Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fjordhest/ Tinker-IC blanding
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 22:01

jeg overvejer at sætte min fjord hoppe i fol med en rødbroget Tinker..

men kunne godt tænek mig a se evt billeder af blandingen hvis nogen har??

:-)

1
2
Svar på denne tråd
 
 Blanding
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 18:45

Fjordhesten er en dejlig race, det er IC'en også, hver for sig.

I mine øjne er det ikke racer man blander. Ingen grund til bevidst at avle en hest med grønt pas.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

5
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 18:50

så start lige med at tjekke at hingsten er testet fri for PSSM1, der nedarves med 50% sandsynlighed.

Derefter så tjek om du vil beholde afkommet eller ej..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 Formålet?
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 20:48

Du må jo vide hvad du forventer at få ud af sådan en blanding? Ellers blander man jo ikke!


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 15:32

jeg syntes det er så ærgeligt at når der ligges et indlæg op, så er det ved at være sjældent at der rent faktisk bliver svaret på det der bliver spurgt om...:-/

jeg har undersøgt diverse ting der skal undersøges..

mit spørgsmål gik ud på om der var nogen med den blanding, intet andet.. så hva andres meninger er om mit valg er jeg ligeglad med.. jeg sætter kun et føl til verden for selv at beholde...

1
3
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  29-06-2016 13:16

Jeg har smidt et indlæg til dig, der ikke er hvad du har spurgt om .

 

Der har faktisk gået sådan et par krydsninger på en mark, jeg jævnligt kørte forbi. Det endte med at blive nogle meget bastante gulbrogede stor-ponyer, med meget hovskæg. Hvordan de ellers var aner jeg ikke, jeg fulgte bare med i dem, netop fordi blandingen er ret unik.

 

Nu har jeg været på hestejagt, og derfor blevet medlem af diverse salgsgrupper på FB. Deraf spørgsmålet om, hvad du vil med føllet, hvilket ikke fremgik af dit indlæg

 

Så er jeg meget obs på PSSM, og ret ærgelig over at man i DK er så uoplyst omkring det, ikke fordi det er verdens undergang at eje eller lave sådan en, men det forekommer åndsvagt ikke at erhverve sig viden om en simpel genfejl, der kan bestemmes ved en prøve til 300 kr.

 

Og så tænker jeg, hvad det er du vil lave?. Er målet at lave en lidt større, mere koldblodsagtig småhest i broget udgave, så er en Tinkerhingst nok et godt bud, hvis udgangspunktet er at begge heste er nogle du ved at du kan leve med hele livet, forstået på den måde, at de mentale egenskaber du føler de besidder er nedarvelige.

 


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider