Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Køb af bolig - alene
Forfatter: 
Dato:  09-09-2016 13:17

Hej :-)

Har måttet erfare (igen) at selvom man ikke er i hesteverdenen længere er stedet at søg gode, brugbare råd stadig på HN - håber jeg ;-)

Jeg har en lille forespørgsel til jer...

Hvad er jeres erfaringer (om ngen) omkring lån til bolig når man står alene som låner og ikke har verdens højeste indtægt?

Har forelsket mig i et hus som kan købes relativt billigt og er ikke i tvivl om at kommer det ned hvor jeg syntes det er interessat er det et ganske fornuftigt køb. Men det hjælper jo ingenting hvis banken siger nej.

Har du/i/nogen i kender fået financieret et bolig/kreditforeningslån når man har en årsindtægt på >250.000? Har en lile opsparing, ingen gæld :-)

Skal til møde i i bank næste torsdg, men håber på nogen opmuntrende indæg fra jer indtil da...


Hilsen Mette
-----------------------------------
Casuri Larendo
1
0
Svar på denne tråd
 
 Afhængig af banken
Forfatter: 
Dato:  09-09-2016 15:28

Jeg har en positiv historie ang huskøb som single - MEN jeg købte tilbage i 2007 hvor pengene var lidt nemmere at vriste ud af bankerne...

 

Jeg havde på det tidspunkt en indtægt på omkring 240.000 kr årligt - og lånte i første omgang 550.000 til huskøbet. Over de næste 5 år blev der lånt mere til tilkøb af mere jord, total renovering, staldbyggeri mm, så slutlånet var på omkring 1 mill.

 

Jeg har aldrig haft problemer med at låne pengene, et opkald har altid været nok...

 

Da jeg skiftede bank for nogle år siden (pga min bank fusionerede med deraf følgende "træghed" ) var den nye bank noget bekymrede for om jeg kunne leve for det relativt lave rådighedsbeløb jeg havde tilbage, men fordi de kunne se af mine tidligere kontoudtog at jeg ikke havde for vane at hænge med r... i vandskorpen så tog de "chancen"

 

Jeg havde omkring 4000 kr. til rådighed om måneden på papiret - men det er KUN til mad, tøj og opsparing - ALT andet er allerede lagt ind i budgettet! Som bankmanden siden har sagt "Du ved jo at du ikke var en "ønskekunde", relativt stor gæld, hus i "udkants Danmark", 2 heste, ny bil OG single - men du har squ en mere stabil økonomi end hovedparten af vore ønskekunder!"

 

Trine (Faxa)


4
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-09-2016 23:52

min datter har købt ejerlejlighed i Århus(Viby J) på en su og arbejde, dog havde hun en meget pæn opsparing til udbetaling, samtidig er ejendommen hun har købt i kendt for at være nem at sælge igen.

 

Men ja det kan lade sig gøre.

 


Mvh Naja

 

Ydmyg tjener for Donna og Bob

og lykkelig ejer af Cirkeline

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  10-09-2016 10:02

Jeg fik lov at købe en andelslejlighed da jeg var på SU og arbejdede ved siden af. Det er så på Nørrebro i København, så den er absolut til at komme af med igen hvis det går galt (jeg er dog færdiguddannet med fast arbejde nu, så det burde ikke blive et problem :-P ).

 


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 køb af ejendom
Forfatter: 
Dato:  12-09-2016 13:51

Jeg købte ejendom sidste år som single så det kan lade sig gøre.

 

De nærmere detaljer ønsker jeg ikke helt oplyse, men intet er jo hemmeligt så hvis man vil grave så er tingene jo nærmest offentlig tilgængelige..

Men en rigtig god ting er at have sparet op til udbetalingen og husk der er sjovt nok udgifter til at købe et hus. Jeg fik en ekstra regning jeg ikke helt havde set komme, at hvis der ingen gælder i ejendommen, skal man betale en afgift til staten for at "få lov" til at købe en ejendom!!.. øhh nå eller også var det en afgift for at få lov til at låne penge.. men det er en vis promille af prisen der skal betales tinglysningsafgift af..

så skal du såså betale tinglysningsafgift for at få tinglyst at du er ejer.. osv..

Har du penge til disse ting, og som du skriver ingen gæld, så burde det være realistisk at kunne låne til køb af ejendommen, hvis dit rådighedsbeløb holder..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-09-2016 07:51

Jeg har ikke erfaringer med selv at køb hus.

 

Men sidste efterår blev det er krav, at du selv skal kunne smide 5 % af husets pris til udbetaling.

www.dr.dk/nyheder/penge/sidste- chance-koebe-bolig-uden-udbetaling

 



Venlig hilsen Cathrine



1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider