Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kage i fryser hvor længe?
Forfatter: 
Dato:  29-06-2016 11:55

Hej,

 

Jeg skal bage diverse kage til vores bryllup, som er 6/8. Jeg har testet, om nogen af tingene tager skade af en tur i fryseren, og det gør det ikke - tvært imod synes jeg faktisk det bliver en anelse mere blødt og lækkert af det.

Men hvor længe kan kage tåle at ligge i fryseren? Jeg har kun haft det liggende i 1-2 uger før vi har taget det op og smagt på det, og jeg har ingen erfaring med at fryse kage ned. Hvad siger I? Kan jeg med god samvittighed få bagt de ting allerede nu, hvis bare det ligger godt pakket ind i fryseren?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bag løs
Forfatter: 
Dato:  29-06-2016 17:09

Det kan sagtens holde sig den korte tid i fryseren.

Hvor længe det kan holde sig i fryseren, kommer an på, hvor meget fedtstof der er i. Kager med meget fedtstof (hvilken slags er underordnet), kan holde sig ca. 3 måneder, og kager med kun lidt fedststof, kan holde sig ca. 5 måneder.

Man bliver ikke syg af at spise kage, der har været frosset længere end dét, men er fedtstoffet blevet harsk, smager det ikke godt. Så man kan godt opleve at have spist kage der har været frosset i mere end et halvt år, som smagte godt. :-)

Men 1½ måned, det kan alle fryseegnede kager klare, uden problemer.


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fryse kage
Forfatter: 
Dato:  29-06-2016 22:18

Altså, det er jo skik og brug at man fryser den øverste lille del af bryllupskagen, for så at dele den på 1-års bryllupsdagen.

Så længe kan det i hvert fald holde sig

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider