanship. Ikke så alternativt, som det lyder overhovedet, men et lille projekt med fokus på hestene og din ridning - men du bor også hos en familie fra Zimbabwe og kommer tæt på lokal samfundet på en helt anden måde.

 

Jeg lærte SÅ meget! Jeg kan kun kun kun anbefale det!

 

http://african-hoofbeatz.com/

 

Du skal endelig skrive, hvis du har spørgsmål :-)




o Statsministeren o


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sprogskole i Guatemala
Forfatter: 
Dato:  15-11-2016 17:48

En Idé kunne være at tage til Guatemale på sprogskole. Det er ikke så alment kendt som en tur til australien eller USA, men ikke destomindre kan det varmt anbefales.

 

Jeg var ikke selv på sprogskole, men da jeg var i Guatemala, nærmere bestemt Antigua, mødte jeg en del der var. Det var alle rigtig glade for det.

 

Udover at møde nye mennesker og rejser lærer du på samme tid et nyt sprog, som kan komme dig til gode fremover :)

 

Hvis guatemala ikke lige er et sted for dig, findes der også sprogskoler andre steder i verden :) Synes bare at Guatemale er super spændende og anderledes end hvad alle andre gør!


Den glade ejer af webshoppen secretly.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider