Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 sadel til bred, kort pony
Forfatter: 
Dato:  24-06-2016 21:39

Hvor er jeg træt af sadler, nu er pony desværre vokset ud af en sadel som hun ikke burde vokse ud af, men hun er blevet meget bred over skulderen, så forhandleren af min sadel mener at det bliver svært af finde en sadel.

 

Så vil høre, hvilken sadel vil i anbefalde til en hest med meget brede skuldre, kort i sadellejet og lidt dyb. Pony bruger ca 16-16,5 og rytteren bruger 17, så det kræver nok en special sadel.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadler
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 09:16

Nu skriver du ikke hvad du skal ride i sadlen, men er det dressur, kan jeg anbefale Jerremy Roudge. Vi fik bygget en specialt til vores pony, hvor anlægsfladen er 16,5 men sædet er 17. Ellers vil jeg sige, at du skal prøve Passier yong Star sadlen, jeg har flere af dem, og de kan blive str, elefant og den anden vej igen, hvis du får brug for det. De ligger fantastisk på mine brede ponyer.jeg fik også beskeden, at ingen sadel kunne ligge på så bred og kort pony, men denne kan ?


S.H

0
0
Svar på denne tråd
 
 økonomi
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 12:43

Hvad har du så givet for de sadler?

 

Det er dressur, men tænker lidt om jeg måske skulle overveje kombi så jeg kan nøjes med en sadel.

 


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg købte
Forfatter: 
Dato:  03-07-2016 21:46
Min nuværende hest, en welsh cob på 1.45, fik jeg samme problem. Jeg er en str. 17", men hesten er til en 16".
Jeg købte en Kentaur Young Dressage 16" som er skabt til brede, kortryggede. Og min po-po kan super fint være i den (og mere til). Den har ekstra kilepuder og ekstra lange sadelklapper, så den passer til en voksen.

Fås kun fra ny endnu med de ekstra kilepuder. Jeg gav lige knapt kr. 9000. Jeg sidder fantastisk godt i den sadel, selvom jeg ellers ikke har været begejstret for kentaur sadler før.

Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Stop dyremishandling.

 

Enggaarden - livskvalitet for heste

Nu som hesteejer igen :)

Fjordglimt Miss Armani - Welsh Cob

Kongshøjs Happy Ending - Welsh Mount ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-07-2016 21:50
Vil bare lige tilføje, at det var med hjælp fra sadelmager, at jeg fik øje på denne,sadel.
Når hesten er redet lidt, og har fået flere muskler, skal den tilrettes. Sadelmager siger max 3 mdr., så nyt tjek igen. M
Men min hest går smadder godt med den sadel, og hun havde ellers meget øm ryg, da jeg købte hende.

Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Stop dyremishandling.

 

Enggaarden - livskvalitet for heste

Nu som hesteejer igen :)

Fjordglimt Miss Armani - Welsh Cob

Kongshøjs Happy Ending - Welsh Mount ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ej ridning
Forfatter: 
Dato:  04-07-2016 13:45

Tak for jeres forslag.

 

Da hesten står "sygemeldt" for øjeblikket, så venter jeg med at noget som helst ang. sadler før hun er fit for fight igen.

 

Jeg håber at de problemer hesten har faktisk slet ikke har noget med sadlen at gøre, så nu venter jeg på at hesten siger til når hun er klar til ridning igen.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjælp til sadelvalg
Forfatter: 
Dato:  04-07-2016 19:03

min datter havde en fjordhest med meget brede skuldre og ryg. Han viste hver gang, hvis han ikke brød sig om sadlen der blev lagt på ham. Hun endte op med en Isabel Werth dressur sadel i 17" som kunne instilles i både bom bredde og med saddelklapper. Hun både sprang og red dressur i denne sadel.


Mvh Annette



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider