Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Basket genbo
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 09:33

Bor i parcelhus, hvor husene/grundene ligger ganske tæt op ad hinanden. For et par år siden valgte vores bagbo, at slå en basketball kurv op på hans gavl (få meter fra og vendende ind til vores grund), så hans søn (nu 13-14 år) kunne udøve hans lidenskab for boldspillet.

 

Det har fra starten været irriterende at høre på, men som tiden er gået, går det os nu virkelig på nerverne. Hans boldspil har med tiden taget overhånd, så vi dagligt flere timer har måtte lægge øre til de hule dunke-lyde fra boldspillet.

 

Vores fred om sommeren er især blevet spoleret, når vi gerne vil være ude i vores have og nyde solen.

 

Når vi sidder inde bag lukkede døre og vinduer kan lyden fra dunkene også høres.

 

Vi havde en snak med forældrene i efteråret efter vi havde bedt om de dog ikke kunne flytte kurven et andet sted hen eller få deres søn til at benytte boldbanens kurve, der ligger mindre end 200 meter fra hvor de bor.

 

Efter samtalen meddelte de os, at de ikke ville flytte kurven for det synes de var synd for deres søn, når han nu gik så meget op i basketball. Men de ville begrænse hans spil så det ikke blev mere end 30 minutter dagligt og hvis de var flere ville de gå på boldbanen. Vi sagde ok til dette kompromis.

 

Nu er vinteren ved at være gået, og der har i den tid ikke været noget spil. Indtil i torsdags hvor drengen og en af hans kammerater spillede i mere end 1 time.

 

Vi har skrevet til forældrene, at vi er kede af, at de har glemt aftalen fra i efteråret.(De har endnu ikke svaret).

 

Andre syn på sagen?

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 Irriterende lyde
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 10:14

 

Støj er generelt irriterende. Når man bor tæt som det lyder til at i gør, så må man vel regne med en gang i mellem at der er nogle gener. Det går naturligvis begge veje.

 

For det første så skriver du, at der har været vinter pause, så at fare i blækhuset efter een times boldspil... øhhh, jeg syntes at du overreagere.

Var det 3 x de spillede uden at overholde aftalen, jamen så ville jeg nok have banket på og IKKE gemt mig bag en lap papir!

 

For det andet så skriver du at drengen er 13 - 14 år. Danske børn flytter i gennemsnit hjemmefra når de er 21 år det betyder det er til at se en ende på problemet. Efter folkeskolen kommer der ofte andre interesser og andre aktiviteter samt andet at bruge tiden på, så det er slet ikke sikkert at du skal vente 6 - 7 år på at få ro.

 

Desuden så tænker jeg, herregud, det er da kun boldspil! Vi boede et sted før, hvor naboen's børn kørte 4-hjulede atv/cross (?) maskiner... Dét var dobbelt irriterende da det foregik op og ned ad grusvejen, hvor det både støjede, støvede og skræmte hestene. Men de børn blev ældre og så valgte vi forøvrigt at flytte fra stedet. Det var dog som at komme fra asken og ind i ilden, idet her siden er opsat VILDT mange vindmøller og de STØJER på grænsen til det ubærlige 24/7/365. Jeg ville til ENHVER TID bytte med en bold glad kængt der spiller nogle få timer i døgnet!

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

5
1
Svar på denne tråd
 
 Overreagere
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 10:37

Tak for inputtet Anette.. Kan kun give dig ret, jeg overreagerer og burde have ventet til der havde stået på over længere tid. Ja det ville også være bedre om jeg bankede på end at skrive..

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hovsedase
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 12:34

Jeg tror jeg ville skynde mig ind til naboen, og lige smide en hurtig undskyldning....bare for at tingene ikke risikerer at eskalerer til regulær nabokrig. Nogle gange skal der my til.

 

For hvis knægten er 13-14 år, så kunne han jo nemt have været alene hjemme :-) Og ja 13 årige teenager de kan både glemme tid, sted og aftaler med forældre, når disse ikke er hjemme.

 

Hvis det gentager sig flere gange = mere end 2, så ville jeg nok også have smidt en lidt muggen SMS - men lige her var det måske lige i overkanten mht reaktion :-)

 

Mvh Charlotte

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider