Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Regler til LB2?
Forfatter: 
Dato:  08-11-2016 21:36

Hej alle sammen!

Jeg skal starte stævne her næste weekend men har et lille problem:/. Min hest er lidt frisk og så vidt jeg kan forstå skal man ride med sporer i LB2 også selvom det er et klubstævne. Dog læste jeg inde på DRF at det er frivilligt med sporer når det er i sværhedsgrad 0 og der lå LB2? Så skal jeg ride med sporer eller ej? Det er jeg blevet meget forvirret omkring heh.

Derudover var der en fra min rideskole som sagde til mig at man skulle ride med ekstra næsebånd? Det kan da ikke være rigtig vel?

Håber i vil hjælpe! Tak på forhånd


"Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden"

0
0
Svar på denne tråd
 
 sporer uden dorn
Forfatter: 
Dato:  08-11-2016 21:45

man kan købe sporer uden dorn (ja det lyder lidt sjovt...) så overholder du reglen om sporer - og ellers en helt kort spore du sørger for sidder lidt lavt og holder dem fri af hesten.

 

mht næsebånd så skal der rides med næsebånd - så hvis du rider med et kombineret - og har fjernet den nederste del - men der stadig sidder "dutten" til at sætte det nederst på med - så skal det være der. Jeg har købt et i Hööks hvor man kan tage "dutten" af - og så er der ikke krav om at den nederste del er monteret.

 

Jeg har også fået fjernet dutten på mit andet næsebånd, det ser det således ud:

Billede

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  08-11-2016 23:23

Du må gerne ride uden sporer i LB. Du må gerne have pisk med, men enten sporer eller pisk - heller helt uden noget. Altså hverken sporer eller pisk.

 

Du må gerne ride med engelsk næsebånd, tjek dressurreglementet. Det er faktisk meget let læseligt at sætte sig ind i og der er billeder af alle de næsebånd du må anvende til dressurstævner.

 

Og nej det er ikke korrekt, hvis du tager nederste rem af og dutten er på må du gerne ride med det. Det er der altså ikke nogle der påtaler :)


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak skal i have
Forfatter: 
Dato:  09-11-2016 11:54

Tusind tak for hjælpen!


"Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider