Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Køber du udstyr i udlandet?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 08:25

Hejsa!

 

Køber I noget rideudstyr/hesteting i udlandet? Hvad ja, hvad og hvor?

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Udlandet
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 08:29

Ja, jeg køber gerne i udlandet.

Jeg har lige købt en Lister hesteklipper fra England, som ankommer i dag.

Den er købt ved farmacare og jeg sparede godt to tusinde på den.

Ellers handler jeg gerne i de tyske butikker, når vi er dernede på besøg.


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 ja meget
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 08:30

jeg køber i USA når jeg er på ferie der, UK+ SE via nettet

 

jeg køber alt fra ridestøvler, underlag, gamascher, tilskudsfoder osv. Pt er det attraktivt at handle i sverige pga den lave krone- pundet er forholdsvis højt, så sjovere at handle i UK når det er lavere.

 

 

 

Karina

1
1
Svar på denne tråd
 
 udlandet
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 09:21

Hej

 

Jeg køber primært foder fra Tyskland

 

Ellers har jeg også købt rideudstyr hjem fra England og Sverige.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
1
Svar på denne tråd
 
 Køber dansk
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 11:54

Nej, aldrig.

 

Jeg gør en dyd ud af at købe danske varer - på alle fronter. Jeg vil hellere holde liv i danske arbejdspladser og støtte den danske økonomi, end jeg vil sende pengene ud af landet.

 

Dyrere? Ja, på nogle fronter, men jeg er så heller særlig materialistisk, så jeg har ikke brug for at shoppe særlig meget ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

5
6
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 19:21

Da jeg havde hest købte jeg primært udstyr i Danmark, men når jeg var i England købte jeg af og til lidt "lækkert" med hjem.

De fører jo nogle mærker og stile som man ikke kan finde herhjemme, jeg syntes ihvertfald det var sjovt at komme hjem med nogle klassiske "engelske" rideting.

 

Dog kan jeg se at det er nemmere at finde den slags ting nu herhjemme, end da jeg havde pony som barn.

 

Det jeg havde med hjem fra England var småting (en grime, strigler osv) købt til diverse 'country fairs' og andre hesteshows.

 

Og jeg vil altså gerne have mig frabedt en tommel ned som alle andre i tråden, tak :)

Det er altså for fjollet, når nu der er tale om produkter/mærker der alligevel ikke kan fås herhjemme. Stop nu


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Udstyr
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 21:32

Kan jeg spare noget så ja. Her tænker jeg både på sparet tid og penge. Det er altså meget værd at få leveret f.eks. foderet til døren og så endda også spare en masse på indkøbsprisen.

 

Særligt foderet kan betale sig, men faktisk også rigtig mange andre produkter. Har blandt andet købt dækkener, underlag, hoof harderner, diverse salver og andet til staldapoteket, strigler, hønet, grimer, bøger m.v.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tilskud
Forfatter: 
Dato:  18-02-2016 10:25

Jeg køber af og til hjem fra england.

 

Det produkt jeg køber er til lidt under halv pris leveret i DK, og jeg tjener altså ikke så mange penge at jeg har råd til at være ligeglad med prisen

 

En jakke er det også blevet til, det var også halv pris.

 

En enkelt ting bøbt i Tyskland, en Acavallo pad, 500,- billiger leveret i DK.

 

Så jo jeg synes at der er penge at spare, men ikke på alt.

 

Nogle ting vil jeg også gerne se / røre inden køb, men er det et produkt jeg kender i forvejen, så har jeg ingen problemer. Men det gælder al nethandel.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lorkarle
Forfatter: 
Dato:  18-02-2016 18:39

Jeg foretrækker at handle i de lokale forretninger. Dels for at støtte lokaløkonomien og dels fordi det er nemmere, hvis det skal byttes.

 


Nu med skovtursquarter

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2016 06:36

Som udgangspunkt køber jeg i DK.

Dog har jeg nogle gange bestilt fra SE og UK, men det er mest når der er en del at spare, eller en must have der ikke ka fås i DK.

Er pt i USA, og ville egentlig gerne ud at kigge udstyr, men da pladsen er begrænset, så ka jeg alligevel ikke købe ret meget, eller stort - og jeg mangler ikke noget pt.

 


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskruet priser
Forfatter: 
Dato:  21-02-2016 09:45

Jeg har ingen betænkeligheder ved at handle i udlandet, så længe priserne er så overskruet herhjemme.

 

Når jeg kan få en meget bedre hesteklipper til samme prisen,som en dårlige herhjemme, ja,så køber jeg den i England.

Når jeg kan købe en xpand Gjord til 1300 kr inkl. fragt, ja, så handler jeg den direkte ved producenten i Spanien.

Begge ting har samme garanti og skal alligevel sendes til disse lande ved reklamation.

 

Næste år tager vi til Equitane i Tyskland og shopper istedet for Hest og Rytter i Herning. Der er ikke mange rabatter i Herning længere og jeg har ikke råd til at betale de priser.

 

Jeg har ikke behov for nyt, fint, mærkeudstyr udstyr hver mdr. Men når mit rideudstyr bliver slidt op, vil jeg have ordentlig kvalitet og det har jeg ikke altid råd til at købe i dk. med deres overskruet priser.


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2016 16:10

Lauenborg kunne man få et link til din klipper og der hvor gjorden er købt? Er på jagt efter begge dele, men bliver også lidt nærig, der er MANGE andre ting jeg gerne vil ha og Herning er lige om hjørnet...


Sælges:

3 års vallak e. BH Zack

2 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

2
0
Svar på denne tråd
 
 Links....
Forfatter: 
Dato:  21-02-2016 22:33

Klipperen er købt i England

www.farmcareuk.com/products/libdelx/ lister-liberty-deluxe-pack

 

og gjorden er købt i Spanien, men kan ikke finde linket. Men den kan købes

www.marjoman.net/en/girths/573-buy- dressage-xpandgirth.html

 

Begge gange skrev jeg til leverandøren og de var meget flinke til at svare.

Det eneste negative er forsendelses tiden, som er lang:-)


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 klipper i holland
Forfatter: 
Dato:  22-02-2016 07:09

jeg har købt mine sidste klippere i Holland. De har samme stik som i DK- og priserne er lavere, selvom man betaler forsendelse.

 

 

Karina

2
0
Svar på denne tråd
 
 Link😀
Forfatter: 
Dato:  25-02-2016 22:07

Hejsa. Kom gerne med nogle gode link til netbutikker i udlandet


 

De bedste hilsner fra Mia

Med den skønneste DV vallak Athos <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Link til foder
Forfatter: 
Dato:  25-02-2016 22:34

Kan da smide et par link til hvor jeg typisk bestiller foder, hovpleje, godbidder og diverse fra.

 

http://Www.hipposport.de

http://www.pferdefutter.de

http://www.zooplus.de (her kan du læse om de fleste af produkterne på zooplus.dk)

http://www.amazon.co.uk

http://www.amazon.de

http://www.ebay.co.uk

http://www.ebay.de

 

og så har jeg handlet en del fra Premier equine i UK, men da mine dækkener ikke er ordenligt vandtætte, vil jeg ikke anbefale dem mere. Selv om sadelunderlag, skridttæpper m.v. er utroligt lækre og gode i kvaliteten.

2
0
Svar på denne tråd
 
 ja og nej
Forfatter: 
Dato:  26-02-2016 08:23

Jeg vil vældig gerne købe i de lokale butikker - eller i det mindste i danske butikker.

Men det forudsætter at de har de varer jeg vil have.

Min sadel og stigbøjler er købt på ebay - de var ikke i danske butikker.
Min trense er købt fra en engelsk webshop (og jeg skal snart have en i sort også - den tager jeg nok på ebay) - de har ikke den jeg vil have i danske butikker.

Min regnridefrakke er købt fra http://www.loesdau.de/ - sådan en har jeg aldrig set i en danske butik

 

Ridebukser køber jeg fra www.crazy-rider-reithose.de/ - udvalg (og størrelser) er mere i min smag end hvad jeg finder i danske butikker.

 

Min hjelm fandt jeg dog i en dansk butik - og endda til en fornuftig pris. Så den er selvfølgelig købt der J


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 udland netbutik
Forfatter: 
Dato:  28-04-2016 11:01

hejsa

 

nogen der vil skrive navne på de butikker hvor man f.eks kan købe billige passier produkter

 

trenser - pandebånd

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bor i
Forfatter: 
Dato:  28-04-2016 13:03

Tyskland, og jeg handler hos de store kæder Loesdau og Krämer. Der er et stort udvalg, og hvis man f.eks. har lyst til en tur til Hamborg, så har Krämer en mega-store der, som er besøget værd - lækker butik


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

2
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  30-04-2016 12:22

Bortset fra strigler, foder og andre småting så køber jeg alt mit udstyr i udlandet. Det findes enten slet ikke i Danmark eller er for ringe / for dyrt til western-ridning.

Jeg finder det enten ved forhandlere i USA eller evt. på eBay.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 iiiidddddddddd
Forfatter: 
Dato:  30-04-2016 14:32

Jeg har lige købt en spritny karlslund K2 sadel (islændersadel) i england over Amazon. Jeg har sparet knap 9000 kr på den, så jeg har altså i dette tilfælde ikke dårlig samvittighed over at have smidt mine penge mod udlandet :) Ellers køber jeg stort set alt andet i Dk, men jeg køber så godt nok ikke nyt udstyr så tit


Venlig Hilsen Leandra :)

3
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  30-04-2016 19:46

Hvorfor skulle man også have dårlig samvittighed over at købe i udlandet?

Det meste udstyr er produceret i udlandet og hvis man kan importere det billigere selv så kan det vel være ligemeget.
Jeg er helt med på at man så betaler for service og en "hands on" oplevelse i en butik.. Men at give f.eks. 9000Kr for denne oplevelse som beskrevet ovenfor med en sadel er jo helt hen i vejeret.. Man kunne rejse til den anden side af jorden og hjem igen for at se på sadel med den prisforskel.
Hvis ikke de danske butikker formår at konkurere bedre så må de jo acceptere at de mister kunder.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

3
0
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  30-04-2016 23:02

Jeg har købt 3 sadler i henholdsvis tyskland og england, simpelhen fordi jeg ikke kunne finde dem herhjemme brugte. og min klipper er fra tyskland, jeg køber en del over ebay. og amazone, elsker generelt bare konceptet at kunne sidde og bestille ved min computer om, aftenen når jeg intet andet skal nå

 


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-05-2016 06:44

Jeg køber gerne fra England og Sverige samt eBay, hvis det er noget, jeg ikke selv kan skaffe hjem :-)

 

Mange af jer nævner at rideudstyr er dyrt i Danmark. I skal bare huske at det ikke er os forhandlere, der bestemmer det er dyrt, men derimod det faktum at der skal betales skat og moms af salg og derfor stiger udsalgspriserne ift udlandet. Hvis det kunne løbe rundt rent økonomisk sænkede jeg gerne priserne med 30%. Desværre ikke muligt, når der både skal være til indkøbsprisen, skat, moms og evt fortoldning og der deraf skal være et overskud :-)


- Sascha & Kjærgaards Golden Champ <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Dream it. Wish it. Do it.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sascha...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 07:59

... undskyld men det er en lam undskyldning.


Hvis man som privat handler i udlandet skal man betale moms af indkøbsprisen + fragten tilsammen, plus 160Kr oveni til Pest Danmark som udgangspunkt.

Hvis man er over den toldpligtige værdi skal man som privat også svare told.
I den pris er den udenlandske forhandlers fortjeneste også indeholdt.

 

Som forhandler i Danmark kan man købe ind hos de samme grossister som de udenlandske forhandlere og dermed konkurrere på lige vilkår.

Derud over kan man spare en hel del på fragten som forhandler ved at købe stort ind og få sendt samlet med løsninger der oftest er billigere end når en privat kun får sendt en enkelt lille ting med luftpost.

 

Jeg kan kun se at grunden til at identiske vare er betydeligt dyrer hos danske forhandlere er pga. at danske forhandlere ønsker en større profit.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 16:17

Men tror du ikke der ligger mere i det end dét, Jens?

Ikke at jeg aner en døjt om det, men jeg har altid gået ud fra, at der var en del ekstra "afgifter" her i landet, som man ikke har andre steder.

 

Det gælder jo ikke kun rideudstyr, ALT er dyrere i Danmark. Mad, tøj, ting og sager som du kan finde identisk i andre lande til lavere priser.

Det er jo alt, der er dyrere herhjemme?

 

Igen, ikke at jeg ved det, men jeg har bare altid tænkt, at de meget udviklede/rige lande havde dyrere ting, fordi der kommer meget skat og afgifter oveni.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jens...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 16:18

Jeg er ked af at skuffe dig, men jeg kan ikke gøre det billigere hos mig ift jeg også skal have en bare nogenlunde profit ift at have en butik, der skal køre rundt. Jeg giver desværre det samme (og nogengange mere) i fragt, som man gør som privat. Især hvis det kommer fra USA. Husk jeg også skal betale dansk skat af mine salg og igen, derfor bliver dyrere. Du kan også se på almindelige dagligvarer i udlandet, de er oftest også dyrere end i Danmark.

 

Jeg bliver en smule stødt over dit sidste postulat, at vi blot ønsker højere profit. Jeg har sat mit profit så lav som muligt, uden jeg går nedenom og hjem. Selvfølgelig skal man tjene penge, ellers giver det ikke mening at have en butik.


- Sascha & Kjærgaards Golden Champ <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Dream it. Wish it. Do it.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sophie...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2016 15:53

Det er relativt simpelt at udregne den nøjagtige pris når man køber i udlandet som privatperson.

Basisregler:

  • Som privat betaler man ikke told/moms af køb fra andre EU lande
  • Når du køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr, skal du betale moms, told og importgebyr (fortoldningsgebyr) af varen.

    Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud:
  • Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr
    80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og importgebyr
    Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og importgebyr

    Grænsen på 80 kr er excl. forsendelsesomkostninger.
  • Alt efter hvilken type vare der er tale om, er der forskellige toldsatser.
    Tolden udregnes ud fra varens værdi og fragtprisen / portoen.
  • Udover told'en, skal der betales moms hvis værdien af forsendelsen er 80 kr eller derover.
    Momsen er på 25 %, og den udregnes ud fra varens værdi, portoen og tolden (Se eksempel nedenfor).
  • Sidst men ikke mindst opkræver Post Danmark et gebyr (importgebyr) på 160 kr. inkl. moms for hver forsendelse de fortolder - dvs. forsendelser hvor værdien er 80 kr eller derover.
  • Gebyret på 160 kr dækker kun én varetype. Er der flere, koster det 36 kr ekstra pr. varelinje.Der skelnes ikke mellem nye og brugte varer.
  • Gaver med værdi under 340 kr bliver ikke pålagt afgifter.
  • Gaver med værdi mellem 340 og 1.150 kr moms og importgebyr.
  • Gaver med værdi over 1.150 kr skal betale 2,5 % told plus moms og importgebyr.

 

 

Den aktuelle toldsats for Sadelmagerarbejder til dyr er 2,70 %.

 

 

Eksempel på udregning af told & moms:

 

Lad os sige at du køber noget seletøj i USA til en pris på 1.500 kr,

Du skal betale 50 kr. for at få varen sendt hjem til Danmark og toldsatsen for Sadelmagerarbejder til dyr er 2,70 %

 

Regnestykke ser derfor således ud:


Tolden udgør 2,70% af varens værdi og porto dvs. (1.500 kr. + 50 kr)*0,027 = 42 kr.

Momsen udgør 25% af varens værdi + porto + told, dvs. (1500 + 50 + 186)*0,25 = 398 kr.
Dertil lægges importgebyret på 160 kr.

 

Du vil altså blive opkrævet 600 kr fra SKAT og Post Danmark for at få varen til Danmark.

Når tøjet ligger hjemme på dit dørtrin har du altså betalt:

Pris for varen: 1500,-

Fragt: 50,-

Told: 42,-

Moms: 398,-

Importgebyr: 160,-

 

I alt: 2150,-

 

Hvis der er andre gebyrer eller importudgifter i forbindelse med at importere som momsregistreret i Danmark så må du gerne fortælle om det Sascha.

 

Mht. leveudgifter så er der da mange lande hvor det umiddelbart måske er billigere at leve, men tager man f.eks. USA så er det faktisk det samme som i Danmark i den sidste ende når alt er betalt. Skatten er lavere i USA til gengæld så skal man selv betale for sundhedsforsikring, uddannelse og mange andre ting vi betaler over skatten her. Det samme gælder mange andre lande.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sascha...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2016 16:06

Forskellen mellem en "tilfældig" dansk webshop og direkte fra producenten er ligesom til at tage og føle på ikke?

 

Her fra den Danske webshop....

 

Billede

 

Her fra den Amerikanske webshop hos producenten...

 

Billede

 

Billede

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 Husk reklamation
Forfatter: 
Dato:  04-05-2016 06:40

Jeg køber ofte lidt småting med hjem når vi er til Bundeschampionat, fx en trense sidste gang eller Foxfire showshine i store dunke.

 

Men større ting hvor det kan have betydning at man kan reklamere vil jeg aldrig gøre det med. For der er det nemmere at man kan gå ned i den lokale rideudstyrsbutik og få dem til at sende varen ind.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Omkostninger
Forfatter: 
Dato:  04-05-2016 07:21

Jens du glemmer lidt at som importør skal du have et lager, dels koster det penge at hente lageret hjem, omkostninger til opbevaring og så kan man ikke trække varen fra før den er solgt, hvilket betyder at man risikerer at skulle betale skat af sit lager i princippet. Hvis noget må kasseres som ikke solgt, kommer der jo heller ikke ekstra penge ind på det, dette skal også dækkes, og tabskonto går ikke lige op med at have købt varen, der er tab på.

 

Der skal tages højde for at tingene ikke bliver solgt så man brænder inde med pengene, og så er der lønnnen også. Der skal tages højde for at der er fejl i varen så de skal byttes, og tages højde for at man idag må prøve tingene hjemme og dermed levere en vare med mindre værdi tilbage og den kompensation man må opkræve er ofte ikke nok, fordi mange anser en vare brugt bare en gang som næsten værdiløs, hvor forbrugerstyrelsen måske anser den for at have mistet 10-20% kun.

 

Fint der er lande med samme skattetryk og lande med mindre, men fakta er at DK er et ret dyrt land at leve i, ikke kun skat men også dagligvarer, husleje osv. og det kan derfor ikke blot skæres over en kam. Det betyder jo at de penge man skal hive hjem for at få samme indtægt at leve for, skal være højere i Dk.

 

Så det er bare surt, men ofte så er det ikke muligt for en virksomhed at købe varen så meget billigere at man kan matche prisen i feks USA.

 

Når det er sagt, ja så kan der være tidspunkter hvor man ikke kan forstå forskellen og den virker voldsom stor.

 

I min branche har det vist sig at der florerer rigtig meget giftigt materiale rundt (og vi snakker seriøst giftigt som at man kan få en forgiftning og blive skadet af det), der kan være forskel på kvaliteten af varerne osv. noget der er svært at vide hvis man ikke har det i hænderne, måske det er lidt det samme. Bare fordi der feks er samme billede på det du har sat ind, behøver det ikke betyde det er det samme, ofte kopieres billeder uden at tage højde for kvaliteten ;)

 

Så man kan slet ikke sammenligne hvad det kræver for en privat og en virksomhed :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2016 08:50

... det er den danske net-butik der har kopieret billedet fra den amerikanske og ikke omvendt.

 

Du kommer med mange gode "grunde" for hvorfor det skulle være mere omkostningsfyldt at drive forretning i Danmark end i det her tilfælde USA. Prøv at tage dine grunde en for en og tænk over om de samme ting gælder eller ikke gælder i USA. Er du i tvivl så er Google din ven. ;)


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-05-2016 10:07

Magnail, jeg er for så vidt enig i dine betragtninger omkring pris, men du skriver: "(...) og tages højde for at man idag må prøve tingene hjemme og dermed levere en vare med mindre værdi tilbage og den kompensation man må opkræve er ofte ikke nok, fordi mange anser en vare brugt bare en gang som næsten værdiløs, hvor forbrugerstyrelsen måske anser den for at have mistet 10-20% kun" og det er jeg simpelthen nødt til at knytte et par bemærkninger til, for der har du misforstået nogle ting.

Der er nemlig endnu ikke truffet afgørelse i nogen værdiforringelsessager hvor der er taget stilling til størrelsen af værdiforringelsen, så at tale om hvad forbrugerstyrelsen (jeg antager, at du hermed mener Forbrugerklagenævnet, som træffer afgørelse i sådanne sager, og ikke Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som sekretariatsbetjener Forbrugerklagenævnet...) vurderer værdiforringelsens størrelse til, er lidt grebet ud af den blå luft.

 

I øvrigt har man hele tiden måtte prøve en vare hjemme.

1
0
Svar på denne tråd
 
 køber i udlandet
Forfatter: 
Dato:  04-05-2016 10:16

Jeg handler generelt meget i udlandet, både rideudstyr, tøj og sko. Hvis jeg kan spare penge så gør jeg det.

Mine dækkener er købt i England. Min passier dressursadel, bid, samt samshield ridehjelm er købt i tyskland. Da jeg hentede min sadel var der ca. 5000 kr at hente ved de forskellige passier sadler. Jeg købte en, hvor kunden havde fortrudt købet. Den havde været prøvet på en gang. Jeg fik et helt nyt garantibevis med, og gav 10.000 kr. nypris er i dag 18.000 kr. Min ridehjelm sparrede jeg 500 kr på (ellers 2500 kr).

 

Jeg har købt mange sko igennem ebay. Og har også prøvet at et par var i stykker. Jeg fik et par ny tilsendt gratis og kunne smide de andre ud. Jeg bruger altid paypal, hvis det er en side/firma jeg ikke kender. Et firma var ikke så hutige til at returnere min penge og der trak paypal dem tilbage til mig.

 


Mvh Tina

med hestene: Viktor, Felix, Dawina og Diva

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 glemte..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2016 10:19

at vi også køber alt vores foder i tyskland


Mvh Tina

med hestene: Viktor, Felix, Dawina og Diva

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 værdiforringelse
Forfatter: 
Dato:  04-05-2016 17:05

Ang værdiforringelse, så er det helt korrekt at der ikke er truffet afgørelser endnu, men tendensen jeg ser i butikkerne er at feks elektronik varer der har været pakket ud, brugt af første køber og leveret tilbage maks nedsættes 100 - 200 kr, hvor mange forbrugere mener at det bør nedsættes endnu mere og i mange tilfælde vælger en helt ny vare og lader den "brugte" stå.

 

De nye regler har yderligere medført at du nu må tage varen i brug og altså ikke kun prøve den, men feks lade hesten gå med et dækken i en uge og så levere tilbage (eller tage kjolen på til fest og sende tilbage), og hvis dækkenet ellers er rengjort og i god stand, så er sandsynligheden for at den der leverer det tilbage vil nøjes med 50% eller højere beløb som refundering, mens vi kan gå på nettet og se at selv næsten nye varer på brugtmarkededet skal ned under 50% før man kan forvente et salg. Så selvom der ikke er truffet afgørelser, så vil enhver virksomhedsejer med lidt forhåbentlig indregne det tab FØR man pludselig får det.

 

Og Jens jeg bruge skam google ;) Danmark er det 4. dyreste land at leve i, udregninger siger 59% dyrere end eks USA, så jeg står fast på at det betyder at en dansk shop nødvendigvis skal lægge lidt til prisen, og siger igen at jeg heller ikke er i tvivl om at nogle sætter overpriser på, men at regne med at vi kan matche udlandet synes jeg er at skyde over målet :) Priserne på services, leveomkostninger og varer er bare højere i danmark, og selvfølgelig skal man kunne holde samme levestandard som resten af landet, også selvom man sælger en vare og ikke "blot" har et arbejde.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Karen...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2016 23:07

... det kommer nok en del an på hvem du spørger.

Hvis du f.eks. kikker her kan du se en ret nuanceret sammenlingning.

 

Her er sammenligningen i oversigt, se detaljerne på linket.

Billede

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forvirring
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 08:37

Jeg synes så ikke lige at man kan sammenligne odense med New york, som er en af de dyreste byer i USA. Man bliver efter min mening nødt til at tage et gennemsnit af hele landet for at kunne sammenligne reelt. En webshop med rebgrimer ligger næppe midt på Manhattan :D

 

Men lad os være enige om at være uenige :) Jeg har min erfaring som distributør i Dk for en verdensomspændende virksomhed, hvor vi jævnligt mødes fra alle lande og netop diskuterer sådanne ting :)

 

Som jeg siger er jeg ikke i tvivl om at nogen malker koen lidt rigeligt, men jeg har fuld forståelse for at priserne er højere i Dk end i andre lande.

 

Jeg har så heller ikke noget imod at man vælger at købe i udlandet, men så skal man heller ikke "brokke" sig (sagt med lidt humor) over det udvalg vi har, for køber forbrugerne ikke i Dk, ja så bliver udvalget mindre og priserne højere i Dk :)

 


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Reklamation/Garanti
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 09:09

Når man fx køber en sadel over nettet fra en udenlandsk webshop, så skal man huske at hvis der bliver problemer med den, så skal den sendes retur til sælgers hjemland for at man kan udnytte garantien.

 

Så jeg synes det er for bøvlet med dyrere varer, billigere ting vil jeg bare kassere for at slippe for problemet.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Garanti...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 18:24

Mht. Garanti og reklamation, synes jeg ikke det er en ulempe, ved at købe i udlandet.

 

Den klipper jeg har købt, er produceret i England og skal alligevel sendes derover, skulle den gå i stykker.

Så om jeg sender den direkte derover gør kun processen nemmerene end hvis jeg først skulle sende den til en mellemmand i dk.

 

Og med besparelse på ca. 2000 kr. Gør jeg gerne det, skulle det blive nødvendigt..


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Karen...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 20:25

... vi kan jo blive ved med at grave frem og tilbage i det her, men eftersom det er en ting jeg har snakket en del med mine Amerikanske venner om i forbindelse med Obummer Care osv. så er det lidt spændende alligevel.

Så her for sidste gang en tabel med index fra den udemærkede webside som viser at det er knapt 2% dyrer at leve i DK med husleje og forbrug sammenlignet med USA.

Hvis varene kun var 2% dyrer i Danmark end i USA hos udstyrsforhandlerne så var der vist ingen der ville have bøvlet med garanti osv. det medføre at handle ude i verden. ;)
Tabellen understøtter også fint det jeg kom frem til med en kollega i USA hvor vi tog en skolelærere med fem års ansættelse og regnede et familiebudget igennem. Forskellen blev ganske få hundrede kroner om måneden når alt er betalt.

 

Billede

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 Momsen
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 22:24

Er momsen så medregnet? Den skal jo oveni, så de 2% dyrere skal vel nærmere være 27%.

 

Men ja spændende emne, og vælger man andre kilder får man andre svar, som jeg skriver så har jeg blot baseret min mening på netop forskelle i omkostninger fra firma til firma og det prisniveau der skal til i et land for at de får "samme indtægt" i forhold til levestandard og det ændrer de tal ikke på :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karen...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2016 12:11

... ja det er faktuelle tal med det hele og moms, baseret på aktuelle priser og udgifter fra rigtige mennesker der lever i de forskellige lande tallene kommer fra. Hvis du går ud på forsiden af websitet kan du se hvordan det fungere.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forvirrende
Forfatter: 
Dato:  06-05-2016 12:29

Jens, du poster en masse grafer/billeder, uden henvisning til kilden - det betyder at de, i mine øjne, sætter mere spørgsmålstegn end fakta.

Prisforskellen på de to hjemmesider, hvorfra har du hentet priserne i US f.eks.? Er det hos producenten? For så kan det godt give logik i prisforskellen?

Sammenligningen med leveomkostningerne, hvordan er de regnet ud? Der er jo en koloenorm forskel på US og DK, bare det at vi i Danmark via skatten betaler til læge, pension, skole, veje osv - har man i US beregning kalkuleret dette med? Og hvor man børn under uddannelse, har man taget med i beregningen, hvis nogen børn?

Men nu handler dette jo ikke om leveomkostninger, men om omkostningerne ved at drive et firma - og jeg forstår, at du mener at grunden til at næsten alle varer i Danmark er dyrere skyldes grådighed? - at alle danske forhandlere/firmaer sælger varerne dyrere/til overpriser bare for at tjene flere penge til sig selv?

Det er ikke meget tiltro du har til dine landsmænd

Hvorfor turer vores nuværende regering frem med at de vil skabe vækst bl.a. at gøre det lettere for firmaer i DK ved at nedsætte skat, afgifter osv? Er det så ikke firmaejerne og deres grådighed de skal have fat i istedet?

Er grådighed så også grunden til at Danmark er et af de dyreste lande for turister at besøge?

I mine øjne, er det jo som forbruger et valg, vil man købe i Danmark (og måske endda så vidt muligt dansk produceret) eller vil man købe i udlandet og spare penge, hvor konsekvensen jo logisk nok, er at der bliver færre arbejdspladser og indtægter i/til Danmark - og det er man jo hel fri til selv at vælge, men jeg synes umiddelbart at det er unfair at generelt give firmaejere/forhandlere grådighed skylden (selvom man nok kan finde et par dårlige eksempler imellem) - jeg har selv firma og har en meget tæt samarbejde med et engelsk firma, som gør at jeg ser den store forskel der er på at have firma i UK og DK - her spiller afgifter, tidskrævende og fordyrende bureaukrati/regler samt momsen væsentlig ind, Danmark er langt fra billig at drive et firma i, i den sammenligning - og det er vel ok, at mene at man skal have løn for den tid man arbejder og denne løn kan jo kun hentes ind via fortjenesten (hvilket jeg tror, at mange de små firmaejere/iværksættere, sjældent får i forhold til den tid de reelt bruger).

Når du f.eks. sammenligner med US og DK, så er der jo en verden til forskel, bare i salgsmomsen (som jo i DK er på 25%): en.wikipedia.org/wiki/ Sales_taxes_in_the_United_States

Og jeg køber selv i udlandet, nogle gange fordi der er meget at spare, andre gange fordi varerne ikke kan fås herhjemme - så jeg er bestemt ikke selv "hellig", men synes bare, om ikke andet, at jeg må have i tankerne/erkende, at der er en konsekvens omkring dette valg - og forsøger måske at "bløde lidt ud" ved at foretage mine daglige og flest mulige indkøb i lokale og danske butikker, også selvom det ikke er det billigste sted (men til gengæld får jeg en personlig service, som også betyder meget for mig).

Mange hilsner
Melina


Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider