Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor længe på kat. III
Forfatter: 
Dato:  21-03-2016 20:36

Hej alle..

 

Som overskriften lyder, hvor længe har i så selv, eller hvor længe har jeres børn redet på kat. III Pony..??


Knuss Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt dødt...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2016 19:49

Ingen overhovedet der vil svare her....??

 

Syntes godt nok at hestenettet her, er gået fuldstændigt dødt..

 

Ud af langt over 200 der har læst mit opslag, sku det da være mærkeligt, at ikke en eneste sku ha noget erfaring..


Knuss Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægtafhængigt
Forfatter: 
Dato:  22-03-2016 21:17

Nu er det mange mange år siden jeg har redet 3'er pony, men jeg stoppede med at ride den regelmæssigt, da jeg vejede omkring 50-52 kg.

 

Vores datter stoppede da hun kunne sige NEJ, vi solgte hendes pony, da hun var 5, så gad hun ikke mere.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 pony...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2016 21:38

Man må starte stævner på en kat 3 pony til og med det år rytteren fylder 13 :)

 

Ellers afhænger det vel både af ponys og rytters størrelse. Det har jo meget at sige om det er en spinkel pony på 110 cm eller en kraftig pony på 130 cm..

Nogle børn vokser meget og bliver hurtigt for store, andre kan ride tiden ud..

 

Så så længe hest og rytter er en harmonisk equipage kan man vel ride kat 3 pony :)


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Engang i 80'erne
Forfatter: 
Dato:  20-04-2016 11:14

Da jeg red på rideskole tilbage i midten af 80'erne, red jeg 3er pony. På en anden rideskole havde jeg redet både 2er og 1er, men her var det ikke noget, man selv bestemte! Jeg har været omkring 13 på det tidspunkt, og ikke den spinkleste pige... Det var så også forholdsvis kraftige ponyer på omkring 125. Først når man kunne ride kvadrille på dem, (=styre tempo og retning præcist, korte op eller øge for at møde makkeren det rigtige sted) måtte man rykke op på noget større. Det sled tilsyneladende ikke ponyerne ned; den ene af dem gik stadig som rideskolepony da min datter startede til ridning i 2006! Og også i 2009, da vi flyttede. Med masser af krudt i, men dog så hård i munden, at hun kunne trække tøjlerne ud af hånden på små ryttere, så snart hun så en tot græs.


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Claus krikke
Forfatter: 
Dato:  22-04-2016 15:02

 

Jeg red min kat. III til jeg var i start af 20'erne. Havde ham med på job, og nød at ride i naturen.

Claus gjorde hvad han selv syntes om og hvad jeg bad ham om, så for andre at trække ham til eller fra fold kunne blive et rent helvede.

Claus var Dartmoor pony og blev 37 år.

De sidste år gik han mest som kørepony.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 3'er pony
Forfatter: 
Dato:  22-04-2016 15:59

Jeg red kat 3 pony til efteråret hvor jeg blev 13. Der solgte jeg den. Jeg har siden redet lidt på de små ponyer siden, men det har primært været hvis der har været et problem med en.


Vh

Jannie

 

*Uddannet D-dommer i spring*

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  23-04-2016 13:11

En god tommelfingerregel: Vejer rytteren 10-15 % af hestens kropsvægt er det ideelt, mens 20 % er belastende. Det gælder vel også for 3'er ponyer :-)

Men det handler selvølgelig også om hvorvidt ponyen er solid og korrekt redet. Hvis den har dårlig ryg er det for så vidt heller ikke i orden at smide 10 % af dens vægt på ryggen af den.

 

Jeg tror, jeg red 3'er ponyer på rideskolen som 14-15 årig, men det var ikke med min gode vilje - syntes selv jeg var for stor og følte tydeligt ponyens balance var for let at påvirke pga. min kropslængde - vægten var nok OK, for jeg var et lille nips dengang, men jeg ville ikke ride en 3'er pony fast i dag.

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider