Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Valg mellem heste..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2016 13:27

Hej hestefolket!

 

Står og skal vælge mellem en dejlig islænder vallak som jeg rider til dagligt og en lille shætlænder.. Problemet er bare at jeg ikke kan vælge mellem dem og vil så gerne have dem begge, men da vores budget ikke kan stå inde for dem begge bliver jeg jo nød til at vælge...

 

Lidt om islænderen:

8 år, dejlig ridehest som jeg kan enes med og ikke skal bøvle med hele tiden..føler mig helt fri når jeg er på ryggen af ham og derfor gør det ondt at tænke på at jeg skal vælge en af dem fra.. Hvilke jeg slet ikke har lyst til overhovedet!

 

Lidt om shætlænderen:

2år, hingst. Er ved at blive tilkørt og kan diverse tricks

som jeg dog ikke har mødt endnu.. Men jeg er helt forelsket i ham ud fra beskrivelsen af ham beskrivelsen af ham og billeder.

Jeg har bestem ikke travlt med min ridning og derfor godt vil prøve noget nyt end at bare ride og nus om hesten.

 

Jeg er har passet min venindes mors islænder og hendes lille shætlænder, hvor jeg kunne mærke at jeg ville prøve noget nyt og spændene.

Jeg ved bare ikke hvem jeg skal vælge..

Håbet i kan hjælpe mig og tusind tak på forhånd?

Goddag til alle??

0
1
Svar på denne tråd
 
 Islænderen
Forfatter: 
Dato:  27-07-2016 13:45

Hej,

 

Vælg islænderen! Du kender den, er glad for den, har dejlige rideture på den og du ved, hvad du får.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

7
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen tvivl
Forfatter: 
Dato:  27-07-2016 16:11

Der er da overhovedet ingen tvivl om, at du skal vælge islænderen! Af de årsager som Jette nævner. Hvorfor dog i stedet vælge en shetlænder, du slet ikke har mødt?! Så vidt jeg forstår det, har du kun set billeder af den? Du kan ikke ride den, og skal have den kastreret eller bøvle med at finde et sted, den kan gå som hingst. Jeg kunne forstå, det kunne være svært at vælge, hvis det var omvendt. Altså hvis du kendte shetlænderen men ikke islænderen og så skulle vælge mellem en hest, du kendte og holdt af, og en ukendt, der kunne rides.


1
0
Svar på denne tråd
 
 Helt sikkert
Forfatter: 
Dato:  27-07-2016 19:31

islænderen

 

en ung hingst er ikke et styk legetøj. selv i den størrelse er det en kamp uden lige at arbejde med.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt klart islænderen
Forfatter: 
Dato:  28-07-2016 08:36

Du skal helt klart vælge islænderen.

 

Hvis det er fordi du gerne vil lave andet end ridning og nus så kan du da også lære islænderen tricks og den kan måske også tilkøres (Men det er vigtigt at du får vejledning fra erfarne kørefolk da det ikke er ufarligt)

 

Du kender islænderen i forvejen og ved dermed hvad du får.

For at have hingst skal man have meget hesteerfaring. Det er sværre at finde opstaldning og kræver at man er kniv skarp i sin irettesættelser ALTID.

Den kan selvfølgelig kastreres men hvorfor ikke vælge en pony/ hest hvor alle de ting du ønsker at gøre kan kombineres i stedet for at begrænse dig ved at købe en hest som er for lille til at ride.

Så stor er prisforskellen i den daglige drift heller ikke når man vælger mellem de to racer

 


Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Valget..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2016 09:45

 

bør ikke være så svært. Du kender ikke shetlænderen og de kan være nogle små djævle som kan være svære at holde bag hegn. Nogle er super søde og nemme, men der er nok kun et par på dusinet, tør jeg godt påstå.

 

Islænderen. Hvis du mister den så vil du savne dens selskab, jeres rideture. Du skriver endda: jeg kan enes med og ikke skal bøvle med hele tiden..føler mig helt fri når jeg er på ryggen af ham. Jamen søde, valget burde være let, men nogele gange kan man ikke lige se skoven for bare træer. Luk øjnene op og se din nye/gamle ven i øjnene og så ønsker jeg er mange gode år sammen.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kan der virkelig være en tvivl?
Forfatter: 
Dato:  29-07-2016 11:17

vælg Islænderen, den får du mest ud af, du kender den, har gode ture med den.

 

og du kan også sagtens få den lært de tricks og øvelser, som shetteren kan.

 

shetteren er der ingen fremtid i...


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 islænderen
Forfatter: 
Dato:  05-08-2016 13:28

Enig med de andre, du skal selvfølgelig vælge islænderen. Der er ikke noget, som du kan lave med en shetlænder, som du ikke kan lave med islænderen. Som tilkøring og tricks.


 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdate
Forfatter: 
Dato:  14-09-2016 13:00

Heej!

Lige en opdate på mit valg! Jeg har valgt islænderen da jeg også har fået lov til at træne gårdes to shætlænder oveni de andre heste jeg rider.

rigtig goddag!


Hunden er ikke kun mennesket eneste bedsteven. Det er hesten også!

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider