Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Billig ferie - Danmark
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 10:17

Ja kort og godt hvor skal man tage hen hvis man vil på en billig sommerferie i Danmark ?

 

Kæresten og jeg fylder begge 30 her til sommer og skal holde en fest - det gør desværre at jeg igen i år ikke har råd til at tage på ferie. Men jeg vil enormt gerne lidt væk hjemmefra.

 

Vi kan låne mine forældres Autocamper, og da vi bor helt nede i det sønderjyske tænkte jeg at vi kunne køre på rundfart i DK.

 

Men hvor skal vi køre hen - uden at det bliver vildt dyrt

 

Jeg tænker vi i hvertfald vil et par dage til Skagen men ellers er jeg lidt blank.


Det skal kun være Jylland - evt. fyn, men de andre øer er udelukket da det bliver for dyrt med færge/bro osv.

 

Hvis I har nogle gode ferie minder fra et sted i DK så kom med buddene så sammensætter jeg en rute vi kan køre ;) Jeg tænker vi kun skal være det samme sted 2 dage så vi kører rundt omkring

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 10:30

Når i bor i det sønderjyske ville jeg da også overveje Tyskland, her er mad og diesel en smule billigere, og der er mange skønne steder.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Skal lige siges
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 10:31

At det må gerne være steder hvor man kan se/opleve noget. Altså så vi måske kun er et sted et par dage men tilgengæld får set noget.
Om det er kultur, natur eller andet er jeg åben for.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tyskland ville også
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 10:45

være fint - men igen skal jeg have ideer til hvad vi skal se..

 

Vi vil nok max køre de der 500 km ned i Tyskland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 et forslag
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 19:18

en ting som kan være værd at se og som er helt gratis

er vildhestene på Langeland

 

her er rigtig mange flotte steder. der er 3 steder med vildheste.

der er også langelandsfortet - det koster dog penge at komme ind

 

Bor selv på sydlangeland, og der er er rigtig mange flotte steder som man kan se hernede.



0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 19:44

som sagt vil jeg helst undgå øerne da det simpelthen er for dyrt med færge osv....

0
1
Svar på denne tråd
 
 Langeland.
Forfatter: 
Dato:  15-04-2016 03:08

Du kan køre fra Fyn til Langeland via Svendborg, uden at skulle af med bropenge/færge, så vidt jeg lige ved.

Vi var i Blåvand sidste sommer og det er en hyggelig by og smuk natur. Forrige sommer lejede vi sommerhus ved Ringkøbing fjord (Nymindegab) Også smuk natur og der er noget fuglereservat.


/Tina

 

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du ikke kan komme ud i verden...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2016 07:15
.. Så lad verden komme til dig...

Vi har lidt af det samme, vi regner ikke med at tage på ferie, udover at besøge venner andre steder i Danmark.

Til gengæld har vi en ven, som bor i England vi savner at ses med.
Vi vil nok lokke vedkommende hen til os, og så undersøge alt der er at vise frem og vise det frem!

Det gode er, at man provokeres til at sætte ord på det gode ved egen landsdel og se på egen landsdel med friske øjne, når man nu opdaterer lokal historie med videre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tyskland
Forfatter: 
Dato:  15-04-2016 07:24

Hej

Hvis I vælger at køre sydover så er her lidt ideer:

 

Hamborg skulle være blevet ret in at besøge, det er godt nok en del år siden jeg var der, men så vidt jeg husker en hyggelig by

 

Hvis I vil køre lidt længere og opleve noget natur, så er der Harzen - masser af bjerge og vandreture og hyggelige små byer

 

Alternativt ud til vadehavet nede ved Bremerhaven - der ligger en "halvø" mellem Bremerhaven og Wilhelmshaven hvor der er dejlig natur og gode vandre/cykel muligheder (har dog kun været der om vinteren)

 

Tyskland er en kende billigere også at campere i end DK, især hvis du vælger at køre uden for højsæsonen,

Det kan evt betale sig at være medlem af DCU, der kan man få OK rabatter

 

Hilsen Anne

 


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 langeland er godt nok en ø men...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2016 19:02

langeland er nu brofast med fyn - via tåsinge (hvor man får verdens bedste is og her ligger valdemar slot)

 

Det sydfynske øhav er meget populært at besøge. pænt sagt så er det det vi lever af.

I Ristinge ligger en af danmarks bedste stande.

 

Men det er nu ikke første gang at jeg hører at folk tror at man skal med færge herover. derfor er det nok også et besøg værd.



2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-04-2016 12:33

Jeg elskede Rømø da jeg var på ferie der som barn!

SÅ hyggeligt! Og man kunne ride heste nede på stranden.

 

Som Fynbo må jeg også slå et slag for vores grønne ø, vi har selv sommerhus på Nordfyn, stedet hedder Hasmark og har en fantastisk strand! Der er en campingplads med vikinge-tema, meget hyggeligt.

Som sagt smuk og dejlig strand, vi har gået mange ture, der ligger fine "gammeldags" sommerhuse ned til vandet som er hyggelige at gå forbi og se på.

 

Man kan gå helt ud til Enebærodde hvis man har lyst og gerne vil have nogle kilometer i benene.

 

Fra Wiki:

"Enebærodde er en 6 km lang og 20 til 750 meter bred landtange på Nordfyn mellem Kattegat og vestsiden af Odense Fjord. Tangen er Fyns største sammenhængende hedeområde og er opkaldt efter de enebærbuske, der vokser på heden".


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Silkeborg...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2016 19:51

...er vi meget glade for. Dejlig by, fantastisk natur og lækre badesøer. ? Der er mange campingpladser.

 

Børsmose synes jeg også er fin, hvis man er til lange vandreture langs vandet og i plantagen. Der er en rigtig dejlig naturcampingplads i klitterne.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad kan I lide.....
Forfatter: 
Dato:  16-04-2016 21:02

Hvad kan I lide/interesserer jer for ?

 

Kæresten og jeg har fx en svaghed for at lede efter forsteninger - og der er Fur jo godt, Gram grusgrav, Mariager fjord ect - her er google din ven, som med så meget andet.

 

Er det stranddaseliv - så finde de gode strande via google.

 

Vil I se historiske byer - så er Ribe jo flot, Den gamle by i århus, Ebeltoft, Mariager, Kolding, Odense.

 

Ud at fiske - tjek om der ikke sejler både ud med turister fra en havn i nærheden.

 

Små museer - ofte billige at komme ind på, og spændende.

 

Min kæreste er vild med gamle jernbaner - så vi har været på små lokale jernbanemuseer, og går gerne ture langs nedlagte jernbaner.

 

Lej en kano for en dag på gudenåen - og tag en stille drivedasetur ned af åen.

 

Tjek det område I gerne vil besøge via "Visit xxx" Fx Visit Nordjylland - i sommerperioderne der er der masser af aktiviteter og arrangermenter. Fx middelalderfestival i horsens, dyrskuer ect.

 

Kæresten og jeg elsker at holde ferie i Danmark, og kører en masse ture ud og kigger i det danske landskab - ofte uden en fast plan men med mulighed for at stoppe og deltage i lokale arrangementer, hvis de lige interesseret os.

 

MVH Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider