Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Leje af værelse?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2016 22:54

Hejsa

 

Jeg har en bekendt som snart står og mangler et værelse i Københavnsområdet. Han har spurgt mig hvor man finder et, men synes det virker ret uoverskueligt når man bare googler, så håbede der var en der kan anbefale et sted at søge. Det skal lige siges at han taler engelsk, men ikke dansk, så kan jo ikke bare linke en side på dansk til ham.

Alle forslag modtages med kyshånd



If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar.....
Forfatter: 
Dato:  10-07-2016 23:54

Facebook! Men pas på svindlere og man skal være utrolig hurtig ofte da det er svært at finde et værelse i KBH særligt lige nu hvor mange studerende flytter dertil.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-07-2016 19:13

Ja kan godt forestille mig det ikke er så let her i København.



If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar.....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2016 21:41

De fleste jeg kender der lejer værelser flytter ofte rundt. Fordi de tit kun kan finde fremlejede værelser for kortere perioder osv.

1
0
Svar på denne tråd
 
 det er problematisk
Forfatter: 
Dato:  12-07-2016 09:49

og de nye studerende starter snart :)

 

Skal det være Københavns Kommune, De omliggende kommuner er jo ret tæt på med s-tog, Rodovre, Glostrup, Hvidovre osv.

 

Jeg ved at min søster var tilmeldt en boligportal, hvilket gav hende 2 måneders leje og mange flytninger. Det hun har fået nu, er gennem bekendte.

 

Når nu han er udlænding (er han studerende?) vil jeg tro der er et netværk for udenlandske studerende.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Her måske
Forfatter: 
Dato:  12-07-2016 09:50


Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Svært...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2016 10:17

Min datter starter (forhåbentlig) på KU her "om lidt", så hun leder også efter et sted at bo.

Hold da op hvor er det svært og uoverskueligt.

Og der er SÅ mange svindlere. Man skal se sig rigtig godt for. Ud af de første 10 opslag hun skrev på, var de 6 af dem fake. Hun fik så 1 afslag og hørte ikke fra de 3 sidste.

Det er bare op ad bakke :-(

Jeg syntes så, at der er rigtig mange af boligerne, der er forbeholdt udlændinge...

Facebook og Den Blå Avis er gode steder at kigge.

 

Held og lykke til ham med jagten :-)

 

Med venlig hilsen

Katrine

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-07-2016 15:09

Det er rigtig, rigtig svært at finde bolig i København.

Er han studerende kan han skrive sig op på KKIK (kollegierneskontor.dk)

Der fik jeg ret hurtigt et (dog elendigt!) kollegieværelse. Jeg kom foran i køen fordi jeg flyttede dertil fra en anden landsdel.

 

Lejeboligmarkedet er fuldstændig åndssvagt. Jeg har boet her i 5 år og flere af mine studiekammerater har IKKE i de 5 år kunnet få noget, de finder kun fake opslag, svindlere, folk der ikke svarer, og når de endelig finder et rigtigt sted, er der 50 andre der har ringet på de 2 minutter opslaget har været der.

 

Mine venner fra studiet har KUN fundet bolig gennem netværk, simpelthen. Flere af dem bor til leje sort og betaler en herregård for 8 kvm værelse.

 

Hvis han på nogen måde kan søge længere ud, så anbefal ham at kigge i fx Lyngby, Glostrup osv, der kan man tit være mere heldig.

 

Nu ved jeg ikke hvor permanent han skal bo her, men har han pengene til det, er der mange penge og MANGE frustrationer at spare ved at købe andel/ejer.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-07-2016 20:22

Tusind tak for svarene! Alle ideer er hermed givet videre og så må han bare igang med at lede



If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  14-07-2016 11:23

Hvis han er indstillet på at give mere end 3.000 kroner for et værelse, så er det ikke svært at finde noget i København. Jeg har det sidste år boet i 3 forskellige værelser i København N, Ø og K og fik dem alle indenfor en uges søgning.

Jeg har fundet alle værelserne gennem Facebook.



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider