Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 25 mio. i erstatning for fald fra hest
Forfatter: 
Dato:  09-11-2016 20:24

Jeg læste denne artikel i går og var noget overrasket over indholdet. En 14-årig pige faldt i 2012 af sin kærestes mors nyindkøbte fuldblod, der kun var let redet, og blev lam i benene som følge af faldet. Pigen har nu vundet en retssag imod kærestens mor, og hun skal give pigen 3 mio. pund (ca. 25 mio. kr.) i erstatning, fordi pigen aldrig kommer til at gå igen og kræver pleje, etc. Det vurderes, at hestens ejer har fejlvurderet situationen og burde have vidst, at det var for farligt.

 

Hvad tænker I om det? Jeg red da rask væk masser af ture alene på naboens I'er pony, da jeg var 13-16 år - den var halv fuldblod, så der var knald på på stubmarkerne. Og min lillesøster red unge oldenborg/fuldblodsheste på et stutteri i nærheden, da hun havde samme alder (dog under opsyn).

Ville det være faldet os/vores forældre ind at anklage naboerne for noget, hvis det var gået galt? Jeg ved det ikke.

 

Hvis ansvar er det (hvis der ikke er skrevet under på en ansvarsfraskrivelse), når halvstore teenagere låner sig frem og mener, at de da fint kan ride alt muligt (for det gør de fleste med bare lidt erfaring jo i den alder)?

 

www.horseandhound.co.uk/news/teen- paralysed-fall-wins-3m-compensation- horses-owner- 603467?utm_source=face...ILsRB15.99


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Riciko vurdering
Forfatter: 
Dato:  12-11-2016 07:58

 

Det er en dybt tragisk situation og tænk at være så ung, og aldrig komme til at gå igen. og forholdet holdt så heller ikke...

 

Der er en riciko ved alt og så længe man påtager sig ansvaret for andre mennesker, deres børn, dyr ect. så bør man i det mindste være så fornuftig at man er forsikret, hvis man ikke kan tænke sig bedre om!

 

At nogle "gør" noget "vildt" til tider, fratager ikke den der er ansvarlig i situationen for at tænkte sig om! Der er ulykkeligvis mange som kommer til skade, fordi en eller anden ikke tænker sig om, ikke kun ifht. heste verdenen.

 

Der sker ulykker også her i landet også med dødelig udgang, og det er jo endnu mere tragisk, men jeg tror ikke det danske retssystem er kommet med tilsvarende erstatninger fordi i DK er erstatnings niveauet simpelthen for ringe. Omvendt havde det været i usa, så havde det nok været væsentligt højere...

 

Men af samme grund så tillader jeg ikke vores egne rollinger at ride andres heste og jeg tillader ikke andre's afkom at ride på vores heste uden forældrenes samtykke. Her kommer til tider unge som ikke "har det i sig" og dem kunne jeg ikke drømme om at slippe løs på noget som helst andet en en cykel. (Men der er desværre også mange børn og unge som ikke har kæledyr i deres hjem, så at se glæden hos dem når de for lov til at omgås dyr er bare et +)

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring
Forfatter: 
Dato:  13-01-2017 21:45
Hvis du lader andre ride din hest, gælder følgende i dk.

Er rytter under 18 år, skal ejer af hestens ulykkesforsikring dække. Hvis rytter er over 18 år, er det rytters egen ulykkesforsikring der skal dække.

Synes det er et tragisk uheld. Men at lægge sag an mod damen, og så størrelsen erstatningen. Tsk. Som rytter ved man,at man kan ryge af. Hmmmmm. Håber at det er forsikringsselskaberne der skulle betale.

Mvh Bine
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider