Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vinduesvasker - erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  17-07-2016 12:06

Ohøj derude

 

Er der nogen af jer, som har købt de der nye vinduesvaskere, som består af noget spray, noget til at skrubbe med, og så en skraber, som suger vandet op? Hvad er jeres erfaring - bliver det godt?

 

Jeg bliver simpelthen drevet til vanvid af, at jeg ikke kan finde ud af at pudse vinduerne, uden at der kommer striber. Jeg har læst alle guides på nettet, købt jordens dyreste skraber, specialsæbe fra et proff rengøringsfirma og gjort mit allerbedste, men ligelidt hjælper det. Så jeg bed i det sure æble og bestilte en vinduespudser, og det gavnede ikke, for han efterlod også striber og kanter rundt omkring, så den vej går jeg ikke ned af igen (han kom og rettede op på det, men når man betaler for det, så skal det bare være i orden!). Og så var jeg også meget skuffet over, at det kun var støv og større skidt, som han fjernede, mens fx flueklatter blev siddende. Så jeg skal altså finde et alternativ, som virker, så jeg kan få flotte og rene vinduer. Hjææææælp!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke helt det du
Forfatter: 
Dato:  17-07-2016 23:47

efterspørger, men jeg har en gl. opskrift på vinduesvask.

I varmt vand putter du sprit, sulfo og salmiakspiritus.

 

Den øverste kant af vinduet skal ikke være drivvåd, så den bliver ved med at dryppe.

Efter vinduet er vasket, tørrer du vinduet i siderne lodret med en hårdt opvredet klud.

Skraberen tørrer du af for hver eneste gang den har kørt over vinduet.

 

 

Det giver næsten stribefri vinduer, og det lever jeg fint med, for jeg skal nemlig også nå andet - ride fx.

 

Held og lykke med projektet


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 gode råd
Forfatter: 
Dato:  18-07-2016 09:48

Her er nogle gode råd til vinduespudsning.

 

Nr. 8 - den med avispapir - husker jeg fra min barndom, hvor min farmor brugte aviser til at tørre med. Men det er åbenbart et forældet råd.

 

www.bolius.dk/vinduespudsning-10- gode-raad-13210/


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vinduespudsning
Forfatter: 
Dato:  20-07-2016 18:57
Hejsa.

Er ked af at høre at du har haft en dårlig vinduespudser, det er nu ikke alle der er sådan ☺
Jeg er selvstændig vinduespudser og tørre altid kanter af og gnubber ekstra på flueklatter mm. 😉 (det er nok fordi jeg er kvinde 😜)

Det er nu ikke så svært at pudse vinduer ;)

Ting du skal bruge.

1. En god skraber, med et nyt stykke gummi.
2. Spand til vand.
3. Børste eller stor svamp til at sæbe vinduer ind med.
4. René og tørre viskestykker og/eller stofbleer. De må ikke være vasket med skylle middel, da de så ikke kan suge.

Du skal gøre følgende.

Tag en spand koldt vand. Koldt vand fordi, hvis vandet er varmt fordamper det hurtigere fra vinduet og der kommer nemmere striber fra gummiet på skraberen.

Kom en pæn sjat opvaskesæbe eller dit dyre vinduespolering 😉 i, vandet skal føles lidt "fedtet" når du gnider fingerne mod hinanden. Kom evt en sjat salmiakspiritus i ( det er godt mod flueklatter og fedt)

Sæb vinduerne ind,helt ud til kanten, brug godt med vand på hvert vindue (at bruge for lidt vand er en fejl mange gør, men skraberen skal have noget at glide i.

Tag viskestykket og tør den øverste kant. Sæt skraberen på den tørre stribe øverst og kør ned mod bunden. Tryk ikke for hårdt, prøv dig lidt frem med hvor hårdt du trykker. Hold skraberen i en vinkel så håndtaget er ca 3 cm over ruden. Tør skraberen af i et viskestykke/ stofble

Find et tørt sted på viskestykket og tør kanten hele vejen rundt.

Det er vigtigt at bruge et tørt stykke viske stykke hver gang, ellers kan der komme grå striber.

Det er vigtigt at skifte/ vende gummiet på skraberen, så der er en skarp kant på, det holder desværre ikke evigt.

Det der med at pudse efter med avis, det er et levn fra gamle dage, hvor der var bly i tryksværte. Det dur ikke mere ☺

Håber du kunne bruge det her til noget, ellers må du skrive igen.

5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider