Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 er jeg ved at blive deprimeret?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2016 09:45

Ja som oversigten siger, så tror jeg at jeg er ved at udvikle en depression!

Det hele startede med flytning af min hest, hvor jeg kom til en ny stald, hvor jeg tænkte her er sku skønt!
Men efter få uger begyndte en person at snakke om mig, ja det er der jo alle steder, men grunden til hun begyndte var fordi jeg snakkede godt med en af hendes veninder samt jeg red hendes pony, så jalousi var jo indblandet. Men det udviklede sig, og hun snakkede værre og værre om mig, plus jeg var så dum at hoppe med på vognen og begyndte selv, hvilket bare gjorde det langt værre, og flere og flere hoppede med på hendes side. det medførte at den "gruppe" opfandte løgne om mig og fik gjot mig godt og grundig upopulær, men jo jeg hoppede jo selv med på vognen, så jeg burde have set det komme. men senere fik jeg så trusler fra andre jeg ikke kendte, så det havde jo udviklet sig til mere end jeg regnede med...

men nå, hende som jeg red den pony for, havde to andre heste stående et andet sted, hvor hun tilbød mig jeg kunne komme ud :D
MEN, det var som om hun tog den tidligere gårds konflikter med!! hun blev så kontrollerende, ja ligefrem ond overfor mig, og hun beder mig om at flytte og bruger mine "svagheder" imod mig (min far, som forlod mig og familien for 3 år siden evt.) jeg blev jo knust og det var bare dråben, jeg blev enig med mig selv om at vi ikke skulle snakke sammen mere! efterfølgende droppede vi kontakten, men så hoppede hun tilbage til "gruppen" på den tidligere gård og snakkede rigtig dårligt om mig, plus at vi har skændtes rigtig meget en dag! hvilket var prikken over i´et, da jeg jo troede hun var min "veninde"... jeg står nu og skal flytte igen efter kun at have stået der en måned med min hoppe og føl... men jeg føler mig så energiløs, træt, og ked af det hele tiden.. Tanken om at sælge har strejfet mig, føler mig så værdiløs, som om jeg bare er hadet alle steder og er uvelkommen, og det er en skrue uden ende! hvad ville i have gjort, søgt professionel hjælp, eller se hvad tiden vil vise?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2016 11:00

... at jeg ville vælge at flytte hurtigst muligt.

Jeg ville vælge at flytte til et LILLE sted, og allerede fra start sige tingene som de er - nemlig at du flytter fordi der har været rigtigt meget sladder og "pigefnidder" på dine tidligere opstaldnignssteder, så du derfor måske er lidt overfølsom, specielt i begyndelsen. Men at du håber at dit nye sted kan være med en positiv stemning og at hvis der er nogen der har noget at sige til eller om hinanden, så kan det siges uden at udvikle sig til noget personligt.


Husk at møde dine nye staldkammerater med smil og et åbent sind. Vi er alle forskellige, og det skal der være plads til!

(men det er nok ikke helt løgn at "kvinde er kvinde værst" - og hestetøser KAN være nogle skrækkelige sladdertanter! Selv når vi ikke mener noget ondt med det, er det ALT for nemt at komme til at tale om andre på en måde som måske ikke altid er pæn. Bare fordi vi ikke alle gør tingene ens)


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 £isbeth
Forfatter: 
Dato:  02-08-2016 11:25

Jeg flyttede jo ude fra den gård med alt det sladder, til en sted hvor kun mig og min "veninde" stod med vores følhopper, og det var jo her det sådanset kollapsede :(
jeg har fundet et andet sted som jeg flytter til meget snart.
det eneste der giver mig så dårlig smavittig er pga. mit føl som skal flyttes igen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husk : depression er en sygdom.
Forfatter: 
Dato:  02-08-2016 15:05
Ordet depression er navnet på en sygdom, hvor menneskets "humør regulering" i en længere periode er defekt.

Prøv at Google "depression ICD 10", for at se hvordan depression defineres.
Jeg ville forvente, at man følte sig energiløs, ikke magtede og kunne overskue ting. Følte sig værdiløs, at når ting gik galt var det ens egen skyld / i virkeligheden kosmisk retfærdighed, for man har jo fortjent det gik galt fordi..
Det er svært at falde i søvn, til gengæld vågner man flere gange om natten og ud på de små morgentimer er det helt umuligt at sove. De mørke tanker rumler indeni.
Man er nedtrykt, trist. Sexlyst er fortid, det er appetitten og meget andet måske også....

Ovenstående lyder mest som en krise udløst af kvidder og sladder et sted man er mange timer. Det lyder til at være afgrænset til hesterelateret besvær.
En depression rammer alle elementer af livet, og det nævner Trådstarter slet ikke. Man er utilstrækkelig på arbejde, en dårlig mor osv.
Men hvis Trådstarter sidder og tænker "alt det andet passer, men jeg synes ikke det var relevant for et hestefora" så skynd dig ned til egen læge.
Få taget de blodprøver der skal til for at udelukke andre helbred problemer, der kan forveksles med depression og kom i relevant behandling.

Og er det bare en reaktion på at man møder en gruppe mennesker, der er de forkerte for en, så kan løsningen være at komme væk fra de idioter.

Må jeg ønske at alt løser sig.
Gode hilsner herfra...
6
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-08-2016 22:03

Det lyder ikke som depression nej. Det lyder som om du påvirkes og bliver trist af situationen i stalden, hvilket er helt forståeligt.

 

Jeg gik ned med depression i efteråret, og man forstår ikke hvor grumt det er, før man selv prøver det og bare ser til mens alle aspekter af ens liv berøres og smuldrer, uden man hverken har energi eller livslyst til at kunne gøre noget som helst, overhovedet. Man har perioder hvor man slet ikke kommer uden for en dør, ikke kan foretage daglige gøremål, ikke kan sørge for basale ting som mad, opvask, bad, handle ind, stå op osv.

 

Jeg tror dit problem løses ved at komme helt væk. Og ikke lav samme fejl igen, hvor det nye sted har en enkelt af de "gamle" piger der også har hest der. Flyt hen til et helt nyt og frisk sted hvor du ikke kender nogen, start på en frisk, vær venlig og imødekommende, lær af dine fejl fra før og hav det hyggeligt :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider