Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Spørgsmål om regler af status
Forfatter: 
Dato:  06-09-2016 23:52

Godaften herinde.. :-)

 

Jeg vil lige høre om der er nogen der kender reglerne om status i en forretning.

Det er sådan at min søn arbejder i fakta, og han skal til teori til kørekort om tirsdagen.

Men han har så fået afvide at sin chef, at han ikke må køre til teori den tirsdag pga status i forretningen.

 

Må hun gerne sige sådan??

 

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis arbejdstid så ja
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 06:16

hvis teorien ligger i hans alm arbejdstid så ja, så kan hun godt nægte fri- at det så ikke er flinkt er en anden sag.

 

ER det arbejde de er varslet han skal deltage i må hun også gerne nægte ham fri- men teori er jo kun et par timer så mon ikke han kan få fri hvis han spørger/ forklarer situationen ?

 

ellers er jeg sikker på hans fagforening/tillidsrep gerne vil hjælpe ham med at tage snakken så begge parter kan blive enige.

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 bbbbbcccc
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 08:22

Altså - er det teoriundervisning eller teoriprøve, der er tale om?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 12:32

Jeg er faktisk ikke sikker på de må tvinge ham til at komme blot fordi det status. Jeg ville lige høre med en fagforening.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til jer.
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 13:09

Det er hel normal teori han skal til.

 

Statussen er ikke i hans arbejdstid, for han møder kl 8 og har fri kl 16.. Teorien er kl 17, så det er udenfor hans arbejdstid.

 

Chefen har sagt til ham at han SKAL møde op, og har nægtede og give ham fri trods hun ved han skal til teori.

Det har aldrig været et problem at han kunne for fri, men som han sagde til mig så efter hun havde fået et andet job fra den 23 sep, så havde hun vendt 100 grader.

 

Men tak for jeres svar.

Jeg kontakter fagforeningen, og høre hvordan det hænger sammen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå sådan
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 13:24

Altså, du skriver selv, at det normalt ikke er noget problem for din søn at få fri. Dvs. han har før bedt om fri og fået det. Det kan man altså ikke forvente sker hver gang. Hvis jeg var dig, ville jeg få din søn til at flytte teoritimen denne ene gang og så tage det med et smil.

 

Man kan altså ikke altid få, hvad man peger på - ind imellem må man knibe ballerne lidt sammen, selvom det kan være irriterende. I det her tilfælde får din søn dog nok ikke de store traumer af at skulle flytte en teoritime.

 

Du får det lidt til at lyde, som om han er købt og betalt som slave af fakta, og nu er der krig imellem fronterne. Husk, at det tjener til drengens eget bedste at lære at være fleksibel, på samme måde som hans arbejdsplads åbenbart har været det før

6
0
Svar på denne tråd
 
 Vilkår for ansættelse
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 13:44

Hej TS

Umiddelbart kommer det helt an på de vilkår og aftaler din søn er ansat på.

Det lyder som en god ide at kontakte fagforeningen - jeg ville dog nok lade sønnen klare det, hvis jeg var dig ;-)

 

Håber I finder ud af det.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Status i forretning
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 15:35

Det er helt normal kotyme at alle er på arbejde når der skal tælles op, det er en kæmpe opgave og for at det ikke tager hele natten så kaldes alle ind til opgaven, synes han skal flytte sin teori,det er lettere end måske at skulle finde et nyt arbejde.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Regler
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 15:45

Jeg synes da bestemt at du skal se at få lært knægten et tage kontakt til fagforeningen ligeså snart det ikke går hans vej - så skal han nok få det nemt på arbejdsmarkedet fremover (ironi kan forekomme!)

 

Som andre har skrevet, så er det normal kotyme at det er "alle mand på dæk", når der er status. Og jeg er helt sikker på, at drengen nok skal nå at få sit kørekort, selvom han misser en enkelt teoritime

Som før skrevet, så får man ikke altid ad man peger på - heller ikke selvom mor gerne vil jævne den stenbestrøede vej, så han kan ligeså godt tage det som en mand.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

9
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 17:41

Arbejdsgiveren har ret til at lede og fordele arbejde, herunder at beordre sine ansatte på overarbejde.

 

Jeg har været inde og tjekke på HK's hjemmeside (hvilket din søn jo også bare kunne have gjort, den er nem at finde og nem at finde rundt på )

Der er groft sagt to regler, en hvis man er fuldtidsansat og en, hvis man er på deltid. Det, der står i kursiv er direkte citat fra HK's hjemmeside:

 

Fuldtidsansatte - "Du skal have en god grund til at sige nej, hvis chefen vil have dig til at overarbejde."

 

Er du deltidansat - "kan du som deltidsansat ubegrundet nægte merarbejde."


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 18:17

#curling


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

2
3
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 20:49

det handler om varsling...

 

hvis han er varslet et bestemt stykke tid i forvejen,- kan der være pligt til at deltage.

 

men jeg tænker om det er værd at bøvle over,- jobbet har været flexibelt før,- så måske er det din søns tur til at skippe sin teoritime og se om han kan tage den på et andet tidspunkt


*** Misssophie


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider