Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Shire hesten
Forfatter: 
Dato:  10-06-2016 20:22

Hej med jer!

 

Jeg er i den situation at jeg har forelsket mig i Shire hesten!

Jeg syntes den er det mest fantastiske heste-dyr! Stor, robust og (hvad jeg har hørt) har de fleste det bedste temperament, selvom de er "gigantiske"!

 

Har nogle af jer selv en Shire hest? Fordele/ulemper? Gode stutterier? Syntes ikke jeg har set mange tilvalg, så ville gerne høre hvor man kan finde nogle gode steder at undersøge nærmere. Skriv endelig!

 

Og mit andet spørgsmål er opstaldning..

Der er desværre begrænset plads til disse store skønne heste typer, så jeg ville høre om nogle kender nogle steder tæt på København hvor der er plads til den her type race? Tænker især højde, men også på alle andre bredde og kanter :D

 

Del gerne jeres erfaring!!

 


Lev livet imens du kan!

Vent ikke!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shire hesten
Forfatter: 
Dato:  10-06-2016 21:17

 

Hvis ingen andre vil, så kan jeg fortælle at jeg har kendt en shire hest. Det var ikke den mest heldige en af slagsen, men kors hvor var den rar. <3

Overvejede at købe ham, men opgav af flere grunde, bl.a. at det var nærmest umuligt at få den rettet af smed da den ikke var vant til at få løftet hove eller blive beskåret. Ingen smed har lyst til en kæmpe som ikke kan løfte ben. (Han blev desværre aflivet. )

Desuden så krævede den opstaldning hvor der var pænt højt til loftet. (+ det er noget af et knokel at muge ud efter så stor en hest, hvis man kun har greb og trillebør...)

Selvom den ikke havde været meget i hænder så var temperamenet til UG X-og slange.

Hvis man skal købe en så skal man nok finde et føl eller en plag og så forøvrigt have en plan for hvad den skal bruges til.

Når dét er sagt så vil jeg også kikke mod Tyskland også, hvis jeg var køber til sådan en og ikke kun søge stutterier i DK.

Held og lykke.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-06-2016 22:38

De er gode som dagen er lang.

 

Jeg har passet en for en veninde i England, og hold op nogle gentle giants. De er meget blide, typisk koldblods-temperament, der skal meget til at hidse dem op.

 

Nu nævnes der Tyskland hvilket er et rigtig godt bud, men er du meget seriøs omkring det kan du jo kigge mod deres "moderland" Storbritannien.

Jeg har været til flere country fairs og horse shows derover, og de går meget op i avlen af deres oprindelige racer! Meget fine Shires de har.

Der vil du kunne finde nogle meget gode heste.

 

Det er selvfølgelig en investering at købe hest på den anden side af "søen", så jeg er enig med Annette i, at du også sagtens kan kigge i fx Tyskland. Ingen grund til at begrænse dig til lille Danmark, når nu der er tale om en race som ikke er så vidt udbredt igen :)

 

Jeg har også en lille Shire-drøm i maven. Hvis jeg nogensinde får fat i én, så skal den udsmykkes med eventyrligt, middelalderligt udstyr, som fx det Troll Hill Farm laver :)

En koldblodshest i smukt håndlavet læder, med indsnit af vikinge runer og smukke sølvspænder, se dét er sundt for sjælen <3

 

Held og lykke med "jagten" OP :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak!!!!
Forfatter: 
Dato:  11-06-2016 16:39

Tak for svar! Dejligt med nogle erfaringer ;)

 

Jeg kigger og kigger på forskellige sider, og prøver at finde nogle salg sider eller avlere.

Men ja det er ikke nemt med sådan en hest hvis opstaldningen skal kunne passe :( Ved i hvad reglerne er for sådan en stor type, mht højde og boks størrelse?

 


Lev livet imens du kan!

Vent ikke!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shire.
Forfatter: 
Dato:  14-06-2016 16:19

Jeg har en Shire "Den brune pony" :-). Der er visse udfordringer, men de er til at overse. Smed: den skal kunne løfte ben ellers har både du og smeden et problem. Ikke alle smede gider ordne dem.

Mug: De store mængder hovskæg og faner på benene er konstant fugtige om vinteren, og gemmer på store mængder mudder.

Foder: De skal have noget der ikke er for protein holdigt og helst lavt på stivelse.F.eks. Hestamix fra Hippolyt.Og ingen lucerne ell.kun lidt.

Opstigning:Trambolin, stige eller en stak paller kan hurtigt blive nødvendigt.

Der er grupper for koldblodsheste på Facebook, meld dig ind og snak med andre ejere.

Held og lykke .

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overvejelse
Forfatter: 
Dato:  22-07-2016 21:13

Mange tak for hjælpen! Må indse at pengene ikke er der til hest lige nu, men ville klart overveje det når jeg skal ud og kigge efter drømmehesten. Tusind tak! :)


Lev livet imens du kan!

Vent ikke!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider