Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Godt kamera
Forfatter: 
Dato:  13-02-2016 21:45

Nogle der ved hvilket slags kamera der er godt til at tage billeder:-) både i bevægelse og stille stående:-) Både i lyst og mørkt?

 

mvh Julie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen kameraer er
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 20:58

 

gode og kan alting lige godt, der er altid noget der gives køb på for at man kan noget andet lidt bedre. Så du bliver nok nødt til at beskrive mere nøjagtig hvad du vil, og hvor mange penge du vil bruge på det, hvor meget tid du vil bruge på at blive en god fotograf, og om det er noget du vil blive ved med mange år frem.

 

Hvad vil du med billederne? Skal de forstørres til 1x1.5 meter og hænges op, eller ses på skærmen på en lille bærbar?

 

Nå du siger bevægelse og mørke mener du så samtidih, f.eks. indendørs springbilleder om vinteren i en småstøvet hal?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja lige præcis
Forfatter: 
Dato:  15-02-2016 07:54

Spring billeder i en mørk ridehal:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu svarer du jo
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 22:06

 

kun på eet af mange spørgsmål, men måske Panasonic Lumix DMC-LX7 kunne være et bud? Panasonic'erne er ikke helt tabt bag en vogn for tiden. Nikon 1 kunne også være en mulighed. Hvis du vil bruge flere penge end dét skal du næsten sætte dig ind i det hele selv - og i begge tilfælde besøge en fotoforhandler og forklare lidt om dine krav (og gøre opmærksom på at der er støvet og bunden er mørk i de fleste ridehaller).

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kamera
Forfatter: 
Dato:  18-02-2016 19:20

Jeg er meget glad for mit Canon Eos 650d

Men ved ikke om det er godt i mørke

0
0
Svar på denne tråd
 
 kamera
Forfatter: 
Dato:  18-02-2016 21:46

Hvad er dit budget??

Et kamera der skal tage billed i bevægelse i mørk hal er dyrt, som i rigtig dyrt!

Eller rettere, objektet er dyrt og det er det der gør forskellen..

 

Selv har jeg en billig løsning. Et efterhånden ældre canon 1100d med 3 forskellige objekter. 18-55, 70-300 og 28-200..

Det er billige objekter jeg har, og jeg har affundet mig med billeder skal tages udendørs eller når solen skinner. Selvfølgelig kan de også tages når det er overskyet, men de bliver ikke ligeså gode...

 

Min anbefaling er at købe et ok spejreflekskamera, gerne med 2 objekter. Standart (18-55) kan kun tage billeder rimelig tæt på. Lær så det at kende, og har du lyst til mere så køb et godt objekt der kan tage indendørs.. Men billigt er det ikke...


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Objektivet
Forfatter: 
Dato:  20-02-2016 17:15

Vil sige det kommer meget an på hvilket objektiv du anvender til kameraet. Til billeder i en ridehal, er det næsten nødvendigt, at objektivet har en blænde på de 2.8.

Selve kamerahuset er selvf os afgørende til en vis grad, men vil mene, det primært kommer an på hvilket objektiv man anvender - og de gode objektiver er som regel i den temmelig dyre ende :-)

 

Selv har jeg et Canon 7D og flg. objektiver: 18-55mm, 50mm f1.8, 85mm f1.8 og 70-200mm f2.8. Sidsnævnte købte jeg brugt for 7500,- og det fungerer upåklageligt, som nyt faktisk, så kan godt anbefale at kigge på fx dba.

 

Ellers gå ned i en fotoforretning og få noget mere vejledning der, evt prøv nogle forskellige kameramærker så du finder ud af hvilket passer bedst til dig :-)



"Min hest er mit spejl,
som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner.

Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden."


- Bent Branderup


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider