Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 klip med amr. der smager fisk
Forfatter: 
Dato:  03-10-2016 21:47

Jeg så engang et klip på vistnok facebook med nogle amerikanere (engelsk talende... :) ) som skulle smage en national "ret" som var "rådden fisk på dåse" - hvad hedder det, skidtfisk?

 

Sådan noget som lugter FÆLT.

 

Nogen som kan finde den video?

 

Det var lidt sjovt at se deres reaktioner efterhånden som de fik åbnet den forsvarsløse uskyldige dåse :D

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fandt den selv
Forfatter: 
Dato:  03-10-2016 21:53

...Sürstrømning var det, ikke skidtfisk :D :P

www.youtube.com/watch?v=_haw_YDC_zo

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-10-2016 10:22

Sådan en dåse sürstrømning er ikke spor uskyldig.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sürstrømning
Forfatter: 
Dato:  04-10-2016 10:34

Smager skønt



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-10-2016 19:14

Puuuh det er lige så hårene rejser sig på armene.

I en "leg" til noget intro-halløj på uni var surstrømning involveret. Tror der var 3 der brækkede sig, og vi var altså udenfor i den friske luft

 

Stanken har svitset min næse så slemt, at jeg stadig kan fremkalde den præcise lugt, trods det er flere år siden.

 

Det er virkelig ikke noget at spøge med. Det er fermenteret (forrådnet) fisk. Det er lige så dåsen buler ud og det "sprutter", når man åbner den.

Kan stadig huske sive-lyden da den første dåse blev åbnet... Og 3 sekunder senere var der banko, tre på stribe med bræk, resten af os holdt os for munden og fik tårer i øjnene

 

I øvrigt er det en svensk ret, de spiser det om sommeren (udendørs!). De spiser vist nok brød, kartofler, løg og en form for creme fraiche til. De er skøre, de svenskere.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

2
0
Svar på denne tråd
 
 Godaften
Forfatter: 
Dato:  04-10-2016 20:18

Nyd så lige denne her : www.youtube.com/watch?v=U2I0h3t3ycA

 


Dit liv er et resultat af de valg, du foretager.
Hvis du ikke er tilfreds med dit liv,

er det på tide at foretage bedre valg.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Anja Price
Forfatter: 
Dato:  05-10-2016 19:26

Hehehhem nej okay har du nok ret i :D

Tror deltagerne er enige med dig i hvert fald :P Kan se hunden i det sidste klip i hvert fald er...

 

Puh, skulle ikke nyde noget i hvert fald.

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  06-10-2016 19:12

Godt nok ikke helt så slemt, men jeg kommer til at tænke på Matador.

 

Daniel og hans franske kæreste er på besøg til frokost hos Skjerns.

Mads rækker skålen med marinerede sild til franskmanden, som ser lidt spørgende ud, så Mads siger: "Sild! Sil vou plait"

Så ser vi franskmanden tage en bid Mens han kigger nærmest forskrækket på Daniel, som griner og trækker på skuldrene. Nok kun her i Norden, at vi er vant til den konsistens


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-10-2016 12:29

Ja jeg tror virkelig, det er noget man skal være vokset op med ;)

 

Selv elsker jeg sild til jul og påske, men jeg kan godt erkende, at det har en meget speciel smag og konsistens. Kan ikke forestille mig mange voksne fra andre steder kan lære at spise det! Vi fik det i børnehaven ved jeg, det er nemmere at lære at spise som barn.

 

Men alle den slags "spændende" mad kommer sig jo af, at det var en smart måde at forlænge holdbarheden på i gamle dage.

Hvordan NOGEN er startet med at lave sürstrømning og har tænkt "ih hvor godt, det laver vi mere af", ja det kan jeg ikke regne ud... :P


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 
 I Island
Forfatter: 
Dato:  07-10-2016 13:16

spiser de ved særlige arrangementer "hákarl", som er råddent hajkød. Jeg har selv haft fornøjelsen et par gange - det STINKER af ammoniak, og man skal helst have et glas brændevin så hurtigt som muligt bagefter, for at det glider ned Men sørme om ikke mit værtspars 9-årige datter elskede smagen af hákarl - hun blev helt vild, når de åbnede pakken (og lugten spredte sig), og spiste det som slik.

 

Ja, man kan vænne sig til meget Jeg har også mødt maaange ikke-skandinaver, der vrængede næse over saltlakrids eller sågar spyttede det ud, og det kan jeg jo slet ikke forstå


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-10-2016 11:47

Okay jeg er meget aktiv i denne tråd, men det er fordi jeg kom i tanker om noget mere at tilføje :P

 

Jeg var på en international kongres for dyrlægestuderende i sommers, og alle lande skulle have noget typisk mad med. Så havde vi cultural evening, hvor vi kunne gå rundt og smage hinandens mad.

 

Det var enormt spændende!

Fra Danmark havde vi:

Rugbrød-bidder, hhv. med leverpostej og sønderjydsk spegepølse

Koldskål med kammerjunkere

Små Sure shots med æblesmag

Hjemmelavet tyrkisk pepper (shot)

Hjemmelavet hyldeblomst sprut (jeg bliver faktisk i tvivl om, hvad det præcist var for en slags alkohol. Men der var hyldeblomst i!)

SALTLAKRIDS!!!

 

Og saltlakrids, dét var ikke noget for folket! De fleste syntes generelt lakrids var rigtig nasty. At vi kunne finde på at spise saltlakrids og så som SLIK, det forstod de ikke! :D De var heller ikke meget for den tyrkiske pepper.

Flere syntes heller ikke koldskål var en dessert, da den ikke var sød nok. Men de fleste kunne lide det, og de Små Sure med æble blev også tømt hurtigt.

 

I øvrigt et enormt spændende arrangement. Tror vi havde 30 lande repræsenteret.

Især var det spændende at smage mad fra Ghana, Sydkorea og flere andre lande, som man ikke lige besøger ellers.

Åh, og den mellemøstlige mad! Jeg tror jeg stod i 10 minutter og bare spiste dadler. Har aldrig smagt så gode dadler i hele mit liv! Hold da op. Og deres desserter som bedstemødrene havde lavet og sendt med dem, ej det var godt.

 

Så spændende med mad fra andre kulturer.

 

Og der var selvfølgelig konkurrence blandt de Europæiske lande, om hvem der havde det stærkeste sprut. Østeuropæerne førte, uden tvivl. Jeg troede ellers vi ville være godt med her i SKandinavien, men nej.

 

Jeg tager med glæde shots, og tænkte at det skulle kunne lade sig gøre. Dem fra Polen var kræs. Men Rumænsk hjemmebrændt... Det gør jeg aldrig igen. Det var så man kunne mærke en summen helt ud i fingrene, og hele kroppen sagde bare NEJ.

Men hvis man havde halsbetændelse, så var det helt sikkert oplagt at drikke. Puha.

 

Nå, det var lidt fra mit madeventyr, jeg elsker at smage mad fra andre lande. Sverige var heldigvis ikke med i sommers, skal det siges!


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider