Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Balsammetoden igen
Forfatter: 
Dato:  18-09-2016 13:20

Jer der bruger balsammetoden (ingen sulfater og siliconer i håret) Hvilke produkter bruger I nu om dage?

 

Den lilla fra L´oreal er jo udgået, samme vej er Fructis Nordic hair og Tresemmé Naturals gået. Det var mine absolutte favoritter udover Matas luksusbalsam uden parfume.

 

Et lille ekstra spørgsmål: hvordan finder man frisører som understøtter denne form for hårpleje. Det er lidt træls at komme hjem fra frisør med håret fuld af siliconer, som man ikke kan vaske ud uden sulfater.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svanedesign
Forfatter: 
Dato:  18-09-2016 21:56

Jeg bruger produkter fra svanedesign.dk, det kan hele familien tåle og det er ikke fyldt med mærkelige ting :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Balsam
Forfatter: 
Dato:  19-09-2016 09:28

Vi bruger denne, og den tåles også af min datter som er multiallergiker, jeg køber den i natur og helse ;)

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Interessant tråd
Forfatter: 
Dato:  19-09-2016 10:10

Jeg følger lige lidt med, min hovedbund er hysterisk sart, hvis jeg får brugt en forkert shampoo har jeg små sår over hele hovedbunden i løbet af få dage. Så jeg tænkte om jeg kunne få nogle gode ideer her.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Balsam
Forfatter: 
Dato:  19-09-2016 10:38

Vi bruger denne shampoo

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Balsametoden
Forfatter: 
Dato:  21-09-2016 10:44

Hvad er balsametoden? Nogen som vil uddybe?


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Balsammetoden
Forfatter: 
Dato:  21-09-2016 12:33

Tak for jeres svar. Passer de produkter I nævner ind i balsammetoden, eller er de bare naturlige?

 

Miss Green:

Balsammetoden har ingenting at gøre med allergi eller andre former for sundhed. Det handler kun om at håret bliver slidt af sulfater, og der skal sulfater til at vaske silicone ud. Derfor undgår man disse ingredienser, plus en hel masse former for alcohol, mineralske olier og andre ting som jeg ikke har forstand på. Derfor spørger jeg efter anbefalede produkter.

 

Faktisk bruger jeg mere "giftige" produkter efter jeg er begyndt på balsammetoden. Før stod den på Urtekram og lignende, men nu bruger jeg helt almindelige mærker som Fructis, og de andre som er nævnt i mit første indlæg.

 

Charlotte:

Det er langt fra sikkert at balsammetoden kan hjælpe dig, men sulfater er generelt meget udtørrende, også for huden, så måske det kan være et sted at starte, men f.eks. den Tresemme variant som jeg savner, Naturals, har mange klaget over giver øm hovedbund, men mit hår elsker den. Måske er det derfor den er udgået. Hvis jeg var dig ville jeg prøve de forslag folk er kommet med her i tråden, og ellers fortsætte med at bruge de produkter du ikke har fået sår af endnu. Håber du finder noget godt. Og så siger jeg det lige igen: Kokosolie som hårkur: masseres i håret i rigelig mængde, virker nogle timer (det behøver ikke være natten over) og vaskes ud. Virkelig dejlig for både hår og hovedbund


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Balsam
Forfatter: 
Dato:  21-09-2016 15:43

Jeg bruger kun hårprodukter fra Purely Proffessional.

De arbejder efter lidt, men godt, så ingredienslisten er altid meget kort

Der er ikke silikone, parfume, sulfater, konserveringsmidler og div. naturlige olier og blomster i, men i stedet få velvalgte og gennemtestede ingredienser.

 

Min hovedbund har aldrig været så god som nu og jeg har virkelig haft store problemer med eksem, skæl, kløe og noget underligt hovedbundsacne-agtigt. Det har været meget smertefuldt


Mvh Rikke

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider