Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Briller!
Forfatter: 
Dato:  07-04-2016 17:07

Hejsa

Jeg skal have nye briller. De gamle er blevet ridsede, og det er mere end 10 år siden, jeg sidst fik tjekket mit syn.

 

Det valgte jeg så at få gjort i dag. Inden tidsbestilling spurgte jeg til prisen på brilleglas, da jeg overhovedet ikke aner, hvad de koster i dag (og kan ikke huske, hvad jeg gav for 10 år siden). Jeg var ved at falde bagover, da der blev sagt fra 2.500 kr. og opefter for enkeltstyrkeglas. Dertil lægges et stel, og de 'billigste', de havde i forretningen, var på 2.100 kroner. Jeg skal muligvis have flerstyrkeglas, og så er vi oppe på mindst 7-8.000 kroner i sidste ende. Det synes jeg, er mange penge for briller! Nuvel, jeg valgte ikke den billigste kæde, men en anden kæde - måske den dyreste - det ved jeg ikke. Jeg vil gerne handle lokalt, og det er denne her forretning.

Mit spørgsmål er nu: Er det ikke vanvittigt meget for et par briller? Til sammenligning koster en laseroperation godt 30.000 kroner for begge øjne.

Da jeg i forretningen sagde, at det blev for dyrt, og at jeg derfor ikke ville have tjekket mine øjne (det er normalt kun gratis, når man også køber briller - smart), blev der mumlet noget med nogle rabatter og tsk tsk tsk og så er vi måske nede på 1.500 kroner for glassene. Og i øvrigt ville de gerne lave en synsprøve, så kunne vi tale om det bagefter. Det blev så gjort, og nu står jeg her med nogle prøvestel, jeg har fået med hjem. Virkelig pæne, og jeg anerkender, at der er noget, som hedder service, kvalitet osv.

MEN alligevel.

Hvad synes I om prisen? Jeg er bare nærsynet, og mit syn var blevet en anelse dårligere ift. mine nuværende briller.

Hanne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Briller
Forfatter: 
Dato:  07-04-2016 18:18

Jeg har lige fået mit første par briller. Alderen begynder at trykke . Jeg gav 798kr pr glas (enkeltstyrke med antirefleks og hærdning). Stellet jeg valgte var rimelig dyrt, 3198kr. Butikken kørte en kampagne på stel af det mærke (Nine Edge), og der var derfor 20% rabat på både stel og glas, og prisen endte på 3835kr. En laseroperation holder vel heller ikke evigt, da synet forandrer sig med alderen?


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-04-2016 18:42

Ork ja. Når man er oppe i min styrke, og gerne vil have et par pæne ungdommelige/smarte briller, så er det prisen :(

Samtidigt skal jeg have de absolut dyreste glas, fordi min styrke er så høj at man er nødt til at lave dem så tynde som muligt (de dyreste glas). At de så stadig efterlader røde mærker på min næse, ja det siger noget om tyngden :P

Jeg husker ikke den eksakte pris, men MANGE tusind kroner. Det mikro lille tilskud fra Danmark var en dråbe i havet.

 

Jeg var heldig at få rabat, fordi jeg i forvejen har kontaktlinseabonnement hos Synoptik.

 

Men jeg venter skam bare på, at min styrke har stået stille længe nok til, at jeg kan få dem laseropereret. Det er om at få det gjort så tidligt som muligt, så operationen holder længst tid, inden man begynder også at blive langsynet oveni.

 

Min far fik operationen da han var i 40'erne, og alligevel siger han at det er det bedste han nogensinde har gjort for sig selv.

 

Da min styrke er over -6 kan jeg få det betalt af Danmark, så hut jeg visker. Men det er stadig et krav at man har en hvis alder + ens styrke har stået stille i x antal tid.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja dyrt..
Forfatter: 
Dato:  07-04-2016 21:15

Jeg har før fået briller lavet hos synoptik i den prisklasse, men de sidste to briller har jeg fået lavet hos Louisnielsen. De kører ofte en masse gode tilbud på stel. Jeg slap med under 3000 kr for to briller, med flerstyrkeglas og antirefleks.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Briller...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2016 22:03

Kommer måske også an på hvor meget brillerne "skal kunne" - ordentlige briller koster deropad, avs. Men synes det lyder MEGET dyrt, med 7.-9.000,- for et sæt briller.

 

Louis Nielsen har lige kørt kampagne, så jeg fik 2 par briller til 100,- pr par, det er så meget billigt standard stel og ikke nogen fancy glas. Men er faktisk okay imponeret indtil videre over stellene, de er ikke grimme eller dårlige, der var et stort udmærket udvalg :)

 

Så det kan jo gøres okay billigt, afhængig af hvad man går efter.

 

Tænker at hvis man starter helt dernede, må det kunne gøres billigere end 7.-9.000kr, afhængig af hvad stel og glas man har brug for? :)


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det tænkte jeg også...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2016 06:43

Tak for de mange svar!

 

Jeg har også set tilbuddet fra Louis Nielsen, og det er utroligt, at der er så stor prisforskel. Nuvel, det handler vel lidt om service, kædens størrelse og frem for alt det anvendte tekniske udstyr i forretningen. Men alligevel!

 

Jeg tror, jeg lige så stille leverer prøvestellene tilbage og eventuelt betaler for synsprøven og derefter ser mig om efter en mere prisbillig løsning.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 kvalitet koster
Forfatter: 
Dato:  08-04-2016 07:28

Ja undskyld mit ordvalg, men kvalitet koster

 

Kender flere der har modtaget briller fra feks Louis Nielsen til en dejlig billig pris, men hvor brillerne ikke opfylder de kriterier der er hos brugeren.

 

Min egen mand inkl. Han endte derfor op med alligevel at købe hos Profil optik til 12.000 kr(+ prisen for de ubrugelige briller fra Louis)- så jeg synes faktisk 7000 er billigt.

 

Både han og jeg er laseropereret.

 

min OP er nu over 10 år gl og jeg har kun ændret synet en lille smule dvs har nu -0,25 på begge øjne, så ja inden for kort tid (få år skal jeg enten have ny OP eller læsebtiller.

 

Min mand valgte at få samme syn på begge øjne på trods af sin bygningsfejl da han skulle igenem OP dvs ikke få et øje som læseøje og et som se langt øje, så hans OP holdt kun få år, hvilket han var informeret om, altså at læsebrille hurtigt ville blive nødvendig.

 

Jeg er absolut for laser OP- men jeg er også for optikere der er uddannet i god kvalitet. en synsprøve hos Louis tager max 15 min- hos profil optik målte de min mands øjne efter han havdde valgt stel osv så læsefelter mv blev placeret korrekt, det tog en lille time- hos louis blev der blot sat et kryds manuelt hvis det skulle være.

 

 

Karina

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaa....
Forfatter: 
Dato:  08-04-2016 08:18

Mine synsprøver hos Louis nielsen har taget mere end 15 minutter. De er uddannet lige så vel som dem hos de andre kæder. Kender en af dem der arbejder hos dem.

 

Jeg har det lidt med briller som det at handle ind i en dagligvare butik. Hvorfor betale mere for varen, hvis du i nabobutikken kan få en lige så god vare bare til halv pris.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

3
3
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-04-2016 10:00

Men de "snyder" altså også lidt med deres lokke-tilbud :)

 

Så-og-så stor rabat på stel. Jamen flot, stellene er jo det billigste ved at få briller!

 

Det er glassene der koster kassen - og hvis man har høj styrke som mig, så KAN man ikke vælge de billige glas, for de laves slet ikke i størrelse dobbelt-hinkesten.

Jeg er tvunget til at købe de dyreste glas, også selvom jeg faktisk ikke er interesseret i anti-refleks og hvad det ellers hedder. Kun fordi jeg skal have dem i det tyndeste materiale.

 

Jeg var glad kunde hjos Louis Nilsen som barn, da styrken ikke var så slem. Men det er rigtigt at de bare sætter et krys på glassene, ud for dine pupiler.

Da jeg blev voksen og selv skulle betale, valgte jeg briller fra Synoptik, som er den eneste kæde i Danmark med certificeret undersøgelse, hvilket for mig er vigtigt da jeg skal passe meget på mine øjne.

 

De dyreste glas, for mig, kostede 3000-noget. Dem skal man have to stk af, og så et smart stel oveni. Som sagt fik jeg rabat da jeg allerede havde kontaktlinser hos dem.

 

Jeg elsker den service de giver. Havde ødelagt mit etui til mine helt nye briller, så fik jeg et nyt gratis. De gav mig også gratis saltvand til linserne, da jeg var strandet på ferie i den anden ende af landet uden pung (don't ask ) De slog mig op i systemet og kunne se jeg var kunde, så hjalp de gerne.

De retter brillerne gratis + renser dem gratis med ultralyd.

Og så synes jeg de er dejligt grundige med deres certificerede undersøgelse, den får jeg en gang om året for at tjekke mine øjne er OK med linserne, hvor de også præsenterer nye linser på markedet som jeg, gratis, får med hjem så jeg kan prøve dem.

 

Ja, pris og kvalitet hænger sammen, men jeg kan godt forstå nogle vælger en billigere kæde, for det andet er skam dyrt.

Men jeg har det sådan lidt.. For mig personligt bliver det mega dyrt uanset hvad pga min styrke, så lægger jeg gerne de ekstra penge for fantastisk service og nogle gode briller som jeg er glad for mange år frem!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hold dig væk fra..
Forfatter: 
Dato:  08-04-2016 10:09

Hejsa

 

Min erfaring er altså, at kvalitet og pris hænger sammen. Mit råd til dig er, at holde dig langt væk fra Louis Nielsen.

 

Jeg har selv købt briller hos dem, hvor de reklamerede med 2 par fra 495 kr. inkl. stel. Men for det første endte det langt dyrere (omkring 3000 kr), da der naturligvis skal antirefleks og hærdning osv. på glassene. For det andet jeg oplevede altså også, at kvaliteten på disse briller var langt, langt ringere end kvaliteten jeg havde både inden og efter.

 

Glassende blev nemmere ridset - Faktisk havde jeg kun det ene på en enkelt gang, inden der en synlig ridse i syndsfeltet, som de ikke kunne gøre noget ved. Brillerne jeg havde før, havde hesten "sparket" af med forbenene flere gange, mens jeg striglede ben, så de havde fået tur hen af staldgulvet uden at de fik ridser! Dvs. jeg faktisk kun havde et par, for briller med ridser i synsfeltet, kan man altså ikke bruge.

 

Glasset i Louis Nielsen brillerne "krakellerede" nærmest (godt nok først efter nogle år, men alligevel), så de til sidst ligende et par glas fra er hurlumhejhus i tivoli. Det skete også for min brors briller.

 

Min far har ligeledes købt et sæt briller i Louis Nielsen, og efter få år var begge glas så gule, at det lignede, at de havde ligget i blød i tis - Min far er ikke-ryger, så det er ikke røg farven kommer af, selvom det er en nærliggende tanke.

 

Jeg går ikke i Loius Nielsen igen, for det passer simpelthen ikke, at kvaliteten kan sammenlignes med Thile, hvor jeg ellers køber. Jo måske hvis man sammenligner med Thiles billigste glas med Louis Nielsens dyreste, men så er prisforskellen nok også forsvundet.

 

Tænk på hvor længe du havde dine gamle briller. Det kan simpelthen ikke svare sig at spare et par tusinde kr. nu, og så fortryde kvaliteten bagefter Jeg ærgede mig mange gange over mine briller fra Louis Nielsen pga. de dårlige glas (selvom de var både hærdet og hvad man ellers kan få gjort), og det gider jeg ikke igen.


Venlig hilsen


Rosen

4
1
Svar på denne tråd
 
 Oplevelser.
Forfatter: 
Dato:  08-04-2016 16:24

Jeg tror det er meget forskellig hvad folk oplever.

 

Min man købte brille til 10 tusind i en såkaldt kvalitetsbrillebutik, der gik ikke lang tid før glasset begyndte at falde ud. Det eneste butikken ville gøre var at komme nye skruer i, som ikke afhjalp problemet (vi var der ude gang på gang). Det betød at knap 5 år efter, så faldt det ene glas på gulvet og blev så ødelagt at det skulle skiftes ud. Det kunne vi gøre for 7000 og det var inkl. Rabat + 7-8000 til nye skærmbriller fordi han trods prisen ikke kunne bruge dem til skærm også (Vi valgte fra)

 

Jeg har haft briller til 5000 kr fra et andet sted end min mand købte og bevares de var da fine, men med mit brug så var de ødelagt efter 2 år. (Ridset i glasset)

 

Så både min mand og jeg er gået til Louis Nielsen.

 

Jeg har fået briller til 800 kr som folk roser fordi de ligner modebriller, og de har holdt i 2 år trods jeg er HÅRD ved brillerne. Faktisk har jeg ikke en eneste ridse, trods jeg smider mine briller forskellige steder, arbejder med støv i hverdagen og ofte lægger dem med glasset nedad. Jeg har absolut ikke passet på, for de kostede jo nærmest ingenting!

 

Min mand har fået to par briller, et med glidende overgang og et par skærmbriller også med glidende overgang (der så passer til afstand både til skærm og til tastatur), begge par kostede tilsammen 5000 og holder fint indtil videre.

 

Vi er begge indehavere af diverse bygningsfejl, han er så også "gammelmandslangsynet" mens jeg er nærsynet.

 

Så uanset de måske kun holder 2 år, så er besparelsen så stor at når vi ikke kan mærke forskel på synskvaliteten, så kan det absolut ikke betale sig for os med briller fra andre steder.

 

Så jeg ved ikke om vi er heldige eller andre bare er uheldige, men jeg gider ikke kigge briller andre steder mere :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 briller
Forfatter: 
Dato:  08-04-2016 18:02

jeg er nærsynet og har været det hele mit liv- dvs mere end 30 år med briller.

Jeg har samtidig bygningsfejl, så jeg skal have flerstyrkeglas ( sexy, ikke?).

Jeg har opdaget to fantastiske ting:

 

smart eyes + botox

 

botox: jeg har lidt så meget af spændingshovedpiner at man tror det er løgn- kunne til sidst nærmest ikke se ud af øjnene. 6 små stik i hovedbunden og vupti: Ingen hovedpine, og bedre syn!

 

og da smart eyes har pæne stel + flerstyrkeglas m glidende overgang til omkring 2000,.kr- så har man jo råd til at skifte tit.

 

min erfaring er, at de dyre stel bliver ligeså hurtigt smadret som de billige-især når du har hest!!

jEG HAR HAFT 5000 KR BRILLER - aldrig igen siger jeg- når man falder af i sandet kan man jo kun tænke på dem..

1
0
Svar på denne tråd
 
 mine holder supert godt.
Forfatter: 
Dato:  08-04-2016 18:47

Jeg fik to par nye briller fra louisnielsen for 2 år siden.

 

Det ene par hænger om min hals i en brillesnor. De har været med mig rundt i hjemmeplejen i de to år. Brillerne har været udsat for en del og ikke en eneste ridse i mine glas. De har været på gulvet mange gange, er blevet klemt når en borger har taget fat i dem og har været kørt op af siden på person lifte flere gange.

Det andet par bruges her hjemme på kontoret, og de er så flotte som nye, selv om gemalen lånte dem i en uges tid = blev bare puttet i hans lomme på arbejdsbukserne eller sat op i panden, og var med ham i hans job som selvstændig vognmand i lastbilen og på værkstedet.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Beslutning truffet
Forfatter: 
Dato:  10-04-2016 08:06

Tusind tak for alle de detaljerede svar. Det hjælper mig i min beslutning. Der blev regnet på den endelige pris, og det ville blive næsten 10.000 kr. for et par flerstyrkeglas inkl. et stel til godt 2.000 kr. Det er simpelthen for meget. Nu vover jeg at prøve lykken hos Louis Nilsen, og så håber jeg, at det går godt

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 briller
Forfatter: 
Dato:  11-04-2016 17:35

Jeg er mangeåring brillebruger så har prøvet lidt hist og pist. Du kan roligt gå til Louis NIelsen. Kvaliteten af deres briller er akkurat lige så gode som hos andre brilleforretninger - og alt efter butik er deres service også ok. Du skal dog selv være obs på at tilkøbe noget ekstra. Fx stort læsefelt, specialslebne glas (så de er lettere) - Ja, det koster ekstra hos Louis Nielsen - men det gør det så sandelig også andre steder. Og der er da langt fra de ca. 3800 jeg gav hos både Luis Nielsen - og den tyske kæde Optik Hallmann (hvor jeg fik solbriller med styrke med for 500 ekstra)og så til den pris jeg for 4 år siden skulle betale hos synoptik - Faktisk kunne jeg få en ekstra brille OG en solbrille for det sparede - og kvaliteten er helt ok

1
0
Svar på denne tråd
 
 louis Nielsen
Forfatter: 
Dato:  12-04-2016 14:33

købte 4 par briller... 2 par med flydende overgang, solreflexs og ridsefri samt 2 par læsebrikker ...fik den bedste service og er sååå glad for brillerne-

4 par briller incl stel, pudseklude , væste og brille etui..

 

pris ialt 1900 kr

 

 

klart der jeg handler igen

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-04-2016 21:07

Jeg har givet 8000 kr for et par briller med flerstyrkeglas. Jeg syntes ikke deres information om den reelle prsi var særlig god, og de blev meget dyrere end jeg havde forstået. Desuden har jeg haft store problemer med at få dem til at fungere og jeg har fået dem indstillet flere gange, uden det dog er blevet helt optimalt.

Det var ved Profiloptik. Jeg køber ikke briller der en anden gang.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Louis Nielsen
Forfatter: 
Dato:  13-04-2016 05:10

Jeg kan også kun varmt anbefale Louis Nielsen

Jeg har været kunde hos dem gennem ca. 10 år med kontaktlinseabb, hvor jeg kan vælge et par briller med jævne mellemrum. Jeg har kun godt at sige om deres service. Har heller ingen i min omgangskreds, der har været utilfredse. Dog har jeg hørt flere af ovenstående historier om Louis Nielsen, men sjovt nok har det altid været fra nogen, der kender nogen, som kender nogen...


Mvh.

Mia Sørensen

2
0
Svar på denne tråd
 
 detalje
Forfatter: 
Dato:  13-04-2016 10:20

jeg købte stel i den billigeste klasse, og glidende overgang med det mindste felt...fordi jeg det er første gang jeg skulle have det og så er tilvænning lige så let uanset feltets størrelse,-

 

Antireflex er ikke et most for mig næste gang, har både med og uden....men nu var det jo med i prisen,-

 

Har haft mine briller 2,5 mdr og er ovenud tilfreds,-

 

Jeg gik direkte fra øjenlæge og til louis nielsen....deres synstest sagde nøjagtigt det samme så de er klart lige så dygtige tilat lave test(ihvertfald i Glostrup),-

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 15:42

Mine har kostet ca. 8000Kr i enkeltstyrke. Jeg har prøvet briller fra en af discount-butikkerne og det gør jeg ALDRIG igen!
Så da jeg skulle vælge blev det et titanium-stel som er det materiale jeg foretrækker og til glassene sagde jeg bare "det bedste i kan lave".
Jeg plejer at tegne et "brilleabbonement" hvilket egentligt bare er en afdragsordning de fleste steder og jeg skifter typisk glas hvert andet år. Stellet kan ofte bruges flere gange så hvis man vælger et tidsløst stel så spare man meget der. Det bliver så ca. 300Kr om måneden. Penge jeg gerne giver for noget jeg skal se ud gennem 16-20 timer om dagen. :)

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

3
0
Svar på denne tråd
 
 Louis Nielsen
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 17:38

Jeg har kun gode erfaringer med Louis Nielsen. Har bla et par oldtussegamle staldbriller, der nok har mindst 15 år på bagen, men de fejler absolut intet. De kostede dengang og har så absolut været de få penge værd.

På den anden side, så fik jeg for et par år siden et anfald af voksen- og modenhed og gik ind i til en af de mere "seriøse" optikere og fik tilrettet to par briller. For det første fik jeg et superkoloenormt chok over prisen og for det andet så holdt de ikke ret længe. Glassene krakelerede på en eller anden måde og begge par blev komplet ubrugelige. Til gengæld gik jeg meget længere end jeg burde med de møgbriller, fordi de var så hundedyre.

En anden gang hoppede jeg på et genialt tilbud fra en anden mere anerkendt optiker, som reklamerede med et billigt tilbud. Da jeg egentlig bare ville have et par billige briller til udendørsbrug, så ville jeg ikke give mere end tilbudsprisen. Det resulterede i nogle tonstunge hinkestensbriller, som jeg ikke engang ville vise mig i stalden med.

Men til gengæld fik jeg mine "synsdata", så jeg flintrede ind på nettet og bestilte nogle superlækre briller fra lensway med antirefleks og letvægtsglas til så vidt jeg husker 298 kr.

Så når jeg har en relativt ny synsprøve, køber jeg gerne et par ekstra briller hos lensway, det er hurtigt, nemt og simpelt.

Så længe jeg kun har behov for enkeltstyrkeglas, så vil jeg gerne udnytte de billige muligheder. Det skal nok blive rigeligt dyrt senere hen.


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider