Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  01-11-2016 12:26

Billede

 

Nogen der har erfaring med denne type slowfeeder ? tænker om hestene får nok at spise og om det slider på tænderne


Vh. Berit

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 I like.
Forfatter: 
Dato:  01-11-2016 15:53

 

Den ligner meget en gammeldags hø hæk.
Jeg har en, men i en anden udførelse og det slider ikke på hestens tænder. Desuden så har jeg 2 mere som pt. ikke er i brug. Alle 3 er hjemmefikset og den ene er nok 40 år.

 

Det vigtigste må være at tænke over placeringen.

 

Jeg har en ide om at hvis jeg en dag kommer til at bygge ny stald (i et eller andet omfang) så VIL jeg have høhæk, men den skal bygges ind i boksen så den kan fyldes fra gangen og med skrå bund så den kan blive tømt helt og der ikke er sure hjørner, som den på billedet har.

Umiddelbart tænker jeg dog, på om sikkerheden er godt nok, eller om hest kan hænge fast i den hvis den kommer ind under med et ben eller hovedet??

 

Hvor har du fundet den?


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  01-11-2016 20:42

Du behøver ikke frygte at de ikke får nok, vores står med 3,5 x 3,5 cm hønet ponyen med 3 x 3 cm og de får spist 8-12 kg hver dagligt.

 

den her ville være hurtig Tom hos os

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2016 22:25

Hej.

 

Jeg ville bestemt gå uden om den slowfeeder - som jo egentlig bare er en form for høhæk.


Jeg ville, ligesom dig, også frygte at hesten sled sine tænder på tremmerne og derudover ville jeg være bekymret over den stilling, som høhækken vil tvinge hesten til at stå i og spise. En hest æder jo nærmest uafbrudt - især med en slowfeeder - og den skal derfor også være ergonomisk.
Den høhæk der, vil tvinge hesten til at dreje sit hoved hele tiden. Det kan ikke være sundt.

Med både høhæk og slowfeeder skal man sørge for, at hesten står godt og afslappet, når den spiser. :)


Mvh
heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har haft
Forfatter: 
Dato:  02-11-2016 19:21

Jeg har haft den store udgave af den der. Den er virkelig god og gav ikke anledning til nogen form for problemer i de 1,5 år min hest brugte den. Han spiste fint sine ca. 18 kg strå og stod normalt med hovedet og spiste i den højde, han nu lige synes.

 

Eneste grund til at jeg er gået bort fra den er, at jeg har flyttet hesten til ny stald hvor de helst ikke vil have sådan en skruet op.

 

Mht. sikkerhed, så skal man jo selvfølgelig sætte den i en højde så hesten ikke kan komme til at sidde fast. Det givet vel sig selv?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Høhæk.
Forfatter: 
Dato:  05-11-2016 12:21

 

Selvfølgelig kan man selv bestemme hvilke højde den sættes i, men på billedet er den afbilledet ret tæt på gulvet. ;-)

 

Jeg har efterhånden set og hørt om heste sidde fast i inventar på mange forskellige måder så det er noget der ofte undervurderes ifb. med opstaldning.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tæt på gulvet
Forfatter: 
Dato:  06-11-2016 22:58

den skal vel også sidde så tæt på gulvet at en hov eller et ben ikke kan komme ind under. Eller så højt at intet sidder fast, skulle det ved et uheld komme under. Jeg foretrækker minus mulighed for at komme under, da de ellers kan få benet op i dem nede fra, hvis de f.eks. ruller sig i boksen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  07-11-2016 15:47

når jeg en dag får taget mig sammen skal jeg prøve at lave sådan en som på filmen

 

https://youtu.be/W6ePKRQEHMw

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider