Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor og hvordan?
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 19:09

hvor og hvordan melder man sig til stævner? Er der bestemte krav man skal opfylde? Der er tale om en pony som aldrig har prøvet at starte stævner. Hvordan gør man. Håber i vil hjælpe

 

 

 

Er der ander jeg skal vide ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 stævner
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 22:09

Hej

 

Nu er det godt nok noget længe siden jeg har startet stævner sidst

 

Men først og fremmest skal man være medlem af en rideklub under dansk rideforbund. Du kan finde klubber og en masse andre informationer her: http://www.rideforbund.dk/

 

Hvis man aldrig har startet stævner før, så er begynderstævner i den lokale rideklub et godt sted at starte.

 

Får du undervisning? Så ved din underviser garanteret hvilket niveau du bør starte med og evt hvor der er stævner

 

Desuden skal din hest/pony være korrekt vaccineret for at deltage i stævner.

 

Det var lige det jeg kunne huske, der er sikkert en del mere.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er meget at huske, men
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 23:11
Først og fremmest (som det allerede er nævnt) skal hesten være vaccineret. Jeg mener at man godt må starte stævner efter de to første vaccinationer, og så skal hesten have en blomster vaccination senest 6 mdr. Efter nr. 2 vacc. (Det er kun nødvendigt, hvis hesten ikke er regelmæssigt vaccineret) Derefter skal den vaccineres en gang om året :-)
Men det kan du også læse mere om inde på rideforbund.dk

Inde på rideforbund.dk er der også linket til to andre sider: DRF Go! Og DRF Live.
Go! Er der, hvor du kan melde dig til stævner - Jeg synes faktisk at det er ret nemt at navigere rundt derinde :-D
På Live kan du se starttiderne for de forskellige klasser, under det stævne du skal starte.

Før du kan melde dig til et stævne, skal både du og hesten være meldt ind på DRF, hvilket ikke koster noget, medmindre hesten har udenlandsk pas, eller du skal starte C-stævner. Og så er det også en god ide, at finde ud af i hvilket distrikt din klub ligger i, så du kan filtrere de andre områder væk :-)

Der er forskellige stævnetyper:
E-stævner = Klubstævner
D-stævner = Regionsstævner
C-stævner = Distriksstævner. Dem skal du have rytterlicens for at starte :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 10:21

Men hvordan og hvad koster det at melde sig ind i en rideklub?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 10:44

Det er forskelligt hvad det koster for medlemsskab. Det er helt op til klubben selv at bestemme prisen.

 

Eftersom at du ikke selv kender svarene, må det betyde at du har hesten hjemme og rider uden hjælper??

 

Men så du kontakte nærmeste rideklub, og spørge der.


VH Pernille

 

"Du er et spørgsmål, der endnu ikke er stillet"

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider