Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Marianne Helgstrand smykker
Forfatter: 
Dato:  15-04-2016 18:30

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde prisliste på Marianne Helgstrands smykker....

har googlet

men måske det ikke er for almidelige dødelige som jeg -

skal bruge gave til 18 årig heste pige og kan bare ikke finde priser og vil ikke udelukke - før jeg har set priser og ellers må jeg jo ringe derover

God weekend

0
0
Svar på denne tråd
 
 Google..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2016 20:05

Jeg fandt nu siden i første Google-forsøg:

helgstranddenmark.com/jewellery/

Hvis du klikker på et smykke, så kommer det frem i stort med pris (i Euro)

De enkle runde øreringe i hvidguld koster f.eks. 1000 Euro.

 

Håber det hjalp. :-)

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 køb noget andet
Forfatter: 
Dato:  15-04-2016 20:41

 

MÅ indrømme jeg synes det er skammeligt med de priser hun tager for sine smykker....

Bevares man kan jo bare lade være at købe dem, men ærligt kan jeg intet særligt se ved de smykker især priserne taget i betragtning.

Der er så mange smukke smykker og til langt mere rimelige priser.

Her er det vidst navnet der er steget hende til hovedet....

Er ret forarget... og ps jeg er ikke en af dem der har noget i mod Andreas Helgstrand, tvært i mod...

Men har generelt noget imod når folk prøver at tørre andre bag i...


venlig hilsen signe
10
5
Svar på denne tråd
 
 Hvad er der...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2016 21:55

.... at blive forarget over???

 

Ja, smykkerne er sindssygt dyre, men det er vel med smykker som med heste; man betaler for en herlighedsværdi snarere end en faktuel værdi.

En hest koster det, som sælger og køber kan blive enige om, der er ikke som sådan en fast kilopris, man kan gå ud fra.

Det samme gælder for smykker. Du betaler for designet mere end for materialernes værdi. Det er ikke sådan, at prisen på et smykke udelukkende bliver fastsat efter, hvor mange gram guld, der er brugt og for det antal sten, der er på smykket.

 

Derfor er jeg ikke enig i, at man bliver "tørret bagi". Man vurderer selv som kunde, om man synes at design og pris hænger sammen, og tager derefter stilling til, om man vil købe smykket eller ej.

 

Jeg kan faktisk godt lide hendes smykker, men de koster laaangt mere end jeg har lyst (og råd ) til at give for dem.

Fred være med det, hvis der er nogen, der vil det, skal de have lov til det, det kan jeg ikke se noget galt i.

 

Og så er det jo så viseligt indrettet, at hvis alle er enige om, at hendes smykker er for dyre, ja så er der ingen, der køber dem, ergo må hun sætte prisen ned eller lukke biksen


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

6
0
Svar på denne tråd
 
 Altså hvis jeg kunne
Forfatter: 
Dato:  15-04-2016 21:58
Hvis jeg kunne sælge smykker til den pris gjorde jeg det nu også ;-)

De heste de handler med er jo i en pris klasse hvor de smykker ikke er dyre, hvis rytteren også vil pyntes lidt.

 

Ridetanten

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2016 10:05

Nu har der lige været en udsendelse i TV om hendes husbond, da bliver hendes smykkekollektion også nævnt.

 

De appellere helt klart til det "publikum" de også sælger heste til. Hun sagde selv noget i stil med "har man råd til at købe en hest til et par mill (nóget i den retning), så har man også råd til at købe et smykke til 56000 kr"

 

Som en anden siger, hvis jeg kunne sælge smykker i den prisklasse, så havde jeg da også gjort det.


Sælges:

3 års vallak e. BH Zack

2 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan godt li' smykker. :D
Forfatter: 
Dato:  16-04-2016 10:49

Men de omtalte smykker finder jeg endog særdeles idéforladte. Sorry, men når der et sted stod at designet tog udgangspunkt i hesten og deres skønhed, så finder jeg dem temmelig ordinære og kedelige. Hvis man ser på andre smykke design som er oppe i tiden så minder de ret meget om hinanden.

Jeg havde håbet der var lidt mere unika over netop disse smykker.

At hun (de) kan sælge dem til de priser, jamen det er jo super.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

6
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-04-2016 12:28

Jeg må også sige, jeg er MEGET overrasket over de smykker.

 

Det er jo bare helt runde ringe, de fleste af dem. Det er der da intet unikt over.

Hvis man er heldig er der sat et hjerte i, så det ligner noget fra Glitter eller H&M.. Især de der hjerte-øreringe. Sådan nogle havde jeg da som barn, fra Wendy-blade.

 

Rigtig flot hun kan sælge dem til den pris, nogle smykker som er helt ordinære og simple, uden "noget" over dem der får en til at tænke, at de er specielle eller endda dyre.

Så stor respekt for at hun kan få biksen til at køre rundt, det må jeg give hende! Og som de andre siger, hvis jeg kunne lave smykker (eller noget som helst andet) der kunne sælge for de priser, så ville jeg da også gøre det!

Mere hellig er jeg ikke.

 

Men kønne eller specielle, ej. Jeg er selvfølgelig bare heller ikke målgruppen. Kan heller ikke se "heste-inspirationen".

 

Øv hvor er jeg kritisk, jeg håber du finder en god gave til konfirmanden! :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

11
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2016 13:10

jeg har en forventning om forskel på materialet....? tænker ikke fx H&M bruger x karat guld...

 

MH har i tidligere omtalte udsendelse udtalt at hun gik efter er andet design end det er ellers er på markedet pt, hvor vi oversvømmes af mottoet "hvis du ikke kan vinde, må du skinne".


Sælges:

3 års vallak e. BH Zack

2 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-04-2016 16:29

Nej selvfølgelig er der forskel i materialet, og det er jo også en del af prisen man betaler..

Jeg tænkte kun på designet, som jeg synes er meget kedeligt og ordinært. Men igen er jeg heller ikke målgruppen, og der skal nok være nogen der synes de er skønne.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-04-2016 12:47

Smykker har den værdi som kunderne vil betale - præcis som alle andre varer

 

Ja, hendes smykker er måske dyre, men hvis man prioriterer at vil betale for det og designet falder i ens smag, så er det jo ikke for dyrt :) Og ingen tvivl om, at der er mere kvalitet bag hendes smykker, end der er for billigere mærker.

 

Kigger man på mange vielsesringe (af dem jeg har set), så er de jo som regel også helt enkle og ligger da gerne på den anden side af 10.000,-

 

Jeg har selv valgt at betale lige knap 15.000,- for en ring. Den er fantastisk og jeg ELSKER den! Jeg ville ALDRIG have betalt så meget for et smykke, men lige den ring gik i hjertet på mig. Måske det sker igen i fremtiden, men det tror jeg nu ikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smykker
Forfatter: 
Dato:  17-04-2016 13:09

 

Det står heldigvis enhver for om man syntes om de omtalte smykker. Designet ligner noget der var hot for ca. 1 år siden...

 

Uanset om man kan vinde eller skinne, så skal man huske, at

"det er ikke alt guld der skinner".

Det er en gammel talemåde der måske er værd at genopfriske.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

4
0
Svar på denne tråd
 
 anette ..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2016 16:04

hedder det ik : ikke alt, der glimter, er guld ;-)

 


hilsen jeanett

3
0
Svar på denne tråd
 
 Konfirmation
Forfatter: 
Dato:  17-04-2016 18:01

Her er et forslag til smykker til hestepigerne, som er i en mere medgørlig ende - og som så faktisk ER unike smykker ;) :

 

www.faraos-hest.dk/shop/ frontpage.html

 

Der tror jeg du kan få lavet noget, der vil bringe glæde hos enhver hesteglad konfirmand :)


 

 

- Julie (med Milagro og Mimira altid i hjertet <3 )

6
1
Svar på denne tråd
 
 Hvis hun kan sælge
Forfatter: 
Dato:  18-04-2016 18:37

de smykker til den pris beviser det bare at den sidste idiot ikke er født endnu..

 

Hun må simpelthen slå sig på lårene af grin..

 

Jeg er helt klar over at der er forskel på hvilket materiale der anvendes i forskellige produktioner men hold nu op hvor jeg synes at f.eks Julie Sandlau bare laver smykker der er SÅ meget finere


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

9
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-04-2016 21:48

Min kæreste gav mig det smukkeste armbånd fra lige præcis Julie Sandlau, så hun får også en varm anbefaling herfra, nu når hun nævnes.

 

De er meget feminine og smukke, ikke så "chunky" som nogle smykker kan være.

 

Og så skal vi huske vores "egen" Sascha herindefra, der også laver smykker til hestefolket:

www.facebook.com/ pegasushorsejewelry/?fref=ts


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

5
0
Svar på denne tråd
 
 TIL GRIN
Forfatter: 
Dato:  20-04-2016 10:54

folk der køber er så meget til grin for deres penge...så grimme og kedelige smykker skal man lede længe efter



1
2
Svar på denne tråd
 
 Smykker
Forfatter: 
Dato:  20-04-2016 12:33

Priserne er vel ikke specielt høje i forhold til f.eks. Georg Jensen-smykker, som også er kendt for et meget skrabet design. Og dem er der rigtig mange købere til.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lenuccia
Forfatter: 
Dato:  21-04-2016 18:17

Priserne er da i en helt anden liga, ens GJ smykkerne? :)

 


 

 

- Julie (med Milagro og Mimira altid i hjertet <3 )

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lenuccia
Forfatter: 
Dato:  21-04-2016 18:18

...Måske du har overset, at det på MH smykkerne er angivet i euro og ikke kroner ;)


 

 

- Julie (med Milagro og Mimira altid i hjertet <3 )

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smykker
Forfatter: 
Dato:  21-04-2016 19:15

Nej, jeg er klar over, at priserne er i Euro.

Priserne mellem Helgstrand og Georg Jensen er ikke så forskellige, hvis man sammenligner smykker af samme materiale, f.eks. hvidguld som Helgstrand bruger en del. Det er jo ikke fair at sammenligne prisen på sølvsmykker med prisen for guldsmykker, for der er stor forskel.

Se her: www.georgjensen.com/da-dk/smykker/ oereringe

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2016 21:39

Jeg forstår slet ikke hvorfor det er så vigtigt at fokusere på hvor høj prisen er, at folk er for dumme at bruge så mange penge på smykker og hvorfor hendes design skal svines til på den måde?

 

Det er vel frit for folk hvad de vil bruge deres penge på? Og designet, tja, kan man ikke lide det, så find noget andet.

 

Havde jeg pengene kunne jeg sagtens finde på at investere i hendes ene armbånd, det er fantastisk enkelt, simpelt og alligevel lige det touch der giver "wow" effekten - i hvert fald for mig.

7
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-04-2016 11:57

Fordi sådan er verden. En person med et enddog særdeles velkendt efternavn, udgiver nogle ufatteligt kedelige/intetsigende smykker, til priser der koster det hvide ud af øjnene.

 

Selvfølgelig bliver det da kommenteret på det! Jeg er overrasket over, at du er overrasket :D

 

Jeg kan godt se det er nederen, når du nu selv godt kan lide dem. Men man må altså forvente at folk løfter øjenbryn over det.

Der er rigtig mange mennesker, der bruger deres efternavn til at "malke" penge ud af folk, og jeg tror vi er nogen der ser dette ske her, og derfor reagerer.

 

Og selvfølgelig skal man købe det, hvis man kan lide det.

Men man kan ikke være overrasket over, at folk reagerer :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
3
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-04-2016 12:06

Det jeg ikke forstår er behovet for at kalde folk dumme, hvis de vælger at bruge penge på hendes smykker. Hver sin smag! Jeg kan heller ikke lide alle hendes smykker, mens noget andet af hendes er rigtig fint.

 

Jeg synes det er en mærkelig forklaring, at fordi hun har et kendt efternavn, så er det helt okay.

I din verden Sophie, er hendes smykker kedelige og inersigende og har dermed intet værdi for dig. Dem der kan lide hendes smykker, ved at kvaliteten er høj, jamen de føler sig ikke "malket" af hende. Det er ikke anderledes med andre designeren.

 

Vi kan evt. vende den om - jeg er ikke specielt glad for Julie Sandlau smykkerne, de siger mig ingenting, men skal jeg så begynde at sige at jer der kan lide dem, er for dumme at bruge penge på så grimme smykker?

 

Smag kan man ikke diskutere, det samme med prisen. For dig har Helgstrand smykkerne ikke en høj værdi, det har de for dem der kan lide dem. Jeg er glad for Georg Jensen smykker, ergo er jeg villig til at betale for dem, selvom andre synes de "koster det hvide ud af øjnene", for nu at bruge dit udtryk.

En vare har den værdi kunden er villig til at betale for at eje genstanden! Sådan er verden nu engang bare indrettet.

7
1
Svar på denne tråd
 
 Dagens griner.
Forfatter: 
Dato:  22-04-2016 14:57

 

For at få en helt 'down to earth' mening om omtalte smykker så viste jeg øverste link til min mand.

Han sagde: SUPER endelig smykker til ringriderfolket.

Han kunne især godt li' når der var den lille ring med som de rider om, til kongetitlen.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-04-2016 18:51

Jeg opfatter smykkerne i sammen kategori som f.eks. Louis Vuitton-tasker.

De er vanvittigt dyre, prisen ligger langt over, hvad man objektivt kan sige at de er værd, uagtet at de formentlig er lavet af kvalitetsmaterialer.

Man betaler for designet, som man så kan lide eller ej, og, især, for navnet. Så kan man så diskutere, om Marianne Helgstrand har skabt sig et navn, som er så mange penge værd...

 

At sige at folk er dumme, idioter og til grin, hvis de køber hendes smykker, synes jeg ikke helt er fair.

Hvis man vil give så mange penge for hendes smykker, og iøvrigt synes at de er pæne, og har råd til det, så står det da én frit for at købe dem, også uden at man derfor er lallende idiot.

 

Det kan vel næppe heller kaldes at "malke" folk for penge, da hun kun kan sælge sine varer, hvis der rent faktisk er nogen, der gider at betale for dem. Og det ved vi jo reelt ikke, om der er

 

Jeg synes, at Louis Vuitton-tasker er dødkedelige og absolut ikke flere tusind kr. værd, men jeg respekterer, at andre synes, at de er pæne og gerne vil betale så meget for dem.

På samme måde har jeg det med MH's smykker. Nogen af dem synes jeg er pæne, men jeg ville aldrig give så meget for dem. De er der så tilsyneladende andre, der gerne vil, og det skal de så være velkomne til.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

10
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-05-2016 15:07

Har set smykkerne IRL.. Synes flere af dem er rigtig smukke.. Men de koster selvfølgelig ligeså meget som alle andre smykker i hvidguld eller rødguld.. Og stenene koster selvfølgelig også.. I øvrigt er de inspireret af en bidring. Deraf den runde form..

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gjdioekk
Forfatter: 
Dato:  17-05-2016 08:27

Jeg er fuldstændig enig med særlig dig Ibh. Det er en underlig sær tendens sådan at sidde bag skærmen, og ytre sin mening i lidet flatterende vendinger.

Hvorfor pokker har fremmede mennesker en holdning til hvad andre bruger deres penge på. Og hvordan andre tjener deres penge? Fornemmer jeg lidt misundelse her?

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-05-2016 11:41

Fald nu ned. Igen: man kan simpelthen ikke forvente, at folk ikke kommenterer på det.

Derudover er jeg lidt træt af, at i bliver ved med at skyde mig i skoene, at jeg har kaldt folk dumme og alle mulige andre nedsættende ting, for det har jeg ikke. Hold nu :)

 

Ingen misundelse her, heller ikke på folk der bruger 10.000+ kr på en taske fra et mærke, som jeg synes laver grimme ting.

Det er da fedt at de bruger penge på noget de kan lide! Mit computer setup har kostet ca. 12.000 kr (har selv sparet op), så jeg rynker sørme ikke på næsen over, at folk bruger deres penge.

 

Men ligesom folk synes det er vanvittigt at bruge så mange penge på en stor grim støvsamlende computer, så synes jeg og andre altså det samme om andre ting.

 

Det er et debatforum, og hvis vi er nogen der synes det er helt hen i vejret, så må man altså gerne skrive det. Især når der er tale om en person med et kendt heste-efternavn (så længe man ikke sviner til, selvfølgelig).

Det kan jeg så se at mange er uenige i, men det kunne jeg sådan set ikke vide i var, før jeg skrev. For mig er det nemlig nogle acceptable ting, jeg har skrevet. Så længere er den faktisk ikke, men fint i tilkendegiver at i ikke synes de skrevne ting er ok

 

Og igen, stop med at skyde mig i skoene at jeg har kaldt folk grimme ting. Jeg har kaldt smykkerne kedelige (uha, smid mig i fængsel), men i skal stoppe med det andet der, for det har jeg med vilje aldrig skrevet, velda

 

God dag, nu vil jeg gå en tur i nogle støvler af et kendt mærke, som mange synes er grimme, og jeg vil være aldeles ligeglad

For vi kan ikke alle have samme mening om ting.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

5
2
Svar på denne tråd
 
 Rolig nu...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2016 13:10

... Sophie

 

Selvfølgelig har du da lov til at synes, at smykkerne er for kedelig og dyre, intet galt i det Især, fordi du gør det velargumenteret og uden at nedgøre nogen, hverken MH eller hendes købere

 

Der er ingen, der siger at DU har sagt, at folk, der køber de omtalte smykker, er dumme. Men det er der andre i tråden, der har. Eller ihvertfald er de en som siger, at man er idiot, hvis man gør, og en anden, at man er til grin for sine penge, og det lugter sgu lidt af misundelse.

En tredje er "forarget" over priserne. Jamen, herregud, hvis der er nogen, der synes, at smykkerne er ganske vidunderlige og gerne vil betale spidsen af en jetjager for dem, er der efter min mening intet at være forarget over.

 

Så god spadseretur i dine (måske ) grimme støvler


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

2
0
Svar på denne tråd
 
 WHAT..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2016 13:29

Sophie/ Støvler i det her vejr?


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaa........
Forfatter: 
Dato:  17-05-2016 19:59

Vi har jo heldigvis hver sin smag.

 

Havde jeg mange penge i overskud, jamen så kunne jeg da godt finde på at købe et af hendes smykker, for jeg kan godt li de er så enkle.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider