Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gå til ridning
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 15:00

 

Mon ikke her er nogle som går til ridning?

Har nogle spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe med svar på.

 

* Hvad betaler i for at gå til ridning pr. måned? (på elevhest, eller evnt. på egen hest)

* Betaler man hal leje når man går på et elevhold?

* Klubmedlemsskab betales det 1 - 2 x om året eller deles det ud pr. måned?

* Hvad er max antal elever på holdet?

* Hvor lang tid rider i?

 

* Hvor langt har i til rideskolen?

 

Specielt for dem der har børn der rider, hvilket tidspunkt rider de på? Syntes at sen eftermiddag eller først aften bliver for sent til børn i 2-3 klasse.. (uden det skal blive en debat om sengetider. ;-))

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest, vallak, 2 år,

utrolig velopdragen, håndteres af børn,

leder efter godt og kærligt hjem.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har gået
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 15:29

Både min datter og jeg har gået til ridning, nu har vi egen hest og rider derfor ikke holdundervisning.

 

Vi betalte 395 kr for 1 gang om ugen (mener jeg det steg til) og det uanset om det var egen hest eller ej, da man jo også på egen hest optog en plads på holdet.

 

Der kunne være op til 8-10 ryttere, men det var sjældent.

 

Hal-leje var inklusiv.

 

Medlemsskab 2 * årligt, mener det var 220 for barn og 440 for voksen (for hele året)

 

Vi havde 10 minutter til rideskolen.

 

Min datter gik til ridning kl 17, så lavede vi mad inden, der var klar til vi kom hjem igen. De tidligste hold startede kl 15 :) Jeg kunne se at det var de mindst "besatte" hold, så jeg tvivler på du kunne få nok forældre ud til at starte tidligere end det :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 16:28

Nu går jeg ikke "til ridning", men er elevskoleleder i en rideklub, så jeg kan da godt lige svare :-)

 

Én time om ugen koster 305 kroner, og to timer koster 555 kroner. Halleje er inklusiv.

 

Medlemskontingent er vidst 475 kroner om året for børn og 700 kroner for voksne - betales én gang om året.

 

Der er maks. seks elever på et hold, og de fleste hold varer 60 minutter. Der er enkelte puslingehold på 30 minutter, og springhold varer 45 minutter.

 

Rideskolen ligger fem kilometer fra midt byen, så de fleste har ikke så langt.

 

Vi har hold fra 16 til 20. Vi kan ikke fylde hold kl 15, og det er mest store børn og et par voksne, der rider kl 19-20.

 

Håber, du kan bruge mine svar til, hvad du end skal bruge dem til :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridning..
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 19:40

Min datter går til ridning..

 

Hun rider 1 gang om ugen på et trækkerhold a 30 min. varighed.

Jeg giver 330,- om mdr., og er inkl halleje og leje af pony.

 

Kontingent er 1 gang årligt, og mener det ligger omkring 250- Kan ikke lige huske det..

 

Vi skal selv sadle op og af, og også selv trække vores børn, men kan betale os fra dette med 25,- pr gang til trækkeren. Så er ponyen klar når vi kommer, og bliver også sadlet af.

 

De er omkring 6 på holdet normalt, men er der nogle der har en prøvetime, kan der godt være flere.

 

Vi har omkring 30 km til rideskolen, så lidt langt.. Der ligger en i vores egen by, men prøvede den et par gange, og der var sikkerheden ikke i orden i forhold til helt små børn, og så var det hele også bare for useriøst...


Knuss Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridning
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 20:22

 

Jeg vil gerne have begge piger afsted, men syntes det kan virke en smule uoverskueligt.

 

Har en nabo der siger de betaler 70.- for en time, + 50.- pr. gang for hal leje.. og + medlemsskab hvilket umiddelbart lyder ret dyrt (jeg mener de giver omk. 600.- pr. måned...) og jeg tænker også hvorfor skal halleje være en ekstra udgift, når man i forvejen køber en time på deres pony....

Samtidig så kan de tidligst have pigen i seng kl. 21 og med en ny skoledag den følgende dag så tænker jeg, er det normalt!

 

På den ene rideskole rider de 45 min. på den anden 60.

 

På den ene rideskole er der max 4 på et hold og på en anden er der 8 ca.

Overvejer netop også om jeg skal køre lidt længere. Hvis jeg bare udvider afstanden til 15 km så er der nogle flere at vælge imellem, nu er de nærmeste 5-6 km.

 

Alternativt så skulle jeg acceptere at køre endnu længere og få dem på en islænder rideskole.

 

Men netop sikkerhed, knowhow og seriøsitet vægter jeg rimeligt højt, ellers kunne jeg jo bare undervise dem herhjemme, men det er jo ikke det samme.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest, vallak, 2 år,

utrolig velopdragen, håndteres af børn,

leder efter godt og kærligt hjem.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 21:57

Shagya: Det lyder da også voldsomt dyrt

Mht. know-how, sikkerhed og dyrevelfærd (som jeg går ud fra også er vigtigt for dig), så ville jeg kigge efter en rideskole, der er certificeret ved DRF netop som elevskole - så skulle der nemlig være styr på de ting, du efterspørger.

 

Vi er ikke selv certificerede, men benytter os af retningslinjerne, hvilket betyder, at der er mindst én i elevskolen, der har en træner 1-uddannelse, resten har evner svarende dertil, alle undervisere har et up to date førstehjælpskursus, elevrytterne bliver præsenteret for forskellige discipliner, OG elevhestene kommer på fold og har en ugentlig fridag.

 

Derudover har jeg selv maksimalt seks på et hold - i en periode kan syv lige gå, hvis der er tale om selvkørende, men let øvede ryttere. Jeg kunne ikke forestille mig, at fokus på selvstændig ridning er ret stort på et begynderhold med otte ryttere!

 

Derudover tænker jeg, at det er en god ide at se på, hvor "fyldt op" holdene er. Vi kan i hvert fald tydeligt mærke, at vores belægning på holdene hurtigt falder, hvis tingene "sejler" lidt i en periode :-)


 


Signe

- det handler om at vinde, ikke kun at være med

 

"Forever trust in who you are - no nothing else matters"

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider