Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 heste trailer
Forfatter: 
Dato:  10-04-2016 10:33

Skal man have et bestemt kørekort for at køre med heste? Og hvad er kravene? Synes det er rigtigt besværligt at læse om

0
0
Svar på denne tråd
 
 22222222222
Forfatter: 
Dato:  11-04-2016 07:28

Der er ingen bestemt kørekort til at køre med hest,

MEN

Der er regler for kørsel med trailer.

på siden af traileren står der T ( totalvægt ) den vægt skal du se om din bil må trække. står på registreingspapirne.

Hvis den må dette, så skal du lægge trailerens totalvægt, sammen med bilens totalvægt.

Hvis begge det "tal" du får ud af dette er mere end 3500.00 så skal du have et BE kørekort, for at må køre med traileren.

 

Sådan meget 4kantet skåret ud...

 


:O)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Har du oplysningerne ...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2016 08:22

Sportsbolle - det er ikke helt korrekt det du skriver.

 

Fx har jeg en bil, der på krogen må trække 1.500 kg. Min trailer har en T(totalvægt - egenvægt + lasteevne) på 2.000 kg.

Traileren vejer ca 725 kg (mener jeg).

 

Den trailer med mine to islandske heste, må jeg gerne køre med,da jeg har kørekort taget før 1. maj 2009. (dog kun i DK)

 

Sp hvis man har oplysningerne på trailer, bil og hestenes vægt, så kan man nemt regne ud, om man må køre med eller uden særligt trailerkort.

 

Hvis du har taget dit kort efter 1. maj 2009, så er det mere sandsynligt, at du skal have et kort til trailerkørse end hvis det er taget før. Men det kommer helt an på bilen og trailerens totalvægt.

 

Her er en beregner: (du skal som sagt have oplysninger på bilen og traileren, hvad må bilen trække på krogen, hvad er trailerens totalvægt, hvad er bilens tilladte totalvægt)

www.fdm.dk/biler/trailer- campingvogn/beregner-til-trailer- campingvogn

 

Men ja, der er mange regler - og de regler der gælder for hvilke heste du må køre med mm. de er altså heller ikke så nemme.

0
0
Svar på denne tråd
 
 en god retningslinje
Forfatter: 
Dato:  13-04-2016 12:30

Der er forskellige regler alt efter hvornår ens kørekort er taget, men med den model Sportsbolle kom med, så er du sikker på at køre lovligt.

 


Hilsen Helle

 

Dejlig hest sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/348154/

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider