Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 SØGER bog
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 20:03

Hej

???

jeg er en pige på snart 12 der leder efter en bog. Ting

der helst skal være.

1: fantasy

2: en hovedperson/en man følger.

Hvis du kender en bog der minder om vildheks, skammerens datter, pigerne fra nordsletten, Harry Potter eller Lying games, så skriv gerne. Det kan også være hvis du bare har en rigtig god fantasy bog.? Men SKRIV SKRIV SKRIV, endelig. ?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske lidt
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 20:06

Måske er du lige ung nok, men har du læst serien Nattens hus? Det er fantasy og minder lidt om dem du nævner :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak.
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 20:12

Jeg tror jeg hørt om den. Jeg vil prøve den. Men iverstefald MANGE tak, for budet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Velbekomme
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 20:20

Velbekomme, jeg er selv en læsehest og sluger den ene bog efter den anden og læse både ungdoms og "voksen" bøger uanset min høje alder :D (bliver 40 om et år)

 

Jeg har oprettet en bruger på ebog, man bruger sin sædvanlige bibliotekskode og har man en tablet eller en smartphone, kan man læse mange gode bøger. Derinde kan man også søge på enten ord eller emner, så man kan være heldig at finde en masse man ikke har læst.

 

Eneste ulempe er at der er begrænsninger på, i min kommune er det 7 bøger pr måned og trods jeg bruger hele familiens konti, så er 28 bøger pr mdr ikke altid nok, så jeg betaler for mofibo også :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Terry Pratchett
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 20:20
Prøv at led efter Terry Pratchett.
Få forfattere er så dygtige, at de bliver slået til ridder pga deres forfatterskab.
Han er en engelsk forfatter og han har skrevet en lang liste virkelig gode bøger.

De er ikke helt i stil med det du skriver, men bedre!

Kender du Dennis Jürgersen?
Da jeg var på din alder, var det nok min yndlings forfatter.

Kan du læse engelsk?
Hvis du ikke har prøvet det før, så lad som Ingenting og læs alligevel, hvis du kun kan skaffe Terry Pratchett på engelsk. Han er værd det.

Ellers, Hungergames af Suzanne Collins kan man få på dansk.

Kirsten Ashore har jeg kun på engelsk, hendes bøger er ikke oversat, men det er vist lige din stil..

Philip Pullman med Det Gyldne Kompas, Skyggernes Kniv og og Ravkikkerten.

Hvad med Silas Bøgerne?
2
0
Svar på denne tråd
 
 Tak (igen)
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 20:22

Du kan også prøve E-reolen. Men ak for app tilbuddet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak forlange gode råd
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 20:24

tak, jeg er ikke så god til engelsk men der var rigtige mange rigtig gode råd. Mange tak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode bøger
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 22:09

udover de allerede nævnte, så prøv at kigge på The mortal instruments af Cassandra Clare. Det er shadowhunter serien og den er virkelig god. Jeg kan ikke lige huske den danske titel, men de er oversat til dansk.

 

Twilight serien kunne også være et bud.

 

Beautiful creatures bog et er også ret god.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 09:01

Hej,

 

Et par læsetips herfra:

Maj Bylock: Heksetimen, Heksens Datter osv. Det handler om pige, der bliver opdraget hos en gammel kone, der bliver beskyldt for at være heks. Den unge pige lærer den gamle kones kunstner og pludselig er de også efter hende... Der er vist 7 bøger i serien. De foregår oppe i Nordsverige i den tidlige middelalder.

 

Maj Bylock: Solstenen, Måneringen, Stjernehavet.

Selvom bøgerne ikke kan kaldes Fantasy, så foregår de stadig i en verden, hvor der var meget overtro og sagnvæsener, som f.eks. trolde, elvere og nøkken, stadig havde deres gang på jorden... :)


Jeg læste selv bøgerne, da jeg var de der 11-12 år og de er altså bare gode. Genlæste hele serien for et par år siden, selvom jeg nu er 30 - stadig lige gode! :D


Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 min søn
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 20:43

som er 11 har læst Eragon serien, og er ved Ringenes herre nu, og han har læst Harry potter, Divergent, Hunger games, og en masse af Kenneth Bøgh Andersen. og ja selvfølgeli Dennis Jürgensen han er vild med Fantasi og eventyr generelt

 


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tamora Pierce
Forfatter: 
Dato:  26-08-2016 02:45

Nogle af de bedste fantasy bøger jeg har læst er skrevet af Tamora Pierce.

 

Især serierne Løvindens sang, De udødelige og De svages beskytter er jeg næsten sikker på at du ville kunne lide!


.. In the end we only regret the chances we didn't take

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bog isfuglen
Forfatter: 
Dato:  26-08-2016 11:29

Hvis du godt kan lide skammerensdatter, så vil du måske også syntes om "Isfuglen" af lene kaaberbøl , hun er nemlig også forfatteren bag skammerensdatter :) isfuglen er første bog i en serie på tre bøger

0
0
Svar på denne tråd
 
 upsere
Forfatter: 
Dato:  26-08-2016 11:31

hovsa Isfuglen er self den sidste bog i serien, den første bog hedder sølvhesten :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-08-2016 20:53

Hvis du kan lide Skammerens Datter og Harry Potter, vil du helt klart også kunne lide Eragon-serien :)

De fås i øvrigt på dansk, hvis du ikke er helt klar på engelsk.

 

Da jeg var teenager elskede jeg House of Night. Jeg læste dem på engelsk, men de er faktisk oversat til dansk nu, og hedder Nattens Hus.

Det er en serie på 12 bøger, om en ung pige der pludselig finder ud af, at hun er vampyr. Hun flygter fra hendes stride religiøse forældre, og starter på en kostskole for vampyrer.

Den har alt en teenage-serie skal have: hverdagen på skolen med timer (i eliksirer og forbandelser, lidt i stil med Harry Potter), forelskelsen i en fyr, og selvfølgelig en masse hekse-magi og ritualer, der er flot forklaret i bøgerne.

De er meget bedre end Twiligt ;)

 


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 
 bøger bøger
Forfatter: 
Dato:  27-08-2016 21:49

som nogle skriver Eragon serien, eller "pigen og dragen" og derudover alt med Josefine Ottesen :)

 

og ellers sig til så hører jeg gerne min datter om forslag i den genre :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 10:44

Uuuh jeg elsker sådanne slags emner, som Boghandler og Bogblogger er jeg bare i mit es.

 

Jeg vil anbefale dig følgende.

 

Historien om Mira af Josefine Ottesen: Første bog hedder Dæmonernes Hvisken. Mira er datter af hofbibliotikaren, og halv Truwa. Hun lever det simple liv, og drømmer om at blive gift med den store kærlighed. Desværre dør kongen, og hans søn arver tronen. Sønnens stormester er ikke begejstret for Truwafolket. Mira skal derfor tage et valg om, hvilken side hun vil være på. Problemet er bare at det magiske Truwablod i hendes årer, er stærkere end som så. Den er rigtig god, hvis du godt kunne lide "Skammerens Datter"

 

The Selection af Kiera Cass: Første bog hedder Udvælgelsen. Denne serie er en blanding af "Hunger Games" og riality serien "The Bachelor". Den foregår ude i fremtiden, hvor USA er gået nedenom og hjem, og det nye lande Illéa er opstået. Illéa består af 8 kaster, hvor at hver kaste har et job de udføre. Eksempelvis er kaste 8 tjenere, hvor kaste 5 er underholdere og kunstere. America Singer, er hovedrollen, og lever i kaste 5.
Det skaber jo selvfølgelig nogle utilfredsheder, så for at holde sammen på folket og give dem noget at heppe på. Derfor bliver der lavet et kæmpe riality show oppe på slottet, hver gang en kongesøn skal giftes. Hvilket betyder at 37 piger bliver hevet op til slottet, for at kæmpe om Prinsen gunst. Ved en fejltagelse kommer America Singer med i konkurrencen, på trods af at hun har sit livs kærlighed derhjemme, som desværre er i kaste 8. Man gifter sig kun med en i samme kaste eller højere. Der er masser af intriger, drama, politik og kærlighed i historien.

 

Løvindens sang serien af Tamora Pierce: Første bog i serien hedder Alanna. Den handler om Alanna, der bliver sendt ud for at gå på husgerningsskole (så vidt jeg husker), problemet er bare at Alanna gerne vil være ridder. Så hun søger ind på slottet i sin brors sted, og går under navnet Alan. Det skaber selvfølgelig mange problemer. Især når hun begynder at komme i puberteten. Derudover har hun også magi i årerne, som også skal holdes skjult. Selvfølgelig er, der mørke magter, der truer landet, og Alanna må gøre sit yderste for at redde sig selv og tronarvingen.

 

Sig endelig til hvis du vil have anbefalet flere. :)


//Hilsen Sofie
Glad bogblogger på www.bogslottet.wordpress.com

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider