Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Grimt sår på piben
Forfatter: 
Dato:  07-05-2016 08:56

Hej :)

Min hest blev sparket på forbenet for 10 dage siden og hvad der synede som et lille sår, var og blev noget værre. Jeg ringede efter dyrlægen, og da der var hul ind til knoglen, blev han syet og forbundet. Siden har jeg passet det som jeg skulle, men det har bare udviklet sig i den forkerte retning. Der er skåret granulationsvæv af for 3 dage siden da han hypergranulerer, men det kommer bare igen. Jeg har selvfølgelig min dyrlæge med i det hele og følger alle foreskrifter.


Er der nogle der har erfaringer med sådan noget ??.
Bliver det nogensinde godt ?
Lige nu er jeg bare så trist og kan ikke se hvordan det nogensinde skal blive i orden


Jeg ved at billederne ikke er særlig hyggelige, men det er altså det jeg står med .. Jeg kan heller ikke finde ud af at vende dem rigtigt, så I må leve med dem som de er ;)

Billede

Dette er fra dag 1 hvor det lige var sket

 

Billede

Her er dag 6 hvor hævelsen har fået stingene til at give sig. Dagen efter var alle sting gået.

 

Billede

De to sidste billeder er fra i dag

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 erfaringer ja, desværre
Forfatter: 
Dato:  07-05-2016 09:14

Ja, sådan et stod min hest med for et par mdr. siden.

Jeg troede ikke benet nogensinde blev pænt igen, men det gjorde det.

 

Min blev ikke syet, da det startede, med et lille snit, som så sprang op :-(

Her stod den på bandage med kompress af honning i over en mdr. Brugte rigtig mange kompress indlæg, men tror det har gjort en kæmpe forskel.

Hver gang jeg skiftede det, så "poppede" det ud som på dit billede. Så skiftede i en fart.

 

Min fik pencilin i lang tid, da der var betændelse i såret. Til sidst var han så hævet i halsen, hvor han blev stukken. Det var så synd.

 

Men tilsidst begyndte det at bliver bedre og er i dag helt væk.

 

Så fat mod - det kan bliver bedre


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Røntgen?
Forfatter: 
Dato:  07-05-2016 10:55

Har du overvejet røntgen for at se om der er sket skade på selve knoglen. Vi havde for en del år siden en unghest der var blevet sparket, den første dage havde den en lillebitte hudafskrabning. Efter nogle dage havde den et kæmpe sår og benet var en stolpe.

 

Den reagerede overhovedet ikke på antibiotika, så vi fik taget røntgen, som viste en trykning på knoglen. Efter skift af antibiotika hjalp det.

 

Men vi har en veninde som var ude for noget tilsvarende og der viste røntgen en revne i knoglen, som der var gået betændelse i. Så den måtte opereres.

 

Men derudover så ER sår på benene længe om at hele, da blodtilførslen er forholdsvis ringe. Men med tålmodighed plejer de at blive rimeligt pæne.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-05-2016 17:00

Jeg har ikke fået taget røntgen, men det står øverst på to-do listen hvis det ikke snart retter sig. Eftersom såret blev syet og der ikke har været nævneværdig infektion, går dyrlægen ikke ud fra at der ikke er sket noget med knoglen.

 

Dejligt at høre at det kan blive bedre :)

Jeg arbejder selv på en dyreklinik og sagtens kan følge bekymrede ejere, og jeg er virkelig ikke en dyt bedre når det er mit eget kræ der er noget i vejen med. Min stakkels dyrlæge bliver spammet med billeder og opdateringer hver dag, og tager det meget pænt

 

Har overvejet at prøve Socatil som kan binde på væskende sår, for det er lidt svært at få noget til at virke så længe det væsker lidt. Er der nogle af jer der har prøvet det ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 sårbehandling
Forfatter: 
Dato:  07-05-2016 20:13

Måske er det en ide at forbinde med sølv - feks aqucel silver - det suger og sølv virker bakteriehæmmende og helingsfremmende.

For hypergranulation er det måske en ide med stærk hydrocortisoncreme - - det bruges til menneskesår.

Du skal ikke bruge begge dele samtidig.

Tænker det nok skal hele - men det tager tid ...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Honning omslag
Forfatter: 
Dato:  09-05-2016 23:57

vi brugte honning omslag - så fuldstændig ud som din hest's sår, og det var et større arb. At holde det fri for fluer, mv. Vi skiftede og vaskede såret hver dag i et par måneder, da dyrlægen desværre måtte ud og skære det fri for arvæv over et par gange men det sluttede heldigvis godt, og kan stort set ikke ses Idag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-05-2016 21:11

Et par måneder ??

Øj, kan det virkelig tage så lang tid at få bugt med det møg??.

 

Puha, jeg er godt nok træt af det allerede og det er han også. Han nægter at gå ud af boksen når jeg kommer, for han ved godt hvad der skal ske, så fra i morgen kommer han ud nogle gange hvor der ikke sker andet end gulerødder, så han ikke ender med at hade mig fuldstændig dybt og inderligt.

 

Der kom faktisk lidt sår på for et par dage siden, men nu er det bare helt forfra igen. Det er vokset og væsker en del, så dyrlægen må på igen i morgen. Vi har talt sammen flere gange om ugen og jeg sender jævnligt billeder så hun kan følge med i udviklingen.


Er der nogle der har prøvet laserbehandling for den slags?

Øv øv øv ......

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2016 21:42

Laserbehandlingen viste sig at være vejen frem :)

Dyrlægen skar det overskydende væv af og så fik han 2 laserbehandlinger med 3 dages mellemrum og se bare her:

 

Billede

Dagen hvor dyrlægen kom

 

 

 

Billede

Efter 2 x laserbehandling.

 

Jeg har selv smurt med Vulkatan de første 2 dage efter og nu med Intrasite. Han har en let forbinding på og der er næsten ingen snask når jeg skifter den.
Det er fantastisk !!!!!!

 

8
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider