Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 AV min finger..
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 14:56

 

Ja, det ser ikke pænt ud og fingernes ejermand er forståeligt nok meget ked af det; Men hvad ville i gøre med sådan en lille pilfinger der valgte at blive inde I bilen, da døren blev lukket...

 

Det at den er hvid på undersiden... det gør mig i tvivl om, hvad forældrene bør foretage sig...

 

Vi er nok IKKE på nippet til at ringe 112 og rekvirere en ambulance og vagtlægen har vi heller ikke fudnet nr. på (er det forkert?)

Fingerne kan bøjes og strækkes så den er næppe brækket.

 

Tænker at det nok mest er tid og forkælelse der er brug for i denne situation, men nu spørger jeg det evige hn orakel, er sodavand, is og snolder (i ikke større mængder end hvad en normal bestikkelsessag ville kræve) nok til at aflede opmærksomheden eller er jeg en kold og søvnig skid, som skal se at få fragtet afkommet til kyndig læge?

 

Da det skete i går, og har været gemt under plaster de sidste 23½ timer som afkommet trodsalt HAR overlevet så er det måske bare mig der panikker en kende over at fingeren nu er hvid på undersiden.

 

Den er stadigvæk øm som bare pokker, så jeg tilbød at træde hende over tæerne med de tunge træsko bare for at flytte fokus, men det takkede hun dog pænt nej til...

 

Billede

What to do?

Billede

 

Der skete heldigvis ikke noget med bilen.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

5
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 16:42

Av for den da

 

Tænker det med at flytte fokus vil være den bedste ide men eftersom der er takket nej til det allerede ville jeg nok bare vente og se tiden an

 

Godt bilen ikke skal på værksted

 

Fortsat god weekend og bedring herfra!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 22:25

Mrsheaven/ Tak.

Opdatering er at her til aften er den ikke længere hvid på undersiden.

Jeg mener at i løbet af 114 dage så vil den være så god som ny igen (far mente ikke det var så pædagogisk, men hellere være ærlig er min holdning. )


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

1
0
Svar på denne tråd
 
 AAVVSS
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 22:52

jaa tror også bare ro, plaster(gerne med motiver) og slik, sodavand og is er vejen frem men begynder det og vise tegn på betændelse så er det nok en god ide og gå til egen læge..

men ja godt med betikkelse.

hehe men også godt bilen ikke skulle til doktoren.

i morgen er ejermanden nok i bedre humør

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Få den lige forbi en doktor
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 16:47
En pinlig anekdote...
For 2 uger siden var jeg ved at sidde op.
Hesten gik fremad før jeg var oppe. Mente det var tid til at trave på hovslaget.
Omkring ridebanen er elhegn, og min bagdel var lige i rette højde..
Så jeg lod mig falde af.
Irish cob rimer på lang krøllet man. Ja?

Min finger var viklet ind i manen.
Den fik et vrid.

Mnjaa... Jeg tænkte, at det var da bare en forstuvning? Så red. Brugte skinne to dage og gad ikke bruge den mere. Forestil jer andre lægers og mine nursers kommentarer på at tredje finger var kommet galt afsted.
Men den blev ved med at være skæv og tyg.

Ergo spurgte jeg en ortopæd.
Svar: Det er da en dropfinger?! (overstrukket hvor strække senen fæstner til langefingeren) Hvis du vil prøve at få den pæn skal det aflastes i 6 uger... Dvs brug skinne... 24 timer i døgnet! (Hvorfor har jeg et ry for ikke at ville beholde den på?)

Pointe...
Det hvide kunne ligne begyndende vabel. Eller at huden er fugtig igennem timer pga plasteret.
Men vi kan ikke konkludere noget som helst ud fra billeder.
Hvis noget måske skal gøres, så spørg egen læge i morgen.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Status
Forfatter: 
Dato:  29-06-2016 12:22

 

Lige en tilbagemelding herfra.

Der har ikke været brug for plaster siden.

Bestikkese har næsten ikke været nødvendigt.

Det 'smæk' hun fik ved neglen ser tørt og fint ud og har ikke endgang fået en tømmerlus.

Faktisk så tror jeg ikke det er noget der genere hende for hun beklager sig ikke over den. Hun kan både passe sin høne og sin hest, ride, lave ballade og alt hun plejer, så der er ro på

Billede

og hun slipper med alle fingre i behold. (og forældrene slap med skrækken.)

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider