Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Høflighed ???
Forfatter: 
Dato:  11-09-2016 23:06

Hvor bliver høfligheden af ?? spørger jeg, jeg har en heste til salg og der bliver både sms og ringet hvor vi aftaler at evt. køber skal komme og se den også sker der ingenting har nu holdt hesten tilbage i over 14 dage da der ville komme en og se hende, høre så ikke fra vedkommende er da så flik at sende en sms denne bliver dog ikke besvaret, har sagt til 2 andre som var interesseret at de måtte vente til vedkommende havde været der øv hvor er det ikke i orden. Man kan da i de mindste sende en sms at man ikke var interesseret.Har også andre som sender en sms og underbyder prisen og vil komme og hente den uden at havde set den undskyld men det er jo et levende væsen og ikke et stk. møble som er til salg.

Nu er det jo heldigvis mig som bestemmer hvem jeg vil sælge til og jeg vil gerne se dem i øjene som skal havde den.

Bare et lille surt opstød

1
0
Svar på denne tråd
 
 høfligheden har sendt en sms, med afbud.
Forfatter: 
Dato:  12-09-2016 10:56

det lærte jeg også, sidste år da jeg solgte hest. folks egne egoistiske interesser kommer somme tider før høfligheden.
det var laaaaaang tid siden jeg havde haft hest til salg, så overraskelsen var stor og jeg oplevede også lidt at fordi hesten var billig var folk mindre høflige i deres tilbud/bud. selvom de fleste generelt var høflige nok.

jeg lod dog gerne folk kommer og se hesten uafhængigt af om der var andre som havde skrevet først. jeg havde skrevet i annoncen at jeg tillod mig at vælge mellem eventuelle købere alt efter hvem jeg synes matchede hesten bedst.
nr. 2 som kom og så hesten, var de første jeg lavede aftale med, nr. 1 som så hesten, ville efter lidt tænketid ikke købe, men havde de villet købe så havde jeg sagt nej, for jeg så ikke den kemi med hesten som jeg ønskede mig. nr. 2 var de rette og købte hesten.

midt i alt dette var der andre interesserede der skrev, der var også nogle som gerne ville have jeg holdt hesten hen for dem, men det ville jeg ikke. jeg oplevede også nogle som nærmest blev fornærmede, da jeg skrev at der lige var aftalt salg og at hesten ikke længere var til salg... ja så blev de fornærmede over at de ikke måtte komme og se hesten, når nu jeg skrev at jeg ville vælge mellem eventuelle købere, som om de ikke kunne tro at jeg havde fundet den rette eller som om de troede de selv måtte være bedre. hesten nåede at være til salg i en uge.

min pointe er, at du vil jo selvølgelig din hest det bedste i verden, og dukker de bedste købere op,- dem hvor du har den helt rette mavefornemmelse, mens nogle andre liiige skal på ferie først, ja så er det jo bare synd.


du skal kun varetage din hests bedste interesse og ingen andres.


"Tankerne skaber forandringer. Oplev som dit dyr, og du oplever svarene."

1
0
Svar på denne tråd
 
 Af skade bliver man klog
Forfatter: 
Dato:  12-09-2016 11:56

Nu har jeg snart solgt mange heste, og man bliver klogere hver gang man har haft en hest til salg.

 

Punkt 1, der er ingen hest der er solgt før penge og papirer er udvekslet.

 

Punkt 2, prisen kan ikke forhandles over telefon/sms/beskeder før man har set hesten.

 

Punkt 3, hvis folk vil reservere, så skal der betales et depositum som IKKE bliver tilbagebetalt hvis de ender med at springe fra.

 

Punkt 4, det er mig der bestemmer om du må købe min hest. Jeg satte i foråret en BILLIG 3-års Welsh Mountain-hoppe til salg, da vi ikke havde den tid hun behøvede. Jeg blev bestormet med henvendelser, langt de fleste blev viftet ud til højre, de kunne ikke tilbyde det som hun havde behov for. Jeg fik blandt andet en henvendelse fra en som pointerede at de havde den lækreste løsdrift + tilhørende stor fold. Det hesten havde behov for var små rammer og tæt kontakt, så den kunne lære at stole på folk. Vedkommende kunne ikke forstå at hun blev forkastet som køber. Vi har lige besøgt hoppen hos den udvalgte køber, hvor den har det som blommen i et æg og for hver dag får mere tillid. Dejligt at mavefornemmelsen var rigtig.

 

Men vi har alle prøvet købere der udebliver uden afbud, de skal så ikke tro at de kan komme en anden gang. Jeg har været ude for at en køber sendte en sms en halv time før de skulle være her, de havde besluttet at købe den hest de lige havde set på. Fair nok, så spilder de hverken vores eller deres egen tid. Jeg har også oplevet købere der efter 2 minutter siger at det ikke er hesten for dem, hellere det end at de lyder super positive og lige skal tænke over det, og at man så aldrig hører fra dem igen.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider