Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sikkerhed
Forfatter: 
Dato:  02-10-2016 08:01

Hej Alle

 

Opslaget her kommer sig af et kort jeg købte forleden dag som ser sådan ud:

 

Billede

 

Sikkerhed er vigtigt ingen tvivl om det, men jeg synes generelt folk er for dårlige til at sikre sig og tage stilling til forskellige problemstillinger, hvis det værst tænkelige skulle ske....for det sker jo aldrig for netop os! Men en ulykke kan ramme alle! Hvad har i andre taget stilling til? Hvem skal fx. tage sig af jeres dyr hvis i kommer ud for en ulykke? Har i taget stilling til organdonation? eller måske noget helt tredje?

Lad os endelig få en masse foreslag på banen, så vi kan bruge hinandens gode råd.

 

Ha´en rigtig dejlig søndag :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-10-2016 15:33

Jeg tog stilling til organdonation det sekund jeg blev 18.

Jeg er også af den holdning, at det er noget man bør være tilmeldt fra fødslen. Og hvis man er nok utilpas ved tanken, så sørger man selvfølgelig selv for at gå ind og melde sig fra.

 

Den med kæledyrene er dog spændende. Bor i lejlighed så har ingen selv, men det er da godt at overveje hvis man har.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  02-10-2016 15:34

Jeg har et lignende kort liggende i tasken, og en fast aftale med min allerbedsteste bedste ven, at han passer kattene, hvis jeg bliver indlagt eller lign.

Og så har jeg et skilt ved hoveddøren om, at der er levende dyr i lejligheden.

Jeg har ikke et donorkort i tasken. Jeg er dog tilmeldt. Mne jeg har et kort som fortæller hvad de skal gøre, når jeg stillet skoene. Evt venner må holde en lille højtidlighed over mig, og så skal jeg sendes express til Aarhus universitet, hvor de må save og skære og rode i mit hylster i et par år, imden de smider resterne ud. Efter 36+ år med type 1 diabetes, og en indtagelse af en større mængde medicin hver dag, så kunen det måske være interessant for videnskaben, at se hvordan jeg ser ud indvendig

 

Og så har jeg et armbånd i flere farver at skifte mellem, hvor der står: Type 1 Diabetes Insulin Dependent Medical Alert.


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  02-10-2016 16:40

Jeg glemte: Nu hvor jeg er i behandling med blodfortyndende medicin, så har jeg også et kort i tasken med den oplysning.


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider