Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvordan finder man en god lærehest?
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 14:30

Jeg har efter nogle år med dårlig studieøkonomi igen råd til at have hest - og det er super fedt!

Jeg har tidligere redet flere heste op til de sidste LA'er i dressur (og har gjort det med den, jeg rider lige nu).

Det kunne jeg jo sådan set også godt gøre igen, men jeg har nu mere lyst til at finde en god lærehest, som jeg kan lære de lidt sværere øvelser på.

Jeg har ikke flere hundrede tusinde kroner at købe hest for, så optimalt set, ønsker jeg mig en hest på 14-15 år + evt. noget mere, som har gået "100 MB'er" og gerne kan lidt flere øvelser end det, og som har et par gode år i sandkassen tilbage.

 

Men hvor i alverden finder man sådan en? Det er jo ikke ligefrem, fordi, at diverse salgssider bugner med den slags heste

Hvor har I andre fundet jeres læreheste?

og er der noget særligt, jeg skal have øjnene åbne for, når jeg køber den slags hest?

 

Og lige et lille PS. Jeg ved da godt, at sådan en hest ikke holder for evigt - og når dyret ikke har lyst til mere dressur, så skal den da blive ved mig alligevel :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 8653/-:()
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 17:32

Du finder sådan en ved at holde øjne og ører åbne, og være hurtig på aftrækkeren når den så står der. Der er mange andre end dig der leder efter det samme, og de er som regel oppe i pris.

Mvh Kit


"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ud over....
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 19:24

Ud over at holde øjne og øre åbne, så ville jeg kontakte nogle af de bedre salgsstalde, og sige at du kunne være interesseret i en ældre 14-18 års lærerhest, hvis de får en ind i byt.

 

Men du får stadig ikke meget for pengene er min erfaring - omkring 100.000 kr for en 17 årig, lettere slidt, ca 60% i Mb'er og nogle få ma og PSG til 57% - og den var der rift om, og den var solgt på første fremvisning.

 

Gode lærrheste med nogle år tilbage i benene OG resultater er rigtig dyre.

 

Overvej om det ikke er bedre at starte med en reel la-hest, som du sætter i god træning, og hvor du får masser af god undervisning på.

 

Mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 21:16

En MB hest med stævne erfaring, også selvom dyret ikke har de største gangarter koster de alligevel 80 plus.

 

Så skal man satse og købe eb med en skade og handelsfejl, men hvorfor købe sig til problemer.

 


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lærehest
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 22:40

Jeg har solgt sådan en hest. Virkelig sød hest på 15 år med masser af rutine i mb´erne og kunne alle øvelser. Krybbebider, men ellers uden fejl.

 

Den blev ikke annonceret til salg, og blev solgt til en særdeles rimelig pris. Jeg fandt en købsannonce fra en køber, der kunne tilbyde lige præcis de forhold, jeg gerne villle have, han skulle have, og det var det vigtigste for mig.

 

Så mit forslag vil være, at du opretter en søgeannonce, så kan det godt være, den rigtige findes :-)

 

Held og lykke med søgningen.

 

Mvh.

Rebecca.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 02:54

Kende folk og antennerne ude.

 

Har en veninde, der for et ½ år siden, købte en MB-hest - op til MB3 for 25000.

Den er 13, eller 14.

Der var en anmærkning på bentøjet, men ikke noget der havde givet store problemer.

Der har intet været indtil videre.

Og hun er stadig meget glad for købet.

 


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svær at finde!
Forfatter: 
Dato:  18-09-2016 07:53

Mit råd efter flere års søgen! - Vær IKKE kræsen. :)

 

Hvis det er en komplet lærehest du leder efter, må man nok leve ned de "fejl", sådan en ældre svend har.

 

Jeg købte mig en ældre lærehest (17år) for 2 år siden, vanvittig indfodet og lidt "knotter"/galde i bentøjet. Danner pakninger imellem tænderne, så kræver tandlæge hver 4-6 måneden.:)

Men den har aldrig været skadet! 100% rengående, men ja MEGET indfodet :D

Hun har sine skavanker i kroppen, rent muskel mæssigt, så der er selvfølge en del pleje i form at heste fys og massage. MEN jeg har ALLETIDERS lærehest!

 

- Og som en anden skriver længere oppe, slå til hvis du finder en, de er solgt inden du når at ringe på den :)

Jeg prøvende den, og tog den med hjem samme dag. Jeg valgte handelsundersøgelse og div. fra, da jeg alligevel ikke kunne få den forsikret, uden ALT for mange forbehold!

Det er den chance man tager med en ældre hest.

 

Held og lykke!


2
0
Svar på denne tråd
 
 Muligheder
Forfatter: 
Dato:  19-09-2016 08:48

Jeg falder jævnligt over annoncer på mb-heste til 25-50.000 kr her på HN, så jeg tror bare, at du skal holde godt øje. Og som de andre skriver, så er det typisk heste med handelsfejl - og hvad så? Langt de fleste heste som "ikke er rene i røntgen" fejler ikke en hylende fis og kommer heller aldrig til det, så det har jeg intet problem med. Min egen hest kan heller ikke ligefrem siges at være ren i røntgen, med det den fejler...!

Ellers er der jo også mulighed for at få en part, hvis man er interesseret i det. Min søster har lige valgt at tage sin ældste stævnehest ud af sporten, den har gået intermediare, og den søger hun en part til pt., så den ikke bare sygner hen. En hest der har gået på det niveau, har altså brug for at der stadig sker lidt, og den er "kun" 16 år. Den vil gerne rides, men skal ikke længere gå på det høje niveau.

 

Bare bliv ved med at lede, lige pludselig står den der - men der er ingen garanti for, at det lige sker på 2 dage ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  19-09-2016 12:36

Jeg synes faktisk der er flere rigtig gode læreheste i prisen omkring 75.000 kr på everhorse, hvis jeg var ude efter sådan en, så var der da lige et par stykker, jeg ville ringe på ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan en har jeg
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 13:22

Vi stod i den situation, at min datters dygtige hest blev aflivet. Hun havde selv redet den op til la -klasserne og næste step var mb.

Desværre blev den aflivet. Min datter orkede ikke, at starte forfra med en yngre og udgave, og vi havde ikke pengene til at købe en rutineret hest.

 

Vi håbede på, at vi kunne finde en ældre udtjent lærehest med et par gode år i sig endnu.

 

Det lykkedes. I nordjylland stod der en en super overvægtig 16 år gammel hoppe. For tre år siden fik hun en gaffelbåndskade og havde stået stille lige siden. Ejerne havde planer om, at lave et føl på hende, men det blev aldrig til noget.

 

Hun var for tyk til at vi kunne prøve hende, vi anede ikke om skaden var helet - vi tog chancen og hentede hende hjem.(Hun blev købt MEGET billigt). Ingen handelsundersøgelse eller noget.

 

Og vi fortryder ikke vores beslutning. Hun er en lækker hoppe, og nu hvor hun er ved at komme i form, kan vi se den skønhed og det potientale der har gemt sig i hende.

 

Benet har vi ikke fået undersøgt, men hun er rengående og tænker ikke, at der vil være problemer. Hun er en ældre dame, og hun er lidt stiv i nakken, men med den rigtige opvarmning og en gang massage, så er jeg sikker på, at der er mange gode år i hende endnu.

 

Og som andre har nævnt, ser du en lign. hest, så må du slå til. Vi kørte fra Næstved til nordjylland og havde trailer og penge med. Vi vidste ikke hvad vi skulle se, og om vi ville få noget med hjem. Det gjorde vi.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-10-2016 15:58

Tusind tak for de mange fine råd. Købsannoncen her på HN virkede, og nu står den skønneste Rita i min stald - og hun er lige præcis den hest, jeg altid har drømt om. Jeg er spændt på, hvordan fremtiden bliver med hende


 


Signe

- det handler om at vinde, ikke kun at være med

 

"Forever trust in who you are - no nothing else matters"

 

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider