Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Medicin-børn-hjælp
Forfatter: 
Dato:  27-05-2016 15:31

Hurtig hjælp søges!

 

Vores ellers så søde lille dreng på 21 måneder har desværre fået en behandlingskrævende infektion, så vi skal give ham 4 ml imacillin 3 gange i døgnet i en uge.

 

Det lykkedes at give ham det een gang. Anden gang skulle han ikke have mere af det og vi fik lusket det ind i hans kop mælk. Tredje gang skulle han bestemt ikke have mælk med imacillin i og så sprøjtede vi det ind i munden med den medudleverede engangssprøjte. Siden da har han været møgsur på mig, fordi jeg førte sprøjten.

Så har vi forsøgt at blande det i yoghurt, men nix, det skal han heller ikke have. Jeg citerer: "ADRRRR!!"

I morges lykkedes det at smugle det i kakao og vi var jublende lykkelige. Endelig en løsning.

Men nu forsøgte vi os igen med kakao og det gik mildest talt ikke godt. Han førte koppen til munden, tænkte lidt, kiggede os dybt i vores håbefulde øjne og vendte så koppen rundt. Trampede rundt i den klistrede sø og erklærede "ADRRR!!" igen.

Så måtte vi ty til tvang igen....

 

Nu har vi altså brug for hjælp. Han skal have det såkaldt "velsmagende" mikstur i fem dage endnu og det kan blive til fem meget lange dage.

Hvad gør i andre????


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 barn..
Forfatter: 
Dato:  27-05-2016 15:52

Nu har jeg ikke selv børn, men umiddelbart lyder det til at han ikke kunne smage det i kakaoen, men det der gjorde han sagde fra, var måden I kiggede på ham på. Jeg tænker det kan være enorm svært, men er det ikke muligt at give ham kakao som en hel almindelig dagligdagsting, altså uden I sidder afventende og kigger på ham. Fra min niece på ca. samme alder ved jeg, at hvis man sidder og kigger på hende, venter på hun spiser/drikker noget mm, så glider alt meget svære ned, i modsætning til hvis det bare er almindelig aftensmad eksempelvis, hvor mor, far, gæster osv bare koncentrerer sig om sin mad, snakker som vanligt mm, mens hun sidder og spiser (og gratter) med sin mad. Den der ekstra/håbefulde/afventende/sæt- selv-flere-udtryk-ind gør i hvert fald min niece usikker og så vil hun ikke særlig gerne det man giver hende eller beder hende om.


Vh

Jannie

 

*Uddannet D-dommer i spring*

1
0
Svar på denne tråd
 
 Antibiotika
Forfatter: 
Dato:  27-05-2016 19:28
Jannie har potentielt fat i den lange ende.

Alternativt må man konkludere
1) barnet vil ikke. Barnet ved kun at imacillin smager mærkeligt.
2) i er voksne og ved mere.

Følgende giver ikke en feel good følelse, men virker:
Tag barnet. En forælder sætter sig med barnet på skødet. Barnets underben holdes fast mellem den voksnes ben. Barnets højre arm langs ydersiden af den voksnes venstre ribben. Den anden arm holdes af den arm som går rundt om barnet.
Dette greb er velegnet til ting der skal gøres, gerne overståes hurtigt uanset om barnet vil eller ej. I skal bare ikke spørge først. Det er ikke barnets vilje men jeres.

Nej. Det føles ikke godt med kan gøres lynhurtigt og så er det overstået.
Barnet protesterer men man er normalt hurtigt tilgivet.
God bedring.
4
0
Svar på denne tråd
 
 abcdef
Forfatter: 
Dato:  27-05-2016 20:10

Ja, Jannie har helt sikkert ret, men lige i den situation, så vil man gerne sikre sig at midlet ender det rette sted og ikke under bordet og bag bænken, som andre "ADRR!!!"- ting har en tendens til hos ham.

Vi ville gerne undgå voldbørgeteknikken, fordi det typisk resulterer i hosten og sprutten. Han er født med læbegummespalte og har stadig et hul op til næsen lige bag tandrækken. Når han hoster og harker, ender ting og sager oppe i næsen, hvilket ikke sker når han har styr på situationen og bare drikker og spiser selv. Jeg har nemlig en fiks ide om, at imacillin o.lign. ikke er så sundt for næsen, som vi ikke så nemt kan få skyllet ren med et glas vand, som vi kan med mundhulen.

 


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-05-2016 21:00

prøv med nutella. det er ikke sundt og nærende, men det er vigtigt at han får sin medicin.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen børn...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 08:57

...men har igenem flere pålidelige kilder erfaret at rendyrket bestikkelse virker

 

Kakao med "ADRRRR" i + en dynge vingummibamser (eller hvad han nu ÆÆÆÆLSKER) indefor synsvidde. En tår = en slikdims - hamrende usundt, men hvis det er vejen så overlever han nok den fremgangsmåde

 

Trine (Faxa)


2
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 11:09

Måske blander du for meget i for lidt? Prøv selv at smage om det kan gå an eller der skal mere kakao eller saftevand i. Og så skidt med at han drikker saft og kakao i 5 dage.


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 abcdef
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 14:42

Her i aftes forsøgte jeg mig med saftevand, som han ikke får så ofte. Det så umiddelbart meget lovende ud, men pludselig skulle han ikke have mere og efterlod en kvart kopfuld. Det var jo ikke så godt, men jeg ventede et øjeblik og tilbød ham koppen igen. Den tog han imod og daffede med koppen hen til skraldespanden, hvor han selvfølgelig hældte koppens indhold i.

 

Så gav vi op.....Nu får han medicinen på den hårde måde. Det andet er simpelthen for nervepirrende, men der bliver jo også spildt en del på den måde. Han gør jo alt for at spytte det ud igen.

 


Missolga

1
0
Svar på denne tråd
 
 en anden gang
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 15:10

bed om det som pille - om muligt det er måske lettere at skjule i nutella? - eller måske kan det simpelthen give han det som sprøjte - så han får et stik....

 

ville (da vores søn var lille) have ønsket at det kunne fåes som stikpiller - men det er desværre kun panodil der laver det nu om dage.....

 

Vores søn kastede simpelthen op - hvis det endelig lykkedes at få noget i ham.....

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Imacillin
Forfatter: 
Dato:  30-05-2016 09:51

Vores den mindste har også altid NÆGTET at indtage medicin. Selvom den store har meddelt at Imacillin faktisk smager godt og tager det på en ske.

Imacillin smager vist af noget syntetist bæragtigt noget... Og jeg har derfor altid skjult det i en Petit Danone, som smager lidt af det samme. Så er det altid gledet ned alligevel.

 

Mvh. Tina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider