Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Den lille forskel på fint og wauw...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2016 19:21

Overskriften virker måske mere spændende end som så ;)

 

Vi skal giftes til sommer, bliver 60-70 mennesker, og jeg har vældig godt styr på borddækning, oppyntning af lokalet, bryllupskagen og forret+hovedret, men desserten, den volder mig nogle kvaler!

 

Jeg er kommet frem til følgende: Gateau Marcel, små panna cotta-shots med noget coulis ovenpå, og appelsinsorbet serveret i glas med et skvælp appelsinjuice ovenpå. Kagen kommer senere, og er tung og fløde-fyldt, så desserten skal helst ikke være hverken tung eller fløde-fyldt.

Pyntningen af gateau marcel har jeg helt styr på oveni mit hoved, og panna cottaen kan jeg ikke se, at jeg kan gøre meget ved. Men jeg synes, at der mangler "noget". Alt der ikke kan forberedes 1-2 dage i forvejen eller endnu bedre fryses ned, er et no-go (det inkluderer så også frisk frugt). Jeg laver det hele selv, og jeg vil ikke dø af stress over det... 60 er sygt mange mennesker, det lyder måske ikke af så meget, men det er det altså! Så det skal kunne lade sig gøre....

 

Når jeg forestiller mig menu-bordet, og det bliver stillet frem ved siden af hinanden (ta-selv), så synes jeg bare, der mangler noget... Nogen gode bud?

0
1
Svar på denne tråd
 
 Frugt?
Forfatter: 
Dato:  18-05-2016 20:04

Hvorfor udelukke frugt så kategorisk?

I stedet for at tænke "frugt er noget der skal gøres en masse ved, puha, det orker jeg ikke/det kan ikke gøres dagen før", så tænk: "frugt der IKKE skal gøres noget ved", anrettet på et overdådigt fad. Frugt er dejligt læskende på en sommerdag, og sådan et stort fad med en overdådighed af frugt, siger waaaauuuu, på bordet. :-)

Appelsiner, æbler, pærer, bananer, vandmelon (kan skæres ud dagen før), jordbær (skal bare skylles), vindruer (hele klaser, skal bare skylles), ferskner, nektariner, abrikoser (friske), kirsebær, brombær... Der er masser af lækker frugt om sommeren, som ikke kræver nogen som helst form for tilberedning. Kun indkøb, og at læsse det hele op på et fad eller to (kan gøres dagen før) :-)

Andre desserter, der ikke er kage, som kan tilberedes dagen før/vente i fryseren:

Frugtgrød (rødgrød, jordbærgrød, stikkelsbærgrød...), portionsanrettet, m. en kande mælk/fløde til, så gæsterne selv kommer på.

En sommerklassiker: Koldskål.

Ost! En brie, en mellemlagret og noget flødeost/hvidløgsost, smukt anrettet med peberfrugt, vindruer og kiks. Ligner altid en million på ethvert dessertbord :-)

En gammeldags dessert, flot, velsmagende, næsten gået i glemmebogen: Vinrand m. råcreme.






Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg lavede dem her
Forfatter: 
Dato:  18-05-2016 21:47

dagen før mit bryllup:

 

Billede

 

Der er supernemt - bare vandmelon i tykke skiver og så en hjerteformet småkageudstikker. Gæsterne ELSKEDE det - meget varm dag

 

Ellers er kransekagestykker også en idé - de kan laves i forvejen og fryses.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

5
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  19-05-2016 21:53

Jeg ved godt at du har meget at se til inden festen, men jeg vil også mene at du mangler frisk frugt.

Kan brudepigen eller svigermor eller naboens datter ikke hjælpe dig med det??

 

De andre ting du har nævnt er imponerende nok, men jeg ville personligt mangle frugt.

Og husk: Folk har spist forret og hovedret, og om ikke så lang tid, skal de også ha' bryllupskage.


VH Pernille

 

"Du er et spørgsmål, der endnu ikke er stillet"

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  20-05-2016 17:01

Du kan sagtens droppe desserten og så bruge kagen til dessert gerne med friske bær de kræver jo ikke så meget.

 

Vi droppede selv desserten og brugte kage i stedet og ingen kunne have spist mere. Faktisk blev natmaden nærmest ikke rørt.


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for tips
Forfatter: 
Dato:  20-05-2016 19:01

Tak for tips.

 

Vi er ikke interesserede i at bruge kagen til dessert. Det kan godt være, at der ikke bliver spist så meget, men så må det være sådan. Festen består primært af personer på mellem 25 og 35 år, så det er "godt spisende" gæster, og vi regner med at festen varer til den lyse morgen. Så jeg tænker at der nok skal blive plads nok til det hele. Og ellers har vi en god stor fryser ;)

 

Jeg tænker at ideen med vandmelon og jordbær er god. Jordbær er altid lækkert, og hvis vandmelonen kan skæres ud dagen før, så er det ikke noget problem. Og det ser da vældig dekorativt ud :) Men tror I man kan få jordbær i starten af august? Det skal også være til at betale, når det er til så mange mennesker.... :)

0
1
Svar på denne tråd
 
 flydende lun chokoladekage
Forfatter: 
Dato:  20-05-2016 19:53

godt nok er det lidt hen i kageafdelingen men hvad med "blødende hjereter" flydende lun chokoladekage(som den hedder her? det smager tosset godt og er faktisk rimelige nemt.. du laver dejen når det passer dig og hælder det så i muffinsforme(enten aluforme eller silikone forme er bedst), og putter dem så direkte i fryseren de skal fryses mindst 12 timer, så dem kan du nemt lave ugen før fx, og når I skal bruge dem tager I dem op og sætter direkte i ovnen på 200 grader i ca 10 min(når de begynder og hæve i midten er de færdige) på en tallerken med noget is eller hvad fantasien nu bringer og så ind på bordet mens de stadig er lune.

 

ved ikke om det er noget for jer, men jeg personligt ville elske det selvom det er lidt i kageafdelingen og der kommer bryllupskage senere

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider