Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 kan I huske for 15 år siden i dag søndag
Forfatter: 
Dato:  11-09-2016 00:26

ja klokker er kun lige landet lidt over 24 natten imellem lørdag og søndag.

har lige siddet og tjekket nyhederne på tv2. og hvad springer lige i øjene?

at det nu er 15 år siden nogle fjolser mente at man bare måtte flyve ind i to tårne i New york

 

de viser nogle indslag fra den dag. Og lige så hurtigt er den dag bare tilbage.

kan huske at vi sad og så en serie på tv2 - den med greengras (navnet er bare væk). Pludselig kommer der en linie med sidste nyt : " 1 flyv er fløjet ind i det ene tårn på world trade center"

man sidder bare og glor. for man fatter ikke at der bare flyver et fly ind i sådan et stort tårn - man må da være halv blind

imens det hele er live så kommer fly nr 2. Og så er det bare alvorligt. her sidder hele verden og ser live tv, og så sker det som bare ikke må ske.

tårnene brænder - folk springer ud af vinduerne - springer fordi de vil hellere tage et spring for en change, fremfor at brænde ihjel. Tænk at folk må tænke sådan

 

alt imens er Petagon også blevet ramt, og det forlyder at endnu et fly har problemer.

 

og så sker det værste bare. og jeg sidder virkelig næsten med en klump i halsen nu. tårnene falder sammen. Og man sidder bare og ved at nu er det bare slut for en masse mennesker. ingen kan jo overleve sådan noget.

 

og her sidder man bare og følger det live lige før spisetid.

 

tænk næsten 3000 mennesker omkom - mega mange kom til skade. Helt almindelig mennesker som "bare" stod op og gik på arbejde......

 

 

ja selv den dag i dag kan man bare ikke undgå at få tåre i øjene når man "mindes" den dag for nu 15 år siden.

jeg gør -sidder med en klump i halsen lige nu..... håber aldrig at man skal opleve sådan noget igen

 

 

hvad med Jer?

 



1
1
Svar på denne tråd
 
 11/9...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2016 08:04

Jeg får ikke tårer i øjnene ved at mindes det der skete.

Tragisk var det, uden tvivl. Og frygteligt at så mange uskyldige mennesker mistede livet.

Men der er utallige konflikter rundt omkring i verden, der er mindst lige så tragiske og som har kostet endnu flere uskyldige menneskeliv. Borgerkrigen i Syrien f.eks.

Men der er mere fokus på 11/9 fordi det gik ud over USA og vesten.

Det synes jeg i sig selv er tragisk.


/Tina

 

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

 

7
3
Svar på denne tråd
 
 ja, jeg husker det
Forfatter: 
Dato:  11-09-2016 08:21

Det jeg husker mest tydeligst, er billederne af folk, som hopper i døden. Puha, det synes jeg, var ledt at se.

Jeg anede ikke, hvad world trade center var på det tidspunkt, men det fandt jeg da ud af i disse dage, for 15 år siden.

 

Det som nu nok skræmmer mig aller mest ved at tænke tilbage, er alt det som er sket siden! Når jeg i dag høre om dødsbomber mm. føler jeg næsten intet. Ikke fordi jeg ikke synes, det er fygteligt, for det synes jeg bestemt, det er! Men fordi det sker hver eneste dag og nyhederne har dagligt indslag omkring det.

 

Det synes jeg er værst ved at tænkte tilbage.

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-09-2016 14:55

Jeg husker ikke meget, vi hørte det bare over radioen på lejrtur med folkeskolen.

 

Jeg synes det er ambivalent, at amerikanerne puster denne dag gevaldigt op hvert år (Walmart har en "udstilling" med diverse pakker dåsesodavand, sat op som de to tårne, og selvfølgelig tilbud på disse sodavand), når de selv er med til at bombe andre mennesker i hovedet på daglig basis.

 

Det er meget tragisk for de mennesker, der døde.

Men det er sjovt, at det kun er synd for dem, og ikke alle de andre tragiske hændelser rundt omkring i verden hver eneste dag.

Jeg føler nogle gange man opfører sig som om, at USA er de eneste, der er blevet ramt.

 

Jeg vil virkelig ikke være kynisk omkring det... Men det kommer jeg bare lidt til at lyde som om, fordi jeg synes nettet flyder over af dette hvert år denne dag. Mens man pænt ignorerer de civile inkl. børn, der bombes i hovedet, fordi nogen syntes det var smart at starte mere krig.

 

Nej, jeg får sgu blandede følelser, så må folk synes jeg er en idiot. Det er ubeskriveligt frygteligt for dem, der døde, og dem, der overlevede, som nu skal leve med PTSD, samt skyldfølelse over, at de lever mens andre døde.

Jeg kan huske en udsendelse om, at de overlevende faktisk ikke fik nok hjælp i flere år efter hændelsen. Selvom de var så trængende. Det er frygteligt. Det er noget de skal kæmpe med resten af deres liv.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

2
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-09-2016 15:02

Hov, jeg er nødt til at sige Anja, det var slet ikke en kommentar til dit sobre og gode indlæg.

 

Det var en kommentar til alt det andet, der kommer frem på denne dag. Hele dagen har jeg set racisme relateret til 9/11, fascisme relateret til 9/11, folk der tjener penge på denne tragedie, osv, og husker på alt det krig og død og ødelæggelse, der er kommet i kølvandet.

Og så bliver jeg bare så træt.

 

Så det var ikke en kritik af dit indlæg Anja.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-09-2016 19:18

det er sikkert rigtig nok at div kriger skulle være forfærdelige, men man kan ikke sammenligne det med terroen d 11/9

 

her var jo ikke krig. det var uskyldige mennesker som bare tog på arbejde. det blev det først bagefter. det var jo startskudet til mange af de ting vi ser i dag. oftes er krig jo noget som folk selv bør kan/burde gør noget ved. det hjælper jo ikke at de fleste mænd i syrien bor i EU nu fremfor at hjælpe i syrien. jeg hører til dem som at det er mere forfærdeligt at man vælger at smutte med halen mellem benene. Nej det er for nemt. de smutter lige en tur til eu, og så får de både mad/tøj/mm. Men de forstår ikke hvorfor vi ikke lige giver dem et hus og bil.?

 

bor selv på langeland og vi lever af flytninge. pænt sagt.

 

jeg forstår ikke terror. se bare i frankrig mm. Helt almindelig mennesker som bare er ude og fejer nationaldag, og så bliver de kørt ned. I paris bliver de skudt bare fordi de er ved en koncert

 

og alt dette er jo eftervirkningerne efter 11/9.



0
2
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2016 21:08

Jeg husker svagt den dag det skete. Jeg kan huske det kom i fjernsynet.

 

Jeg bliver ikke så rørstrømsk af at se det, men da jeg for nogle måneder siden kom til at sidde og se optagelser fra dagen, hvordan folk i desperation sprang ud fra tårnene, og lyden af da de landede rundtomkring på jorden, havde jeg rigtig svært ved at holde tårerne tilbage.

 

15... det er dælme længe siden - og dog føles det som meget kortere.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 sorgens dag
Forfatter: 
Dato:  11-09-2016 21:50
Jeg bor i usa, saa maerker bestemt dagen i dag.
Mange mennesker gaar forstat bort pga den modbydelige handling.

Nu Med Egen Hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Twin Towers
Forfatter: 
Dato:  11-09-2016 23:05
Jeg husker tydeligt dagen. Min søster ringede mig op og sagde jeg skulle se nyheder - og at jeg nok skulle aflyse min USA-rejse som jeg skulle på 10 dage senere.
Jeg var målløs og dybt, dybt chokeret men også fast besluttet på at gennemføre min rejse.
Det er stadig en begivenhed som ligger lidt udover min forstand, og jeg får stadig ondt i hjertet ved tanken om, hvor frygteligt det har været for dem, det gik ud over, og dem, der var øjenvidner til det. Og jeg er også stadig fuld af beundring for dem i det sidste fly, der kunne og turde handle.
Men al sorgen og gruen ved denne begivenhed gør selvfølgelig ikke andre menneskelige tragedier og forbrydelser mindre.

Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-09-2016 21:06

Hmm må nok sige jeg er meget enig med Sophie. Selvfølgelig er det dybt tragisk for alle der blev ramt direkte og indirekte, men Anja du får det til at lyde som om at de mennesker der nu er på flugt fra deres hjem ikke er almindelige mennesker som også er uskyldige. Tænkt bare på alle de børn der bliver ramt af krig.

De er da ikke mindre uskyldige fordi der tilfældigvis er krig i deres land?



If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Dkrksksk
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 08:37

Nu er jeg for 3 år i streg i USA på dagen 11/9 og jeg synes nu ikke, at jeg har bemærket andet end der flages på halvt.. Så undrer mig lidt over, at du Sophie oplever der helt anderledes?

Men måske jeg/vi ikke bemærker det..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 13:54

Jamen jeg kan slet ikke prale af at være derover på selve dagen :)

 

Jeg befinder mig bare på internettet, og på diverse nyhedsmedier, og forums (Reddit fx) er der hvert år på denne dag overflod, hvor forskellige mennesker deler billeder af deres skoler, arbejdspladser, supermarkeder osv, hvor det går helt agurk med "never forget" og flaget overalt (mere end de plejer), taler og mindeceremonier osv.

 

Måske kommer det an på, hvor i landet man er. Nogle amerikanere foretrækker jo også, at forsøge at leve videre uden for meget "halløj".

 

Jeg er stadig forarget over Walmarts sodavandsudstilling.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 13:58

Tjek det lige... "never forget... our great deals on coke!"

 

www.orlandoweekly.com/Blogs/ archives/2016/09/07/a-florida- walmart-wants-you-to-never-forget-a- great-deal-on-coke-products

 

Det er denne slags, som flyder over på nettet hvert år.

 

Jeg synes det lyder meget mere respektfuldt, det du har oplevet Heidi, hvor man nøjes med at flage på halv.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider