Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp fra de kreative herinde
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 09:03

Jeg skal til bryllup ved min svigerinde her i slutningen af juli og er blevet sat på opgaven at få lavet en sangskjuler.

 

Har googlet og fundet denne

 

Billede

 

Billede

 

Min kæreste laver selve skabet - men jeg skal lave alt teksten osv.

 

Men jeg er ikke så kreativt anlagt og har brug for lidt hjælp :P

 

Hvordan skal jeg lave teksten - min håndskrift er ikke pæn nok til at jeg kan skrive i hånden desværre.

 

Hvordan laver jeg bøjlerne ? Vil man kunne bruge noget almindelig ståltråd ?

 

Hvad med de små hatte ? hvordan ville I lave dem ?

 

Beklager min hjælpeløshed - men håber I vil hjælpe :D

3
0
Svar på denne tråd
 
 forslag
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 10:39

teksten skal være maskinskrevet så alle kan læse /synge den- bøjlerne kan laves af papirclips der foldes lidt ud.

 

Hattene vile jeg købe i en Tiger butik, søsteren grene etc de burde have sådanne ting.

 

 

For øvrigt en super fin ide´som sangskjuler.

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 Papirclips
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 12:23

bliver nok lige småt nok som bøjle til en sang på A4 ark. Køb kraftig ståltråd (tror også de har det i Søstrene Grenes).

 

Jeg er sikker på at du kan få hatte og det andet tingeltangel på nettet.

 

Man kan i øvrigt folde små skjorter (og sikkert også kjoler) af sangene.

 

Søg på "folde kjole i papir" og "folde skjorte i papir"

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres bud
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 13:43

God ide - med skjorter og kjoler :D

 

Bogstaverne tror jeg simpelthen jeg køber de der klistermærker i en boghandel og klistrer dem på.

 

Hmm vi har en søstrene grene her i byen, så må lige ned og kigge :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ægteskab
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 13:45

Sikke en fin idé. :-)

 

Teksten på skabet kan du lavet ved at skrive den på computer i Word, hvor du kan vælge skrifttype og størrelse, og så printe den ud. Du må nok prøve dig lidt frem for at se hvad der kan passe i størrelsen i forhold til skabet. Derefter skal teksten kopieres over på skabet. Det kan du gøre ved hjælp af karbonpapir (spørg i f.eks. Bog og Idé) hvor du tegner bogstaverne op. Så kan du tegne ovenpå bogstaverne, som nu er overført til skabet, med en guldtush.

Alternativt kan du se, om du kan finde et ark med klistermærkebogstaver, men det er ikke sikkert, at det bliver ligeså pænt.

Det er nok nemmest at lave teksten, før skabet bliver samlet.

 

Jeg vil også tro, at du kan lave bøjlerne med ståltråd, men som en anden skriver, skal den være ret kraftig for at kunne holde et A4 ark.

 

Hattene må du kunne købe, du kan også forsøge i f.eks. Bog og Idé (jeg har altså ikke aktier hos dem, men de plejer at have ting til festsange) eller Panduro Hobby, hvis du skulle være så heldig at bo i nærheden af sådan en butik.

 

Held og lykke med det. Smid gerne et billede ind, hvis du har lyst. :-)

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2016 12:38

Hej,

 

hvis du har en Panduro Hobby i nærheden, vil jeg anbefale dig at tage billeder med og spørge dem til råds. De har både ekspertise og materialer, som gør det nemt for dig. :)

Heidi

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bøjler og foldeteknik
Forfatter: 
Dato:  07-07-2016 21:57
Hejså.

Super fint skab. Det er virkeligt flot.

Bøjlerne tænkte jeg om man kunne købe sig fra. Jeg googlede minibøjler og der kom da lidt frem. Det skal siges jeg ikke kiggede ret længe. Men du kan da prøve div frem.

Og man kan jo folde pengesedler som små skjorter.... måske du kan bruge den teknik til at folde sangene.

Blot et par strøtanker fra mig.

Pøj pøj med det flotte projekt.

Mvh jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 teksten på skabet
Forfatter: 
Dato:  08-07-2016 10:00

Til teksten på skabet kan du printe den ud spejlvendt. Tror det lader sig gøre i publicer fx at vende teksten spejlvendt.

så tager du noget mellemlægspapir og lægger oven på den spejlvendte tekst, brug noget tape, så mellemlægspapiret ligger stille.

tag en blyant og tegn oven på den spejlvendte tekst, husk at vær grundig.

find skabet og læg mellemlægspapiret på, Med den side du har tegnet på ned ad mod fladen, så du læser teksten rigtigt. Sæt det fast med tape forsigtigt på skabet så det lægger fast, og tegn så ovenpå det tegnede, så du laver aftryk ned på skabet.

 

når det er gjort hele vejen rundt så fjerner du mellemlægspapiret og kan begynde at tegne bogstaverne op med maling eller lignende. :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2016 09:52

Hvis ikke du har en hobbyforretning i nærheden, kan du prøve cchobby.dk der kan du også finde de små hatte, bogstaverne og formodentligt de små bøjler.

Hvis du er øvet i decopage(staves?)kan man overføre prints, men det kræver øvelse og tålmodighed.

Bøjlerne vil jeg tro du kan få i en legetøjsforretning, hvis ikke hobbyforretningerne har dem.

 

Held og lykke med projektet det er godt nok et flot skab


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider