Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Karpaltunnel operation - skal/skal ikke?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2016 08:03

Hej

 

Vi har bygget nyt hus i 2015, og vi har lavet rigtig meget selv. Det betyder, at vi har knoklet som bare pokker. Jeg sidder foran en pc til daglig, og selvom jeg da synes, at jeg også laver meget i min fritid, så kan det på ingen måde sammenlignes med det knokkel, vi har været igennem.

 

Jeg har altid lidt af seneskedehindebetændelse i håndleddene, så jeg har været hårdt ramt under byggeriet, og blev derfor tjekket for karpaltunnelsyndrom. Konklusionen var klart, at man anbefalede operation. Jeg havde i et par dage to fingre, som var helt følelsesløse, men ellers mærker jeg det udelukkende som sovende fingre om natten, ikke andet, men det tager selvfølgelig nattesøvnen.

 

Nu er der gået lidt tid, og alt er faldet lidt til ro. Karpaltunnelsyndromet mærker jeg sjældent noget til, men hvis jeg laver noget "ud over det sædvanlige", som fx igår, hvor jeg er i haven i 6 timer, så har jeg prompte konsekvensen af det med sovende hænder hele natten. Så går der et par dage, og så er det fuldstændig væk igen. Så jeg synes jo ikke mine symptomer er nok til at lægge sig under kniven, men omvendt er det også rigtig træls, at jeg ikke kan lave noget, uden at få bøvl af det. Jeg har udelukkende problemet, når jeg har "overbelastet", så egentlig vil der vel være tale om en operation som symptombehandling på inflammationen...

 

Jeg har tænkt mig at jeg skal have nogle børn i løbet af et par år, og jeg har hørt at det skulle være ganske hårdt for hænder og arme, og så tænker jeg jo på, om jeg så til den tid får et langt større problem, end jeg har nu...

 

Så jeg er lidt i vildrede med, hvad der er fornuftigt at gøre. Kan i give nogle gode råd eller dele jeres erfaringer?

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv osteopati først
Forfatter: 
Dato:  23-04-2016 10:23

Hej

 

Jeg vil råde dig til at prøve osteopati.

Vi har i flere år, været rundt i systemet, med vores datter.

 

Det startede da hun var 16 år, til sidste blev hun tilbudt operation,da hun var 20 år.

 

Så blev vi rådet til at prøve osteopati og har aldrig fortrudt.

Det var faktisk 3 steder i ryggen, den var gal og IKKE i hendes håndled/arme.

 

Detter skal være inden en evt. operation.

 

Alt mulih held og lykke.


Hilsner fra Joan

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider