Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 kontaktlinser / Briller
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 13:59

Hej alle kloge hoveder herinde.

håber måske i kan hjælpe mig lidt?

 

jeg bruger lige nu briller, men synes de er i vejen under ridning, de glider ned og dugger lidt osv.

 

de få gang jeg har kigget på kontaktlinser får jeg nærmest altid smidt det dyreste abb. i hovedet fordi det slet ikke kan gå med de billige! ifølge dem!

 

hvad bruger i? og hvorfor? hvad gir i af beløb om måneden? og ja i hvilken butik handler i briller/kontaktlinser?

 


part søges til nicolai...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 15:19

det rammer du lige ned i min største kæphest- jeg har briller og har altid haft briller, og tilmed en eller anden åndsvag bygningsfejl, som gør at jeg ikke kan bruge alm. linser...

ud over det har vildt tørre og sarte øjne. Jeg tror nok jeg har prøvet ALLE linser på markedet siden 1992 og har nu fundet noget som til nød kan bruges..

 

Daylies total 1- som selvfølgelig er det dyreste i hele verden..

 

min anbefaling er at gå til en god optikker og sætte god tid af. Jeg valgte at få et par sportsbriller ( de var fandme grimme) til at springe og ride distance med. Det var et par oakly cykkelbriller til den nette sum af 5000,-..

0
0
Svar på denne tråd
 
 De billigste
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 15:39

Jeg bruger de billigste månedslinser til 168 kr om måneden. Det har jeg gjort de sidste 15 år.

Jeg har +4 i styrke og bygningsfejl på det ene øje.

Jeg ville hellerer have haft en dags linser, men det kan desværre ikke laves med min styrke når jeg har bygningsfejl.

 

Jeg har prøvet lidt forskellige der var dyrere, men synes ikke det gjorde nogen forskel. Jeg er fint tilfreds med de billige og de holder fint.

 

Jeg får linser til 6 måneder af gangen og får tjekker øjnene/synet 2 gange om året.

Jeg får hos profil optik og dem kan jeg kun anbefale!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 17:03

Jeg elsker mine linser!

Det skal siges jeg blev mobbet meget med mine briller da jeg var barn, og tror virkelig det har sat sig.

Selvom jeg har nogle super smarte designer briller nu, så føler jeg mig stadig "klodset" og grim, sådan underbevidst, når jeg har dem på.

 

Linserne bruger jeg derfor næsten hver dag. Briller bruger jeg når jeg bare er hjemme, fx i weekenden.

 

Mine linser er i den dyreste kategori, får dem fra Synoptik. Det var ikke engang optikeren, men min øjenlæge, der "befalede" at jeg skulle have linser med maksimal iltoptagelse osv, en masse forskellige krav.

Jeg har gået hos min øjenlæge siden 2. klasse, så han kender dem rigtig, rigtig godt.

 

I lang tid brugte jeg månedslinser, fordi man ikke kunne få endagslinser til mine skøre bygningsfejl.

Det har de heldigvis lavet nu, og jeg er SÅ glad for dem. Bare det med ikke at skulle stå og rense dem hver aften!

Det bedste er at komme hjem fra byen, og så bare kunne smide linserne i skraldespanden og kaste sig i sengen!

Samme når man er på festival, rejser langt med fly/tog osv, det er SÅ nemt med endagslinser, og ikke at skulle finde et rent sted til at rense dem og opbevare dem, og slæbe en hel pakke rensevæske med, hver gang man skal noget.

 

Så jeg er stor fortaler af endagslinser

 

Som sagt får jeg de dyre, husker ikke den præcise pris, 400-noget om måneden. De er maksimalt iltgennemtrængende, meget bløde, meget gode for øjnene. Jeg har prøvet billigere, og der tørrer mine øjne fuldstændigt ud! Præcis som min øjenlæge sagde de ville. Jeg har nemlig generelt sarte øjne, og nedsat tåreproduktion/tørre øjne.

Som sagt er jeg kunde hos Synoptik, og er rigtig glad for det! De er enormt dygtige og professionelle.

Jeg får gratis check af mine linser hvert år, hvor de viser mig de nyeste linser på markedet (både dyrere og billigere), og jeg kan få dem med hjem at prøve, gratis, hvis jeg har lyst.

Så med Synoptik kan man hele tiden være opdateret med de bedste linser til sine øjne.

 

Det er mange penge på SU, jeg har indtil nu været heldig at min mor betalte mine linser (hun får så til gengæld de penge fra Danmark, som de giver i tilskud til linser).

Nu har hun dog ikke råd til at betale dem længere grundet hun er blevet snydt for alle hendes penge i skilsmissen, så hun har sagt stop, og at jeg nu selv må betale.

Jeg har et mindre lager af linser der kan holde mig kørende i noget tid, men ellers overvejer jeg faktisk at forsøge at finde det eksakte mærke på nettet. Har hørt flere tyske sider sælger "mærke-linser" til færre penge end hvis du får dem i Danmark.

Dog mister man så de mange fordele ved at gå fast til optiker (fx giver linseabonnement gode rabatter på solbriller, og du får linserne tjekket årligt osv).

 

Anyway, jeg vil klart anbefale linser. Én gang har jeg trænet i fitness med briller, og var ved at blive sindssyg! Der er så mange fordele. Man kan også købe helt almindelige smarte solbriller og bare gå med dem, hvis man har linser!

Før var det jo en hel investering med solbriller med styrke i, det koster det hvide ud af øjnene.

 

Så jeg siger go for it! Brug en god optiker, der ved hvad de laver.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 21:04

Jeg har været hos optikerne Synoptik og Thiele, som begge mente at der ikke findes nogen linser, jeg kan gå med, da min hornhinde er for krum. Derfor var jeg afhængig af briller i flere år, og jeg hadede dem

 

Jeg prøvede for nylig at gå til NytSyn, da de lovede på hjemmesiden at der er en kontaktlinseløsning for alle... og vupti. Nu har jeg natlinser, som jeg sover med (ingen generende formstøbt linse i dagtimerne). Så jeg kan anbefale NytSyn, hvis din nuværende optiker er umedgørlig omkring linser :-)

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig læsning
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 10:08

jamen det lyder til jeg bare skal se at komme igang :-)

jeg er ved synoptik idag, og ja mit problem er også bygningsfejl så lyder til at jeg måske skal leve med at prisen er i den høje ende

 

men jeg får flip af de her briller, kan sagtens tage dem af og se uden hvis jeg rider osv, men hovedpinen kommer snigende og jeg bliver så træt i hovedet


part søges til nicolai...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Linser...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 11:07

Jeg har haft linser i over 20 år, har haft briller, men..... jeg har -10 og -10,5 samt bygningsfejl på begge øjne.

 

Jeg har månedes linser som jeg kan sove med, dem er jeg rigtig glade for også fordi jeg er blind så meget at jeg SKAL bære briller eller linser når jeg køre bil.

 

Jeg giver noget der ligner 250,- pr måned, endags linser er lidt billigere, men dem kan jeg ikke sove med, har haft Synoptik men skiftede til Louise Nielsen, det gjore det lidt billigere, skal jeg have briller så snakker vi en udsrivning på 10.000,- + og så tager det omkring 2-3 måneder for at få glasene hjem fra england og da jeg har haft knust mere end et sæt briller i stalden, tja så er linser bare nemmere, de er hellere ikke så dyre at skifte når ens styre ændre sig som briller er.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Herhjemme
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 11:30

bruger jeg briller, med mindre jeg skal være fin, eller vi er på ferie. Jeg køber mine linser, når vi er på ferie. Som regel i Prag. Så tager jeg 1 med så de kan se hvilke jeg skal have, og så køber jeg et par æsker. De koster ca 1/3 af herhjemme

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 15:53

Ja det er nemlig problemet med briller, når man har høj styrke..

Jeg har de DYRESTE, tyndeste glas der overhovedet laves, og de giver mig røde, ømme mærker på næsen fordi de er så tunge, og ligner små hinkesten fra siden...

Jeg er SÅ øm over dem, de kostede et SU-lån, men mine gamle briller var flere år gamle og gav mig hovedpine fordi styrken slet ikke passede mere.

Jeg kan absolut heller ikke færdes sikkert uden for min egen seng, uden briller eller linser :P

 

Godt tip med at købe linser i Prag, jeg skal ti Budapest og tænker man måske kan få dem billigere der også. Det vil jeg lige se efter!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Briller eller ej.
Forfatter: 
Dato:  02-07-2016 11:07

Jeg dur heller ikke til briller. Jeg får hovedpine af dem, og føler virkelig de genere mig at have på. Det er så heller ikke verdens dyreste briller jeg har da de kun bruge som nødløsning hvis jeg ikke kan bære linser, som f.eks ved øjenbetændelse...

 

Jeg har også de der månedslinser jeg må sove med, og er super glad for den løsning, jeg er bare ikke god til at skulle have dem ud når jeg er træt og kun har i hovedet at skulle sove. Dog overvejer jeg at prøve endagslinser da jeg også lider lidt ofte af øjenbetændelse, og mit ene øje egentlig føles lidt generet tit, jeg ved ikke om det er linserne, for det har det på samme måde i perioder med briller, men det er jo et forsøg værd.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider