Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 De svære beslutninger
Forfatter: 
Dato:  08-05-2016 14:16

Jeg står i en situation omkring mit hestehold og mit liv, hvor jeg tænker det er tid til lidt reflektioner.

 

Jeg har pt. 3 heste.

2 ponyer som jeg bruger til kørsel. Jeg køre blandt andet stævner på klubplan.

1 4 års pre-vallak som er igang med sin tilridning og videre træning.

 

Mit problem er tid og overskud.

 

Jeg er folkeskolelærer og har en ugentlig arbejdstid på 40 timer.

Det betyder jeg ofte er sent hjemme og er træt når jeg kommer hjem.

 

Desuden har jeg min hund, som jeg gerne ville bruge mere tid med.

 

Mit store problem er min unge ridehest.

Han er jo ung og kræver en del træning, for ikke at blive for frisk og for at få lært det han nu skal lære.

 

Vi træner meget at slappe af, da han er meget opmærksom på alt muligt.

Han er en rigtig dejlig og lækker hest. Jeg har aldrig haft så lækker en hest, men jeg synes der er 90 % arbejde og kun 10 % fornøjelse, når jeg træner med ham.

 

Da min fritid er knap, synes jeg jo ikke at jeg har helt så meget tid at bruge på noget, der mere føelse som pligt end som fornøjelse.

I virkeligheden burde jeg måske have en hest på over 15 år, som bare gav en god tur hver gang, så jeg kunne lade op fremfor at være på hele tiden.

 

Mine ponyer kan jeg slappe af med at arbejde med og jeg er glad hver gang vi har været igang.

 

Det lyder jo som om, jeg bare skulle sælge ham, men mit problem er at han jo egentlig er min drømmehest, og jeg ved han bliver megalækker om nogle år.

 

Hvad ville I gøre, hvis i stod i mit sted?

 

Jeg føler mig i syv sind.

 

Jeg har lige nu en der kommer og hjælper mig med ham, og der går fint fremad, men så pludselig går alt baglæns igen, og han begynder at hoppe af skræk for sære ting og bliver super opmærksom, og det magter jeg simpelthen ikke.