Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bryllup dessert??
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 21:47

Hej,

 

Vi skal giftes til sommer, bliver ca. 60 personer, og jeg står selv for desserten. Forret og hovedret fra en kro som laver rigtig god mad, og så laver jeg dessert, bryllupskage til kaffen og natmad selv. Men jeg er gået på bagkøb med desserten, og ved nu ikke, hvad det skal være. Så hjælp!!

Det skal ikke være noget med kage, eftersom vi jo skal have kaffe og kage senere, og det skal allerhelst være noget, som kan laves i god tid, evt. fryses ned. Det må ikke kræve andet forberedelse end at det skal tages ud af køleskab/fryser og serveres, og det skal ikke involvere frugt, fordi vi simpelthen ikke kan hverken opbevare eller klargøre frugt til så mange mennesker. Samtidig skal det gerne være "spændende", så det passer til resten af menuen, hvor vi får ekstremt god mad ;) Jeg har overvejet islagkage, men synes at det kræver frisk frugt til, og så dur det ikke. Så kan I komme med nogle forslag til en eksklusiv dessertbuffet/menu, som det kan lade sig gøre at lave selv til så mange mennnesker?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forslag
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 22:41

...måske ikke det mest opfindsomme, men jeg fik engang nogle små "luksuspandekager" med en VOLD god is til

 

Jeg ved ikke helt hvad der var i pandekagerne udover banan, vanilie og at de var lidt amerikanske i størrelsen (små og tykke ).

 

De ihvertfald laves i forvejen så der bare lige skal anrettes og smides en dusk grønt et eller andet på

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 23:29

Hvad med en koldsskålsislagkage? Meget meget nem at lave og det smager bare godt. Den er dejligt let og synes den passer rigtig godt til sommer perioden. Den kan serveres både med og uden bær uden at være kedelig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 denne islagkage
Forfatter: 
Dato:  06-05-2016 08:05

Først - stort tillykke til jeres kommende bryllup

 

Denne her islagkage smager helt fantastisk i alt sin enkelthed, udelukkende bestående af få og gode råvarer. Den kræver ikke frisk frugt, men hvis man ønsker, kan du enten servere en lille klat hjemmelavet hindbær- eller jordbærsauce hertil og/eller rive blød nougat over. Den er SÅ nem, den krystallisere aldrig:

 

ULLA'S ISBOMBER

 

 

Ingrediernser:

 

1 Liter fløde

½ plade mørk marabou eller andet godt mørkt chokolade

8-10 Pasteruriserede æggeblommer

10 spsk. Strøget rør-sukker

1 god stang vanilie

1 rulle marcipan

Evt. revet blød nougat over og i kanten lækkert frugt.

 

Fremgangsmåde:

 

Pisk æggeblommer og sukker lysegult og luftigt

Pisk fløden stiv og vend i æggesnapsen

Put vaniliekornene i

Hak chokoladen groft og vend deri.

Frys isen i en glasskål

 

Før servering:

Tag isen op 15. min. Før servering

Vend den ud på et fad.

Overtrækkes med marcipan, så det dækker helt.

Pynt med frugt.

Evt. riv blød nougat ud over toppen eller si mørkt kakao.

 

I øvrigt:

Den rækker til ca. 10 personer.

Hvis man ikke gider bakse med marcipan når gæsterne er der, Kan man godt, når isen er helt frossen, vende den ud af

Glasskålen, overtrække den med marcipan og enten putte den

I glasskålen igen eller putte den på fadet og fryse den igen.

Hvis den driller, holdes glasskålen et øjeblik under vand.

Velbekomme J

HOV, TEKSTEN KOPIERET IND OG DRILLER LIDT.

 

Du kan jo evt. lave en halv portion og smage. Den lyder ikke af noget særligt, men tro mig, den er virkelig virkelig velsmagende og alle jeg serverer den for, ønsker opskrift bagefter.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dessert
Forfatter: 
Dato:  07-05-2016 22:32

Du kunne også lade bryllupskagen være desserten - så er der chance for, at gæsterne rent faktisk kan spise noget af den ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Fragilité m. hyldeblomst og hindbærcou
Forfatter: 
Dato:  16-05-2016 16:51

Også et stort tillykke herfra....Jeg ville lave Fragilité m. hyldeblomstparafait og hindbærcoullis - Som er en mandelmarengs m. hyldeblomstflødeis og hindbærsauce til. Du kan lave dem portionsanrettet og fryse dem ned, så er det kun at sætte dem på tallerkenen og hælde lidt hindbærsc. ved evt. pynte med et par kirsebær og servere en iskold muscat vin til....festligt elegant og nemt. Skriv, hvis jeg skal stykke en opskrift sammen.

 

Vh Lene

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vildt god Pavlova
Forfatter: 
Dato:  16-05-2016 19:02

Du kan lave bundene, cremen og de syltede appelsiner dagen før. Hav bundene i nogen poser og fyldet i en skål hver på køl. Det tager 3 min pr stk at anrette. Smager meget godt og luksuriøst.

www.femina.dk/mad/desserter/ chokolade-pavlova-med-syltede- appelsiner-og-pistacienoedder


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider