Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bæresygtigt rideudstyr (underlag osv.)
Forfatter: 
Dato:  02-11-2016 13:53

Hej alle sammen!

Jeg kom sådan til at tænke på hvad forbinder i med bæredygtigt rideudstyr?

og hvad går i op i når i køber udstyr?

såsom underlag, gamacher, klokker osv.

 

mvh. Mona-Lisa Enevoldsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pragmatisk
Forfatter: 
Dato:  02-11-2016 15:06
Jeg er lidt pragmatisk.

Produktet skal tjene sit formål. Det skal løse det behov jeg har.
Dernæst foretrækker jeg klart, at jeg køber af en fysisk butik. Jeg vil kunne se, røre, undersøge varen. Og så er jeg godt træt af postDanmark efter mange uheldige oplevelser...


Med ordet bæredygtig tænker jeg hele vejen.
Hvilke råstoffer bruges? Hvordan er de fremskaffe? Hvilket "slid" på omgivelserne har det givet?
Hvordan er produktet produceret? Hvad med emballage?
Hvordan kan man skille sig af med emballage, udslidt produkt, og så videre?

Nogen mennesker prøver at reducere det til egne magiske regler, fx "hvis det er økologisk, er det fint" (nej det er ej! Det kræver mere jord at få samme udbytte, og se lige den ekstra emballage!)
Jeg er helt sikker på, at jeg ikke kan gennemskue hvornår noget er "bæredygtig" produceret, bæredygtig ift daglig brug og når man kassere. Så jeg kan ikke vælge efter den parameter.
3
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad er bæredygtighed?
Forfatter: 
Dato:  02-11-2016 20:10

Fuldstændig enig med Doctor Who.

 

Jeg kan med min bedste vilje ikke se, at rideudstyr overhovedet KAN laves bæredygtigt (ligesom de fleste andre ting), og jeg tror desværre at det for mange producenter bare er et fancy buzz-word, som gør forbrugerne godt tilpasse.

 

Mit bedste bud på at gøre det så godt som muligt er at købe kvalitetsudstyr som holder længe, og så lade være med at købe mere end du skal bruge. Det er IKKE nødvendigt at have en hel stak underlag eller 17 par gamacher/bandager, eller flere grimer og trenser for den sags skyld.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Genbrug
Forfatter: 
Dato:  06-11-2016 09:21

jeg køber en del brugt. Hele køb og smid væk kulturen er jeg ikke den store fan af

 

så når jeg leder efter udstyr så kigger jeg først efter hvad der er til salg brugt og kan mit behov ikke opfyldes så køber jeg nyt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider