Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Foto-nørder - hjælp!
Forfatter: 
Dato:  03-06-2016 07:22

Hej

 

Jeg overvejer at lave nogle lidt "uartige" billeder til min kæreste. Jeg har tidligere med god succes taget den slags billeder selv, det er pænt besværligt og tager rigtig lang tid - men sammenlignet med prisen for at gå til en fotograf, så synes jeg det er godt givet ud. Jeg er faldet over nogle billeder, som jeg synes er rigtig flotte i stilen. Men kan I hjælpe mig med, hvordan man laver dem? Er det specielt lys mv., eller er det "bare" redigering af billedet? Jeg har adgang til stort set alle relevante programmer på min arbejds-pc, men kan ikke rigtig bruge dem ;)

Billederne i den stil, jeg tænker på, kan ses under "fine art" på fx foryoureyesonly.dk - de er ret uartige, så er I forberedt ;)

Nogen gode inputs? Eller har I nogen andre ideer til, hvad stil man kan lave sådan nogle billeder i? Det koster 4-5000 kr. at få lavet sådan noget, så jeg har masser af tid til at gøre det selv ;)

1
1
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  03-06-2016 08:39

Udover jeg ikke kan forstå at folk vil have "nøgenbilleder" af sig selv (og også til kæresten) så synes jeg du skal overveje en fotograf.

 

Pengene er altså godt givet ud i det tilfælde. Du kan evt. spørge en amatør fotograf i stedet for en prof. Så spare du en del på prisen. De fleste kan vel gøre det til 1.000 kroner for et par billeder. Nogle amatør fotografer har nemlig også lys der bliver sat op selvom de ikke nødvendigvis har et studie :)


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook - HER

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det kræver
Forfatter: 
Dato:  05-06-2016 23:13

 

en enkelt spot, og så en spids vinkel mellem fladen (altså den del af modellen man fotograferer) og spot, næsten vinkelret på kameraet (og så evt en forstøversprøjte). Det burde du selv kunne eksperimentere med, hvor "modellen" først kunne være en bold/konkylie, og senere noget mere komplekst.

 

Nu ved jeg ikke hvad du selv bruger, men kameraet skal have ret høj dynamisk spændvidde for at du har nok at arbejde med efterfølgende, for selv om de fleste betragter de lyse kontraster først, er det de næsten-sorte nuancer som giver billedet substans. (Det er uanset om billedet oprindeligt bliver taget med en skarp spot i blødt lys, eller næsten i mørke.)

 

Du skal også være klar over at billederne bliver ret afslørende på den måde at de måske fremhæver andre former end dem du selv mener du render rundt med, så du skal være meget fortrolig med dig selv, eller være sikker på at fotografen forstår hvad du ønsker, og kan fremstille dig som du troede du så ud: Et almindeligt portræt- eller "portrætmedmere"-billede giver beskueren mange muligheder for at fokusere på det som vedkommende synes om, og filtrere fra efter forgodtbefindende, det er ikke i samme grad tilfældet med denne type billeder.

 

 

At blande din arbejds-pc ind i det, vil jeg absolut fraråde.

 

Vælger du "mindre kendte" fotografer du ikke kender i anden sammenhæng, så hav et par veninder med, både under forløbet og til at læse kontrakten (brugsret til billeder, opbevaring og ejerskab af originale råfiler).

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tænk længere frem
Forfatter: 
Dato:  06-06-2016 14:29

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår at folk tør få taget den slags billeder og give dem videre selv til en kæreste. Man skal i hvert fald have gjort op med síg selv hvordan man vil have det med at genfinde billederne på internettet, hvis man fx finder en ny kæreste og den "gamle" bliver "sær".


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  09-06-2016 11:28

Tak for jeres svar :)

Jeg prøver at eksperimentere med "xy"'s fine vejledning, og så må vi se.

 

Jeg vil aldrig sætte mine ben i nøgen tilstand hos en amatør-fotograf - for så er det da netop at man risikerer, at billederne havner et sted, hvor de ikke hører hjemme! Jeg vil også have det meget underligt med at skulle stå der og posere, så jeg er godt tilfreds med at eksperimentere med det selv. Jeg forstår heller ikke dem, som giver lov til at ligge den slags billeder på en hjemmeside, hvor der ikke er noget overladt til fantasien. Hvis ansigtet ikke er med, så ville jeg være ligeglad, men ellers synes jeg godt nok at det er meget afslørende på mange planer ;)

 

Billederne er ikke for min skyld men for kærestens - og jeg er sikker på, at langt de fleste mænd vil sætte pris på at få sådan en gave af kæresten ;)

 

Som en afsluttende bemærkning vil jeg sige, at hvis man ikke stoler mere på sin kæreste, end at man ikke "tør" aflevere nøgenbilleder af sig selv, så skal man nok finde en anden at dele sit liv med ;) Man kan da godt påstå, at det er en "naiv" tilgang, og at "meget kan ændre sig". Men jeg synes det siger mere om den, der tænker sådan - at man ikke deler sit liv med en, man har højere tanker om. Det er ikke noget, jeg behøver at tænke over i mit forhold ;)

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider