Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er priserne op vej op på hest ??
Forfatter: 
Dato:  28-04-2016 14:13

Hej er det rigtigt at priserne på heste er ved at komme op igen, synes godt nok at de har været langt nede spørger fordi at jeg nok snart skal i gang med at sælge mine, da jeg hellere vil havde og ride ponyer , så derfor vil jeg da lige høre om i har set eller hørt noget.

Kan i alle havde en rigtigt god dag derude.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  28-04-2016 14:43

På vej og på vej. Det ved jeg nu ikke.

 

Stutterierne og heste med kvalitet og potentiale kan sagtens sælges for de der 100.000 +++. Det er der vidst intet problem i.

 

Jeg tror det store problem ligger i vores alm. hobby heste - jeg vil ikke sige at prisen er på vej ned i hvert fald.

 

Når jeg har smug kigget lidt synes jeg - udfra både ridebilleder og video - at kvaliteten af hesten ikke matcher prisen. Prisen er sat for høj.

 

Nu er jeg selv i gang med at sælge hest for min elev. Vi har haft rigtig meget interesse i ham og han var også næsten solgt (desværre sprang køber fra lige ved handelsundersøgelsen, men sådan er det jo bare)

 

Men der masser af interesse og vi har haft en del ude at prøve. Nogle af prøvet at presse prisen - rigtig meget, men jeg har sat ham til det jeg ved han er værd. Man skal selvfølgelig heller ikke forære dem væk. Men man skal også være realtisk :)

 

Den hest jeg er i gang med at sælge er en Oldenborg med stamtavle, passet med alt, 13 år gammel, 165 cm i stg. Går LC i springning og har placeringer og går LB i dressur pt (mangler styrke til at gå LA) En rolig, trofast dreng som vil gøre alt for sin rytter. Meget lærenem og kvik. Går i skoven uden problemer, nem at stoppe. Kan rides af alle. Er redet bagfra og frem til hånden og ligger sig for sædet, ned til biddet. Ham har jeg sat til 38.000 kroner.

 

Hvis man kigger lidt på markedet - og vil finde det jeg har sat ham til, så er han sat for billigt. Der ville man skulle op i 45-50.000 kroner. Men vi ønsker også et hurtigt salg og et godt blivende hjem og jeg synes det er realtisk i følge hans gangarter og nuværende niveau i dressur.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Dejlig allround vallak sælges: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/348154/

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider